וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על תקיפת המכלית: התוקפנות של איראן מחריפה, חייבים לפעול מולה

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 18:59

בנאום במליאה שר הביטחון התייחס לתקיפת כלי השיט במפרץ עומאן, ואמר כי ישראל תפעל נגד "מאות כטב"מים איראניים שנמצאים ברחבי המזרח התיכון". לפיד הצטרף לדבריו של רה"מ בריטניה: "טהראן חייבת לשאת בתוצאות"

שר הביטחון, בני גנץ, אמר היום (רביעי) כי ישראל תפעל נגד המתקפות ההולכות ומחריפות מצד איראן. זאת, לאחר תקיפת האונייה במפרץ עומאן, שיוחסה לרפובליקה האסלאמית. "איראן תהיה מסוכנת יותר והרסנית לאזור משהייתה עד כה ותשאף להפוך לאיום קיומי על ישראל", אמר גנץ בנאום במליאה. "נפעל להסיר כל איום שכזה".

גנץ הזהיר ממאות כטב"מים איראנים ש"נמצאים ברחבי המזרח התיכון", ואמר כי "נבוא חשבון עם כל מי שמבקש לפגוע בנו בזמן". לדבריו, "איראן תחת התליין ראיסי שייכנס לתפקידו השבוע, תהיה מסוכנת יותר לעולם משהייתה עד כה, הרסנית יותר לאזור משהייתה עד כה, ותשאף להפוך לאיום קיומי על ישראל. אנחנו נפעל להסיר כל איום כזה".

שר הביטחון בני גנץ בדיון 40 חתימות במליאת הכנסת, 2 באוגוסט 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
גנץ במליאה, היום/דוברות הכנסת, דני שם טוב

הוא מנה את ההתקפות שביצעה איראן באזור והתייחס להרג אנשי הצוות בשישי על האונייה "מרסר סטריט" שבבעלות יפנית ובניהול חברה ישראלית. "התוקפנות של איראן באזור בכלל ובחזית הימית בפרט, הולכת ומחריפה: בשנה האחרונה היו לא פחות מחמש פגיעות של איראן בספינות בינלאומיות, חלקן באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים מתאבדים תוצרת התעשייה הצבאית האיראנית".

"התקיפה האחרונה שהביאה לרצח של שני אזרחים שלא היו מעורבים בלחימה, בניגוד לחוק הבינלאומי ולמוסר האנושי, היא עליית מדרגה. זו בדיוק הסיבה שחייבים לפעול כעת מול איראן שלא רק חותרת לגרעין צבאי, אלא גם מביאה למירוץ חימוש מסוכן, ומפוררת את היציבות במזרח התיכון למיליציות טרור שמחזיקות מאות כטב"מים - באיראן, בתימן, בעיראק ובמדינות נוספות", הוסיף.

בווידאו: גנץ על תקיפת המכלית: חייבים לפעול מול איראן כעת/מערכת וואלה!

לפיד: ג'ונסון צודק, איראן חייבת לשאת בתוצאות

במקביל, שר החוץ יאיר לפיד הצטרף לדברים שאמר ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בתגובה למתקפה האיראנית. "ג'נסון צודק", אמר לפיד, "איראן חייבת לשאת בתוצאות". זמן קצר לפני כן ראש הממשלה הבריטי אמר כי "איראן ביצעה התקפה מזעזעת על כלי שיט מסחרי - עליה לשאת בהשלכות של מעשיה".

המכלית מרסר סטריט לחופי קייפטאון, דרום אפריקה, 31 בדצמבר 2015. רויטרס
התקרית הראשונה עם נפגעים בנפש. אוניית ה"מרסר טריט"/רויטרס

מוקדם יותר היום איראן הזהירה כי היא תגיב מידית לכל איום על ביטחונה, אחרי שישראל, ארצות הברית ובריטניה הזהירו מפני ההשלכות לתקיפת המכלית.

איראן וישראל האשימו זו את זו בתקיפת כלי שיט אחת של השנייה בחודשים האחרונים, כחלק מהמערכה הימית בין שתי האויבות המרות שנחשפה מוקדם יותר השנה. עם זאת, התקרית האחרונה הייתה הראשונה שבה היו נפגעים בנפש, והיא מאיימת להסלים את המתיחות באזור ולהערים קשיים על חידוש שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully