וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת המומחים: בהיעדר הגבלות - עלייה חדה במספר המונשמים

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 19:42

דוח שפרסמו חוקרים באוניברסיטה העברית מזהיר כי ללא הטלת הגבלות משמעותיות - נגיע ל-400-200 חולים קשים באמצע אוגוסט. לפי הדוח, גל הקורונה בשנה שעברה נבלם ישירות כתוצאה מהתקנות. במקביל, מסתמן כי בזכות החיסון סיכויי התמותה מאשפוז במצב קשה ירדו ל-12%

חוקרים מהאוניברסיטה העברית פרסמו היום (שלישי) דוח לפיו החלה מגמת עליה בכמות המונשמים חולי נגיף הקורונה, עם חשש להמשך עלייה מהירה. זאת, בהשוואה בין גל הקורונה הנוכחי למקבילו ביולי 2020 - בשניהם ביום ה-32 נשבר העיכוב במונשמים באופן מובהק. הדוח עוד מעלה כי ללא הטלת מגבלות משמעותיות - צפויה הגעה ל-400-200 חולים קשים כבר באמצע אוגוסט.

דוח המומחים מדגיש כי הגל ביולי אשתקד נעצר בעקבות ההגבלות המשמעותיות שהוטלו - שלא ננקטו לפי שעה בגל הזה, כך שלא צפויה עצירה דומה בזמן הקרוב. אי לכך, קצב ההדבקה הנמצא במגמת עלייה - צפוי להמשיך לעלות, ועלייה דומה צפויה בהתאם בתחלואה קשה ובמונשמים. הבלימות שנצפות בבריטניה והולנד עשויות לנבוע מגורמים מקומיים, ואין בסיס להניח שהן יתרחשו בארץ.

מבצע החיסונים לפועלים הפלסטיניים בישראל ובהתיישבות | מעבר מיתר 8 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מסתמן כי החיסון הוריד את סיכויי התמותה ממחלה קשה ב-8%./ראובן קסטרו
  • ללא הגבלות נגיע ל-400-200 חולים קשים באמצע אוגוסט
  • עלייה במספר המונשמים החלה ביום ה-32 של הגל - בדומה לגל ביולי 2020
  • יעילות החיסון במניעת מחלה קשה עומדת על כ-80% - ללא פילוח לפי מצב מוקדם של החולה
  • מסתמן כי בזכות החיסון סיכויי התמותה ממחלה קשה ירדו מ-20% ל-12%
בנט: "סרבני החיסונים מסכנים לנו את החופש"/צילום: לע"מ

בנוגע לחיסון, ניכר כי יעילותו במניעת תמותה גבוהה מכ-90%, כאשר סיכויי התמותה מאשפוז במצב קשה ירגו מ-%20 אחוז עד הגל הזה - ל-12% בלבד. אולם, צוין כי אי הודאות בהערכה זו גבוהה. כמו כן, הובהר כי שיעור התמותה הנמוך צפוי לעלות באופן דומה לעלייה בהדבקה ותחלואה קשה.

בנוסף, התצפיות הכוללניות בשלב זה מציגות יעילות מיגון של כ-80% במעבר לתחלואה קשה. עם זאת, מצויון כי נדרש לבצע מחקר לפילוח לפי מצב מוקדם של החולה, שכן ייתכן כי חלק משמעותי מהתחלואה הקשה הנצפית קשור למצב קיים אצל החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully