וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ספינה בבעלות ישראלית הותקפה בסמוך לאמירויות

רשת אל-מיאדין הלבנונית המקורבת לטהראן דיווחה על תקיפת הספינה "היפריון", של החברה ריי שיפינג שבבעלות איש העסקים רמי אונגר, שספינה נוספת שלו הותקפה בחודש פברואר במפרץ עומאן. לפי גורמים מדיניים, הספינה נפגעה מטיל או מל"ט ונגרם לה נזק קל בלבד

בווידאו: זריף אומר שישראל לקחה הימור גרועה בפגיעה בנתנז/צילום: רויטרס

ספינה בבעלות ישראלית הותקפה היום (שלישי) בסמוך לנסיכות אל-פוג'ירה, שהיא חלק מאיחוד אמירויות הערביות. זאת יומיים אחרי פעולת החבלה בנתנז ושבוע אחרי הפגיעה בספינה של משמרות המהפכה בים האדום, על רקע התרחבות המערכה הימית בין המדינות.

לפי הדיווחים, האונייה, ששמה "היפריון", משמשת להובלת רכבים והיא בבעלות חברת ריי שיפינג, של איש העסקים הישראלי רמי אונגר. זאת, לאחר שבחודש פברואר נפגעה הספינה "ריי הליוס", גם היא בבעלותו של אונגר, במפרץ עומאן. מהחברה נמסר כי הספינה מפליגה בהתאם למסלולה המקורי.

לפי גורמים מדיניים, הספינה הותקפה על ידי מל"ט או טיל, ונגרם לה נזק קל בלבד. לא היו נפגעים. על הספינה התנוסס דגל זר, וכך גם הצוות שהפעיל אותה. הם העריכו כי היא הותקפה על ידי איראן כחלק מהמתיחות הגוברת בין המדינות. הספינה הפליגה בנתיב סחר בינלאומי והתקיפה באה בניגוד לכל האמנות הבינלאומיות.

גורם ביטחוני בכיר אמר הערב בשיחות סגורות כי עדיין לא ברור אם זו הייתה תגובה לתקיפת אוניית 'סאוויז' של משמרות המהפכה או לחבלה שמיוחסת למוסד הישראלי בנתנז. גורם ביטחוני הוסיף: "נערכנו לתגובה איראנית, היו התרעות על התקפת מטוס לא מאויש נגד ספינה".

הספינה הישראלית שהותקפה בחופי איחוד האימרויות. vesselfinder, מערכת וואלה!
הספינה "היפריון" שנפגעה היום מול חופי האמירויות/מערכת וואלה!, vesselfinder

איראן הבטיחה לנקום אחרי הפעולות האחרונות, שמתרחשות בזמן שהיא מנהלת משא ומתן עם ארצות הברית על חזרה להסכם הגרעין. בחודשים האחרונים נפגעו שתי ספינות בבעלות ישראלית בים האדום ובאוקיינוס ההודי, בהתקפות שלפי ישראל בוצעו בידי איראן.

ספינה ישראלית. ShutterStock
המקום בו נפגעה הספינה/ShutterStock

לפי דיווחים בכלי תקשורת מערביים, בהם וול סטריט ג'ורנל וניו יורק טיימס, ישראל תקפה ספינות משא ומיכליות איראניות בים האדום ובים התיכון מאז 2019, במטרה לסכל הברחות נשק לחיזבאללה ולחבל במשלוחי נפט לסוריה. לאחרונה, כך נראה, איראן החלה להגיב עם התרחבות נתיבי השיט של ספינות בבעלות ישראלית לאור הרחבת היחסים העסקיים עם מדינות במפרץ בעקבות הסכמי הנורמליזציה.

עליית מדרגה נרשמה בשבוע שעבר, אז הותקפה הספינה האיראנית "סאוויז". באופן רשמי, איראן טוענת שזאת ספינה לוגיסטית, אך לפי דיווחים זרים מדובר ב"ספינת אם" של משמרות המהפכה המוצבת באזור אסטרטגי, סמוך לערב הסעודית ותימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully