וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הכרעה: במשרד הבריאות דורשים להחליט על מנה שלישית לקשישים

28.7.2021 / 10:30

המומחים לטיפול במגיפות יתכנסו היום שוב כדי לדון במתן זריקה שלישית שמעורר חששות כבדים בעיקר בעקבות העובדה שב-FDA טרם החליטו על מתן מנה נוספת. במשרד הבריאות היו רוצים לקבל המלצה על החיסון הנוסף ואומרים כי "הגענו לנקודה שהסיכוי עולה מהסיכון"

חברי הצוות לטיפול במגיפות יתכנסו היום (רביעי) שוב כדי לדון על חיסון במנה שלישית לקשישים, לאחר שני דיונים שכבר התקיימו ונגמרו ללא החלטה בנושא. לאור העלייה בתחלואה, במשרד הבריאות היו רוצים לקבל המלצה על החיסון הנוסף, אולם הם יודעים כי חברי הוועדה חצויים בדעתם, למרות שיש רוב התומך במהלך.

בכירים במערכת הבריאות הסבירו לוואלה! כי הגיע הזמן לחסן את הקשישים. "העלייה בתחלואה הקשה ביומיים האחרונים מאוד מדאיגה. אם נחכה עוד זמן, אנחנו עלולים לאבד אנשים. הגענו לנקודה שהסיכוי עולה מהסיכון", אמר אחד מהם.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס היום לנושא ואמר כי במשרד שוקלים את המהלך. "נקבל החלטה אחראית. אנחנו מסתכלים על זה מזוויות שונות כדי לראות האם יש ירידה לאורך זמן. בגלל שאנחנו הראשונים שהתחסנו בצורה נרחבת - אין לנו ממי ללמוד".

יצחק טורנר תושב תל אביב. בן מאה פלוס ניצול שואה מהעיר בנדין בפולין מקבל חיסון במתחם היכל מנורה של כללית, 24 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
במשרד הבריאות מחכים להמלצה למתן מנה נוספת/ראובן קסטרו

חברי הצוות יצטרכו להחליט גם על רף הגילים לחיסון, כשהדיון נע סביב השאלה אם לחסן גם את גילאי ה-60 ומעלה או רק ה-70 ומעלה, שנמצאים ברף הסיכון הגבוה ביותר.

"כיוון שטרם התקבלה ההחלטה ב-FDA, היה עדיף אם היה לנו עוד מחקר כדי לבדוק את היעילות והבטיחות. במצב התחלואה, לא ברור אם יש לנו אפילו שלושה שבועות לחכות. בקצב הזה ולפי מקדם ההדבקה, יהיו פי ארבעה מאומתים וחולים קשה עד לסוף אוגוסט", ציין אחד הבכירים.

עוד בוואלה!

לחסן או להמתין? המומחים חלוקים אם לתת לקשישים מנה שלישית נגד קורונה

לכתבה המלאה
בווידאו: הורוביץ מבטיח שיהיה מלאי לכולם אם וכאשר יוחלט על חיסון שלישי/מערכת וואלה!

ההחלטה לעקוף את הרשות הרגולטורית בארצות הברית מעוררת חששות כבדים, אולם ישנם מספיק ממצאים המעידים כי יעילות החיסון יורדת בקרב בני ה-60 ומעלה שקיבלו את החיסון לפני חצי שנה, כשהם בעלי הסיכון הגבוה ביותר לחלות קשה בקורונה, ואף למות כתוצאה מהנגיף הקטלני.

על פי נתוני משרד הבריאות, ההגנה מפני מחלה קשה נשמרת ב-91% מול זן הדלתא, אך ההגנה מפני הדבקה יורדת מתחת ל-40%. הסיכון בישראל הוא כפול כיוון שרבים סבורים שאין להם ממה לחשוש בגלל שקיבלו את החיסון ולכן לא מקפידים על כללי הריחוק החברתי ומסיכות, אולם הממצאים מראים כי החיסון לא מגן באופן הרמטי כבעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully