וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת מטען שהייתה בעבר בבעלות ישראלית הותקפה בצפון האוקיינוס ההודי

עודכן לאחרונה: 3.7.2021 / 22:17

על פי דיווח ברשת אל-מיאדין, המקורבת לאיראן, שריפה פרצה בכלי השיט. גורם ישראלי בכיר אמר כי הספינה בבעלות המיליארדר אייל עופר, אך מטעם החברה נמסר כי הבעלות על הספינה הועברה לפני כמה חודשים

בווידאו: תיעוד ממל"ט איראני של הספינה בבעלות הישראלית שנפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן/רשת אל-מיאדין

ספינת מטען שהייתה בעבר בבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר הותקפה היום (שבת) בצפון האוקיינוס ההודי - כך איש הערב (שבת) גורם ישראלי בכיר. ברשת אל-מיאדין המקורבת לאיראן דווח כי שריפה פרצה בכלי השיט, שנפגע מכלי נשק לא ידוע בדרכו לאיחוד האמירויות הערביות. בדיווח צויין כי הפגיעה בספינה קרתה שבוע אחרי המתקפה על המתקן הגרעיני באזור טהראן, שלפי הרשויות באיראן סוכלה ולפי דיווחים בוצעה על ידי רחפן ששוגר מתוך איראן.

חברת זודיאק בבעלות אייל עופר הכחישה רשמית כל קשר לספינה שהותקפה. גורם מטעם חברת זודיאק ספנות שבבעלות אייל עופר מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי החברה מכרה את הספינה CSAV Tyndall שהותקפה לפני כמה חודשים והיא אינה בבעלותה עוד.

בחודשים האחרונים דווח על כמה כלי שיט ישראליים ואיראניים שנפגעו בלב ים, על רקע פרסומים בכלי תקשורת אמריקניים על מערכה ימית בין שתי המדינות. לפי הדיווחים, ישראל פגעה החל מ-2019 במכליות ובספינות שהעבירו נפט וכלי נשק לסוריה ולחיזבאללה. מאז תחילת השנה, דווח על כמה פגיעות בספינות בבעלות ישראלית באזור המפרץ והאוקיינוס ההודי. באף אחת מהן לא היו נפגעים והספינות לא טובעו.

תיעוד ממל"ט איראני של הספינה בבעלות הישראלית שנפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן
7.3.21. רשת אל-מיאדין, צילום מסך
תיעוד ממל"ט איראני של ספינה ישראלית שהותקפה במפרץ, עומאן/צילום מסך, רשת אל-מיאדין

משפחת עופר פועלת בתחום הספנות בין היתר באמצעות חברת צים אשר לה כמאה אוניות משא. אייל עופר הוא בעלים של כ-36 מיכליות נפט באמצעות חברת "Tanker Pacific" הסינגפורית. לצד עסקים נוספים עופר מכהן גם כדירקטור של חברת רויאל קריביאן, חברת שייט התענוגות השנייה בגודלה בעולם. אחזקותיו בחברה הן בשיעור של 5%. כמו כן הוא שולט בחברת "zodiac maritime", חברת ספנות בריטית פרטית המחזיקה בכ-142 כלי שיט מסחריים.

אייל עופר. ראובן קסטרו
אייל עופר/ראובן קסטרו

בחודש שעבר פרצה שריפה בספינה הגדולה ביותר בצי של איראן והיא טבעה במפרץ עומאן. הספינה "חארג". היא הייתה אחת מכמה כלי שיט בודדים בחיל הים האיראני שביכולתן לספק חידוש מלאים בלב ים לספינות אחרות. היא משמשת גם לנשיאת משקלים כבדים ועל סיפונה נמצא מנחת מסוקים. לא ידוע מה גרם לפרוץ השריפה.

כחודשיים קודם לכן, באפריל, הספינה "סאוויז", שלפי דיווחים הייתה בסיס צף של משמרות המהפכה, הותקפה בים האדום במוקשים ימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully