וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינה של חברה בבעלות ישראלית הותקפה לחופי עומאן; 2 אנשי צוות נהרגו

עודכן לאחרונה: 31.7.2021 / 9:55

המכלית "מרסר סטריט", של חברת "זודיארק מריטיים" שבבעלות אייל עופר הייתה בדרכה אל איחוד האמירויות כשהותקפה בסמוך לאי מוסירה. החברה מסרה כי שני אנשי צוות שהיו על הסיפון - בריטי ורומני - נהרגו. משרד ההגנה הבריטי מסר כי הוא חוקר את התקיפה

המכלית "מרסר סטריט" בנמל רוטרדם. רויטרס
המכלית "מרסר סטריט" בנמל רוטרדם/רויטרס

שני אנשי צוות, בריטי ורומני, נהרגו היום (שישי) בתקיפת ספינת משא בים הערבי לחופי עומאן - כך מסרה חברת "זודיאק מריטיים", שמפעילה את הספינה ונמצאת בבעלותו של איש העסקים הישראלי אייל עופר. מוקדם יותר, משרד ההגנה של בריטניה הודיע על התקיפה, והוסיף כי הוא עדיין חוקר את התקרית שדווחה על ידי שירות הסחר הימי של בריטניה.

חברת "זודיאק מריטיים" טענה כי הייתה זו מכלית הנפט "מרסר סטריט", ששטה תחת דגל ליבריה ונמצאת בבעלות יפנית. החברה הוסיפה כי התקיפה בוצעה בידי פיראטים, בעת שהייתה בדרכה מדאר א-סלאם שבטנזניה לנמל פוג'יירה שבאיחוד האמירויות הערביות, מבלי שהיה על סיפונה מטען. בשעה זו הספינה מפליגה בשליטת הצוות שלה למקום בטוח.

לפי שירות הסחר הימי של בריטניה, התקרית אירעה במהלך הלילה, מצפון-מזרח לאי מוסירה העומאני. לא נמסרו פרטים נוספים מעבר לכך, פרט לכך שלפי ההערכות לא הייתה זו פעולה של פיראטים - בניגוד לטענות החברה.

עומאן טרם התייחסה לדיווחים על התקרית, וכך גם הצי החמישי של ארצות הברית, המסייר במי האזור מבסיסו בבחריין.

בחודשים האחרונים הותקפו כמה ספינות בבעלות ישראלית באוקיינוס ההודי ובנתיבי שיט אחרים בפעולות שיוחסו לאיראן, כחלק מהמערכה הימית בין המדינות שדווחה לראשונה בתחילת השנה. לפי דיווחים זרים, ישראל תקפה החל מ-2019 כמה כלי שיט איראניים שהעבירו נפט ונשק לסוריה ולבנון. כלי התקשורת באיראן לא דיווחו עד כה על התקרית האחרונה.

התקרית מתרחשת בזמן של מבוי סתום בשיחות העקיפות בין איראן לבין ארצות הברית על חזרה להסכם הגרעין, ימים לפני השבעתו של איש הדת הקיצוני איברהים ראיסי לנשיא החדש. בטהארן מתנגדים לדרישות האמריקניות להרחיב את ההסכם בעתיד כך שיעסוק גם בתכנית הטילים שלה ופעילותה באזור, ואילו בממשל ביידן מבהירים למשטר שהוא לא יקבל תנאים טובים יותר מההסכם שנחתם ב-2015 ושממנו פרש הנשיא הקודם דונלד טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully