וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט יכריע היום על החיסון השלישי לקורונה: "מגבשים תכנית פעולה"

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 13:13

בסיום פגישה עם הורוביץ ובכירי מערכת הבריאות, הודיע ראש הממשלה כי עבודת המטה על המבצע לחיסון נוסף למבוגרים תושלם בקרוב: "ההמלצות של ועדת המומחים כבדות משקל". הצוות לטיפול במגיפות טרם החליט על הגיל ממנו יומלץ להתחסן ועל תקופת ההמתנה בין המנה השנייה לשלישית

ראש הממשלה נפתלי בנט יכריע היום (חמישי) על מתן החיסון השלישי נגד קורונה. בתום פגישה עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ובכירי מערכת הבריאות, אמר כי העבודה על תכנית החיסונים החדשה תושלם עוד היום, זאת לאחר שהצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות המליץ על מנה שלישית למבוגרים.

"במהלך הבוקר הוצגו לי על ידי שר הבריאות ומנכ"ל משרדו השיקולים וההמלצות של ועדת החיסונים", סיפר ראש הממשלה. "המלצות אלה, של ועדת המומחים, הן כבדות משקל. אני מבקש להודות לכל חברי הוועדה על עבודה מאוד יסודית ומקיפה. במהלך היום אנחנו נשלים את עבודת המטה לגיבוש תכנית הפעולה ואנחנו נציג זאת בפניכם בהקדם האפשרי".

הוא התייחס גם למחלוקת בין משרד הבריאות והחינוך על המתווה לפתיחת שנת הלימודים. "הממשלה עובדת בתיאום מלא, עם דעות שונות לכאן ולכאן, וזה בסדר. ממשלתנו הוקמה על יסוד השונות, ואנו יודעים להכיל עמדות מגוונות. נמשיך בכך".

בווידאו: רה"מ בנט בהתייחסות לחיסון השלישי/צילום: לע"מ

חברי ועדת החיסונים טרם הגיעו להסכמה על הגיל ממנו יומלץ להתחסן, אם מגיל 65 ומעלה או 70, והסוגייה תוכרע בדיון נוסף. מלבד זאת, הם יידרשו להחליט על תקופת הזמן בין המנה השנייה לשלישית, שככל הנראה תהיה חצי שנה, ואם להמליץ על חיסון שלישי לבני פחות 60 עם מחלות רקע.

לאחר שהכול יוכרע, יחליטו על מועד להתחלת חיסון. חברי הוועדה יגישו את ההמלצה שלהם למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שתומך בחיסון שלישי וצפוי לקבל את ההמלצה. מתוך חשש להיענות נמוכה, במשרד הבריאות יחלו במסע הסברה נרחב במטרה לקדם את המבצע. אתמול שוחח פרופ' אש עם מנכ"לי קופות החולים ומנכ"ל מד"א כדי לבדוק את המוכנות שלהם למבצע נוסף, בתקווה שהוא יהיה מהיר.

עוד בוואלה!

אמ"ן מזהיר: ללא התחסנות נרחבת - חשש לעומסים בבתי החולים בתוך שבועות

לכתבה המלאה
קשישה מתחסנת נגד קורונה בנתניה, 19 בינואר 2021. רויטרס
המבצע צפוי להתחיל בקרוב. חיסון קשישים בנתניה/רויטרס

החלטת המומחים התקבלה, בין השאר, לאחר שנציגים ממשרד הבריאות אמרו בדיון כי יעילות החיסון במניעת תחלואה קשה לבני 60 ומעלה שחוסנו במהלך חודש ינואר ירדה ביולי ל-81%. הנתונים שהוצגו בדיון מראים כי ביולי חלה ירידה של פי שש בהגנה לעומת אפריל, אז הסיכון של מחוסן מבוגר להגיע למצב קשה היה 3% מהסיכון של לא מחוסן. עתה הסיכון עלה ל-19%.

הדיון אמש הוא השלישי שנערך בנושא, לאחר ששני דיונים קודמים הסתיימו ללא קבלת החלטה. טרם ניתן אישור למתן מנה נוספת מטעם הרשות הרגולטורית בארצות הברית, ה-FDA, אך הירידה ביעילות החיסון, לצד העלייה בתחלואה, הטתה את הכף לכיוון המלצה להתחיל במבצע החדש בהקדם האפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully