וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית במפרץ: הספינה לחופי האמירויות שוחררה, החמושים ירדו מהסיפון

עודכן לאחרונה: 4.8.2021 / 17:29

שעות אחרי הדיווח שקבוצה של חמושים הקשורה לאיראן עלתה על סיפון "אספלט פרינסס", שירות הסחר הימי הבריטי דיווח כי הם התפנו ממנה. טהראן הכחשיה מעורבות בתקרית, אך בהקלטה מרשת הקשר נשמע הצוות אומר כי יש "5-6 איראנים חמושים" על הסיפון

ASPHALT PRINCESS. fleetmon, אתר רשמי
האירוע הסתיים ללא נפגעים. הספינה "אספלט פרינסס"/אתר רשמי, fleetmon

החמושים שעלו אתמול על סיפונה של ספינה לחופי איחוד האמירויות הערביות עזבו אותה הבוקר (רביעי) - כך דיווח שירות הסחר הימי של בריטניה. לפי דיווחים בממלכה, הייתה זו קבוצת חמושים הקשורה לאיראן שהשתלטה על "אספלט פרינסס", בעוד שבטהראן מכחישים. עם זאת, בהקלטה מרשת הקשר בין הספינה למשמר החופים של האמירויות נשמע הצוות אומר כי יש "בין חמישה לשישה איראנים חמושים" על הסיפון.

ארבע ספינות נוספות דיווחו אתמול כי הן איבדו שליטה בסמוך לאי פוג'ירה השייך לאמירויות, מסיבה שעוד לא ברורה. משרד החוץ באיראן כינה את הדיווחים על חטיפה אפשרית כ"חשודים", ובהמשך טענו בטהראן שהדיווחים הם "תירוץ לפעולה עוינת". משרד החוץ הזהיר מפני כל ניסיון לייצר "אווירה שקרית" כלפי טהראן. "הדיווחים על התרחשותם של סדרת אירועי אבטחה של ספינות במפרץ הפרסי ובמפרץ עומאן מעוררים חשדות", נמסר מטעם דובר משרד החוץ האיראני.

לאחר התקרית אתמול, במחלקת המדינה האמריקנית אמרו כי "ארצות הברית מודאגת ובוחנת את הדיווחים". בהודעה שפרסמו הבהירו כי "ימשיכו את התיאום ושיתוף המידע עם בעלות הברית בנוגע לתקרית במפרץ עומאן". לפי דיווחים, משחתת אמריקנית במפרץ עשתה את דרכה לעבר הספינה שנחטפה, וייתכן שהתקרבותה הובילה את החוטפים לנטוש את הסיפון.

ההקלטה מרשת הקשר

התקרית התרחשה ימים אחרי תקיפת מכלית הנפט "מרסר סטריט" לחופי עומאן, שבה נהרגו שני בני אדם - אזרח בריטי ואזרח רומני. המכלית הופעלה עלי חברה בבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר, וישראל, ארצות הברית ובריטניה אמרו כי איראן אחראית למתקפה, שבוצעה באמצעות מל"טים. טהראן מכחישה והזהירה להגיב בכל מקרה של "הרפתקנות" נגדה.

ההסלמה האחרונה מגיעה במקביל לחילופי השלטון באיראן והקפיאון בשיחות הגרעין בין טהראן למעצמות. "לשבת בשלווה בטהראן ולהצית משם את כל המזרח התיכון - הדבר הזה נגמר", הזהיר אתמול ראש הממשלה נפתלי בנט בעת סיור בפיקוד הצפון על רקע המתיחות עם איראן. "אנחנו פועלים לרתום את העולם, אבל במקביל יודעים גם לפעול לבד".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully