וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במערכת הבריאות: "דוחפים למנה שלישית כי הממשלה לא מטילה הגבלות"

28.7.2021 / 19:04

ועדת החיסונים תדון הערב במתן מנה נוספת ברקע הסתייגויות שנשמעות מבכירים, ולפני שניתן אישור לחיסון השלישי מטעם רשויות הבריאות בארה"ב. לדברי הבכירים, עדיף להתמקד בהסברה ובחיסונם של למעלה ממיליון איש מעל גיל 12 שטרם התחסנו. "אם נגיע אליהם נבלום את ההתפשטות"

ישיבת ועדת החיסונים נערכת הערב (רביעי), ובכירים במערכת הבריאות מביעים הסתייגויות ממתן מנת חיסון שלישית לכלל אוכלוסיית הקשישים בארץ. זאת, לפני שניתן אישור מטעם הרשות הרגולטורית בארצות הברית, ה-FDA, ועריכת ניסוי מסודר בארץ. הבכירים טוענים כי צריך להתמקד בחיסונם של למעלה ממיליון איש שהינם בני 12 ומעלה שטרם התחסנו.

"משרד הבריאות נאלץ לחסן את הקשישים כי הממשלה הנוכחית לא מאפשרת לו להטיל הגבלות, וזה מה שנותר לו בסל הכלים שלו", מסביר לוואלה! ד"ר אורן קובילר, וירולוג מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל אביב וחבר עמותת "מדעת".

קשישה מתחסנת נגד קורונה בנתניה, 19 בינואר 2021. רויטרס
"אין עדות ליעילות מתן חיסון שלישי". התחסנות נגד קורונה בנתניה, ינואר/רויטרס

"אין עדות ליעילות מתן חיסון שלישי, והחשיבות העדיפה צריכה להיות של חיסון אוכלוסייה שטרם חוסנה בכלל", מוסיף ד"ר קובילר. "החובה היא למנוע את התפשטות הנגיף, אבל על ידי חיוב מסכות בחללים סגורים שלא נאכף בצורה מספקת, הקפדה על בידודים, בעיקר של החוזרים מחו"ל, והפעלת התו הירוק באופן קפדני. אנשים חייבים להבין שבמצב התחלואה הנוכחי, גם אם הם מחוסנים, הם בסיכון להידבקות וכדאי לחזור להתנהגות זהירה".

עוד בוואלה!

שאשא ביטון: משרד הבריאות עוסק בהכפשות והשמצות, לא תרתיעו אותי

לכתבה המלאה
בווידאו: הורוביץ מבטיח שיהיה מלאי לכולם אם וכאשר יוחלט על חיסון שלישי/מערכת וואלה!

גם פרופ' דרור מבורך, מנהל מחלקה פנימית בהדסה עין כרם ומנהל מחלקת קורונה, טוען כי אין לנו מידע מספק כדי לקבל את ההחלטה על מתן חיסון שלישי. "רבים טוענים שהאישור של ה-FDA יגיע בעוד חודשיים ובינתיים נאבד אנשים רבים, אבל יש עוד אפשרות והיא הסברה טובה יותר", הוא אומר. "אין וודאות שמתן מנה שלישית תגרום להורדת גל התחלואה, היא אולי תגרום לכך שיהיו פחות חולים קשים. יש לנו מיליון מתנגדי חיסון, הרוב פשוט לא מודעים. אם נגיע אליהם נצליח לבלום את התפשטות".

הדיון הערב עוסק בשלוש שאלות מרכזיות: האם נכון לחסן את בני הגיל השלישי במנה נוספת, מתי כדאי להתחיל לחסן ומה יהיה הרף הגילאי, כשהרוב מעדיפים בשלב הזה להתמקד בבני ה-70 ומעלה. החברים בוועדה חלוקים בשאלה אם להמליץ על קבלת המנה השלישית, או להסתפק בפתיחת האפשרות לאוכלוסיות מסוימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully