וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמ"ן מזהיר: ללא התחסנות נרחבת - חשש לעומסים בבתי החולים בתוך שבועות

עודכן לאחרונה: 29.7.2021 / 10:56

מרכז המידע והידע הלאומי התריע כי אם לא יינקטו פעולות נוספות, מספר הנשאים והחולים הקשים צפוי לעלות משמעותית וליצור עומס גם בקופות החולים. 2,165 בני אדם אובחנו ביממה האחרונה בקורונה, ומספר החולים במצב קשה עלה ל-159

אמ"ן הזהיר הבוקר (חמישי) כי אם לא יינקטו פעולות נוספות נגד הקורונה ולא תהיה התחסנות נרחבת של הציבור, צפוי מספר הנדבקים ומניין החולים במצב קשה לגדול משמעותית, באופן שעלול להוביל בתוך שבועות לעומסים - הן במרפאות הקהילה והן בבתי החולים.

משרד הבריאות עדכן כי מספר המאובחנים היומי עבר את ה-2,000 זה היום השלישי ברציפות. 2,165 בני אדם אומתו ביממה האחרונה כחולים בנגיף, ובכך מספר החולים הפעילים עלה ל-15,292. 2.35% מתוך 92,710 בדיקות נוספות שנערכו חזרו חיוביות.

בבתי החולים מאושפזים 275 חולים, בהם 159 במצב קשה ו-26 מונשמים. מניין המתים מפרוץ המגפה עומד על 6,463.

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
צורך בהגדלת ההיענות. נער מתחסן בפתח תקווה/ראובן קסטרו

ברקע העלייה המתמשכת בתחלואה, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ נפגשים הבוקר עם בכירי מערכת הבריאות לדון במנת החיסון השלישית, לאחר שהצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות המליץ על כך. בתום הדיון צפוי בנט לקבל החלטה בנושא.

עם זאת, חברי הוועדה לא הגיעו להסכמה על הגיל ממנו יומלץ להתחסן, אם מגיל 65 ומעלה או 70, והסוגייה תוכרע בדיון נוסף. חברי הוועדה יגישו עתה את ההמלצה שלהם למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שתומך בחיסון השלישי וככל הנראה יקבל את ההמלצה. אתמול שוחח אש עם מנכ"לי קופות החולים ומנכ"ל מד"א כדי לבדוק את המוכנות שלהם למבצע נוסף, בתקווה שהוא יהיה מהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully