וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מכחישה שתקפה את הספינה; בנט: נעביר לה מסר בדרכים שלנו

עודכן לאחרונה: 1.8.2021 / 19:29

משרד החוץ בטהראן דחה את הטענות בדבר מעורבותה של איראן בפגיעה במכלית ליד עומאן, שמופעלת על ידי חברה של אייל עופר: "מגנים את האשמות המשטר הציוני". מנגד, ראש הממשלה אמר כי איראן השתמשה במל"טים כדי לפגוע במטרה ישראלית, והזהיר מתגובה

בווידאו: רה"מ בנט בתגובה לתקיפה הספינה הישראלית על איראן/מערכת וואלה!

איראן דחתה היום (ראשון) את ההאשמות בישראל בדבר מעורבותה במתקפה על המכלית לחופי עומאן ביום שישי, שבה נהרגו שני אנשי צוות מבריטניה ומרומניה. דובר משרד החוץ של איראן אמר כי "המשטר הציוני יוצר טרור ואלימות. טהראן מגנה את ההאשמות המשמשות את ישראל להסחת דעת, והן חסרות ביסוס".

זמן קצר לאחר ההצהרה של טהראן, ראש הממשלה נפתלי בנט דחה את הכחשותיה של איראן והזהיר מפני תגובה ישראלית.

תקיפת המכלית "מרסר סטריט", שהופעלה על ידי חברת "זודיאק מריטיים" שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר, הדליקה נורות אדומות בישראל. זאת הייתה הפעם הראשונה שבה נרשמו אבידות מאז תחילת המערכה הימית החשאית עם איראן, שעליה מדווח בהרחבה בתקשורת הזרה מאז תחילת השנה.

הספינה הייתה בדרכה מטנזניה לאיחוד האמירויות הערביות. אחרי הפגיעה בה, היא לוותה על ידי הצי החמישי האמריקני המסייר באזור ומומחים של הצי האמריקני בחנו אותה.

המכלית "מרסר סטריט" בנמל רוטרדם. רויטרס
אזרח בריטי ואזרח רומני נהרגו בתקיפה. המכלית "מרסר סטריט"/רויטרס

בישראל הגיבו בחומרה על התקרית, אחרי שעד היום נמנעו גורמים רשמיים לדבר בשמם על המהלומות הימיות בין המדינות.

"בימים האחרונים העולם קיבל עוד תזכורת לתוקפנות האיראנית, הפעם בלב ים", אמר היום בנט בפתח ישיבת הממשלה, ואישר את הדיווחים שלפיהם הספינה הותקפה במל"טים. לדבריו, הם "כיוונו לפגוע במטרה ישראלית. במקום זה, המעשה הפיראטי שלהם הביא למותם של אזרח בריטי ואזרח רומני. אני שולח מכאן לבריטניה ולרומניה את השתתפותנו בצערן, וכמובן למשפחות הנפגעים".

ראש הממשלה הוסיף כי "שמעתי עכשיו שאיראן, באופן פחדני, מנסה להתחמק מאחריותה על האירוע, הם מתכחשים לזה. אז אני קובע כאן באופן מוחלט: איראן היא זו שביצעה את התקיפה נגד הספינה. ההתנהלות הבריונית של איראן מסוכנת לא רק לישראל, אלא פוגעת באינטרסים גלובליים, בחופש השיט ובסחר הבינלאומי. הראיות המודיעיניות לכך קיימות ואנו מצפים שהמערכת הבינלאומית תבהיר למשטר האיראני שהם עשו טעות קשה".

"אנחנו, בכל מקרה, יודעים להעביר את המסר לאיראן בדרכים שלנו", הזהיר בנט.

עוד על המערכה מול איראן

הכללים השתנו: האיראנים זיהו את נקודת התורפה הישראלית - ותקפו. הפעם כדי להרוג

לכתבה המלאה
נחתים אמריקנים על סיפון נושאת המטוסים "רונלד רייגן" נערכים לסייע למכלית "מרסר סטריט" שהותקפה לחופי עומאן, 30 ביולי 2021. רויטרס
ארה"ב משתתפת בחקירת התקיפה. כוחות נחתים נערכים לסיוע למכלית, שישי/רויטרס

מקורות אמריקניים ואירופים אמרו לסוכנויות ידיעות זרות כי בהתבסס על המידע המודיעני הקיים, איראן היא החשודה העיקרית. עבור מדינות המערב, התקרית הזו עשויה להקשות עוד יותר על שיחות הגרעין התקועות עם טהראן, שהופסקו ביוני וטרם נקבע מועד לחידושן. הן עשויות להימשך לאחר השבעתו של נשיא איראן החדש איברהים ראיסי ביום שלישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully