וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מזהירה מתגובה לתקיפת הספינה: "נגיב מידית לכל הרפתקנות"

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 17:51

טהראן דחתה את ההאשמות של ארה"ב ובריטניה, שהצטרפו לישראל כשהטילו עליה את האחריות על הרג שני אנשי צוות במכלית "מרסר סטריט". שגרירי איראן בבריטניה ורומניה זומנו לשיחה, ג'ונסון: "על איראן לשאת בהשלכות המתקפה המקוממת"

בווידאו: רה"מ בנט בתגובה לתקיפה הספינה הישראלית על איראן/מערכת וואלה!

איראן הזהירה היום (שני) כי היא תגיב מידית לכל איום על ביטחונה, אחרי שישראל, ארצות הברית ובריטניה הזהירו מפני ההשלכות לתקיפת המכלית לחופי עומאן, בפעולה שהן ייחסו לטהראן. הרפובליקה האסלאמית מכחישה כל מעורבות במתקפת המל"טים על המכלית "מרסר סטריט" ביום שישי האחרון, שבה נהרגו אזרח בריטי ואזרח רומני.

"איראן לא תהסס בהגנה על ביטחונה ועל האינטרסים הלאומיים שלה והיא תגיב מידית ובתקיפות לכל הרפתקנות אפשרית", אמר דובר משרד החוץ של איראן, סעיד חטיבזאדה, שצוטט על ידי הטלוויזיה הרשמית. הוא "הביע חרטה עמוקה על הטענות חסרות הביסוס של שר החוץ של בריטניה נגד איראן, שעליהן חזר שר החוץ של ארצות הברית באותו הקשר ושכללו האשמות סותרות, כוזבות ופרובוקטיביות".

המכלית שנמצאת בבעלות יפנית מופעלת על ידי חברת הספנות הבריטית "זודיאק מריטיים", שבבעלות חלקית של איש העסקים הישראלי אייל עופר. היום זימנו משרדי החוץ של בריטניה ורומניה את שגרירי איראן כדי להביע את הגינויים למתקפה ולהבהיר כי הן פועלות יחד עם מדינות אחרות לטובת תגובה הולמת. בתגובה, טהראן זימנה את הממונה על השגרירות הבריטית בטהראן.

המכלית מרסר סטריט לחופי קייפטאון, דרום אפריקה, 31 בדצמבר 2015. רויטרס
זכתה לליווי של הצי האמריקני. המכלית "מרסר סטריט"/רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר היום כי "איראן ביצעה התקפה מקוממת על כלי שיט מסחרי, ועליה לשאת בהשלכות של מעשיה". אתמול אמרו בלונדון כי יש "סבירות גבוהה" שאיראן ביצעה את המתקפה באמצעות מל"ט אחד או שניים. הצי האמריקני, שליווה את המכלית עם נושאת המטוסים "רונלד רייגן", אמר ביום שבת כי המידע הראשוני שברשותו "מצביע בבירור על מתקפת מל"ט".

ראש הממשלה נפתלי בנט האשים את טהראן בניסיון "פחדני" להתנער מאחריותה למתקפה, ושר החוץ יאיר לפיד אמר כי התקרית ראויה לתגובה קשה.

עם זאת, גורם איראני אמר לסוכנות הידיעות המקומית "נור", המקורבת למועצת הביטחון הלאומית של איראן, כי בטהראן סבורים "שהאיומים של גורמים מערביים ושל המשטר הציוני הם בסך הכול תעמולה". "וושינגטון ולונדון יהיו אחראיות ישירות להשלכות", הזהיר הגורם, שדיבר בעילום שם.

איראן וישראל האשימו זו את זו בתקיפת כלי שיט אחת של השנייה בחודשים האחרונים, כחלק מהמערכה הימית בין שתי האויבות המרות שנחשפה מוקדם יותר השנה. עם זאת, התקרית האחרונה הייתה הראשונה שבה היו נפגעים בנפש, והיא מאיימת להסלים את המתיחות באזור ולהערים קשיים על חידוש שיחות הגרעין בין המעצמות לאיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully