וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאשא ביטון: משרד הבריאות עוסק בהכפשות והשמצות, לא תרתיעו אותי

עודכן לאחרונה: 28.7.2021 / 15:56

שרת החינוך השיבה אש בעקבות המתקפות שספגה סביב מתווה פתיחת הלימודים והביקורת והמתיחות מול משרד הבריאות. "קל לזרוע היסטריה. חשוב יותר לראות את טובתו של הציבור". מוקדם יותר סער התייצב לצדה, ואילו בנט הביע תמיכה בראש שירותי בריאות הציבור אלרעי פרייס

ברקע הקרבות על פתיחת שנת הלימודים והמתיחות מול בכירי משרד הבריאות, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון השיבה למתקפה נגדה וטענה כי משרד הבריאות עוסק בהכפשות במקום לקדם קמפיין לעידוד התחסנות. "לא תרתיעו אותי", אמרה. "קל לזרוע היסטריה, חשוב יותר לראות את טובתו של הציבור".

"הציבור צריך להיות מוטרד מכך שכל מי שמציג גישה אחרת למאבק בקורונה מיד מתוייג כמכחיש המגיפה", אמרה שאשא ביטון. "לשמחתי, מומחים ושרים רבים שותפים לתפיסתי שצריך לחיות לצד הקורונה. הגענו למצב אבסורדי, כל בעיות הבריאות במדינת ישראל נעלמו ונותר לעסוק אך ורק בחיסון הילדים במהלך שעות הלימוד בספטמבר. עד פתיחת שנת הלימודים למשרד הבריאות יש 35 ימים בהם הוא יכול להתמקד בקמפיינים של הסברה ועידוד חיסונים ולבצע את מדיניותו במקום לעסוק בקמפיין השמצות והכפשות. כולנו יודעים שימי הלימוד בספטמבר מועטים, בשל חגי תשרי והחופשות, לא מהם תגיע הישועה".

מוקדם יותר, יו"ר מפלגתה של שאשא ביטון, גדעון סער, התייצב לצדה. בתגובה לשאלת וואלה! נמסר מלשכת סער כי "סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער מגנה את ההתקפות האנונימיות והפחדניות על שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון.

"אין זה אומר שתמיד עמדותיו זהות לעמדת השרה", נמסר. "לדוגמה - בישיבת קבינט הקורונה האחרונה הצביע השר בעד הצעת ההחלטה ואילו השרה הצביעה נגדה. נושא מתווה פתיחת שנת הלימודים להבנת שר המשפטים גובש בין משרדי החינוך והבריאות והוצג לראש הממשלה".

בלשכת סער אמרו את הדברים לאחר ששר בממשלה מתח ביקורת על התנהלותה של שרת החינוך וטען כי התנהגותה "מזיקה ומתסיסה", כלשונו. "היא עושה דה לגיטימציה במאבק בקורונה וזה פוגע בצורה ישירה בבריאות הציבור", אמר.

"זה בסדר שהיא רוצה לא לסגור את מערכת החינוך, אבל היא על סף הכחשת הקורונה", הוסיף השר. "להתנגד להסברה על החיסונים בבתי הספר, להגיד שהיא לא סומכת על החיסון - מי את? יש החלטות של גורמים בינלאומיים מוסמכים שאפשר לחסן מגיל 12". בהמשך התייחס אף להתכתשויות בין שאשא ביטון לראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי פרייס. "עם כל הכבוד, מי שמקבל החלטות זה דרג פוליטי; אם כך - למה היא לא הולכת על הדרג הפוליטי, על שר הבריאות או המנכ"ל?".

גורמים בתקוה חדשה הוסיפו כי "ההתקפות משוללות הרסן על שרת החינוך עברו את גבול הטעם הטוב. יש לגנות ולהוקיע את המתקפות הפחדניות האלו, ולעסוק בעצם העניין. מומחים מכל הארץ, ובכללם פרופ' גבי ברבש הביעו את תמיכתם במתווה פתיחת שנת הלימודים שהציגה שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון. המתווה סוכם גם עם משרד הבריאות והוצג לראש הממשלה".

סער, שאשא ביטון. גיל יערי, פלאש 90
התייצב לצדה. סער ושאשא ביטון/פלאש 90, גיל יערי

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט יצא היום להגנת אלרעי פרייס, לאחר האמירות הקשות שספגה. "המתקפה האישית נגדה אינה ראויה ואינה מקובלת, אמר בנט.

אתמול פורסם בחדשות 13 כי בכירים בקבינט הקורונה אמרו כי פרייס "מתנהגת כמו מטורללת. היא תמיד צורחת, וכשמבקשים ממנה לספק נתונים - היא מגמגמת ומתחמקת. אין נתונים מאחורי ההיסטריה שלה". הדברים נאמרו לאחר שפרייס התנגדה לדרישת משרד החינוך לקצר את ימי הבידוד ל-48 שעות.

בעקבות הדברים, יצאו ראש הממשלה, שורת פוליטקאים ובכירים במשרד הבריאות להגנת ראש שירותי בריאות הציבור. "אלרעי פרייס היא משרתת ציבור מסורה ומקצועית, שעובדת לילות כימים למען בריאותם של אזרחי ישראל", אמר בנט. "היא פועלת בענייניות ובאחריות, ומסייעת לנו להוביל את ההתמודדות עם המגפה. לשרון יש גיבוי מלא לפעילותה".

עוד בוואלה!

גפני במתקפה חריפה על בנט במליאה: "רוצח מתי הקורונה"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה נפתלי בנט בטקס סיום קורס המכללה לביטחון לאומי 14 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"התנהלות לא ראויה". רה"מ בנט/ראובן קסטרו
תדרוך | בכירי מערכת הבריאות  23 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"מנהיגה שלא מפחדת להגיד את דעתה". אלרעי פרייס/פלאש 90, יונתן זינדל

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הצטרף לדבריו של בנט. "לאחרונה שרון אלרעי פרייס נתונה להשמצות קשות וזדוניות", אמר, "אני מגנה את זה בכל תוקף. היא מנהיגה שלא מפחדת להגיד את דעתה מול מקבלי ההחלטות ואני מחזק אותה".

שר הבריאות ניצן הורוביץ כתב בטוויטר שלו כי "המתקפה האישית על ד"ר שרון אלרועי-פרייס היא לא רק שיקרית, אלא פשוט מגעילה. אני שמח שגם ראש הממשלה הבהיר בצורה ברורה: שרון היא משרתת ציבור מצטיינת, שעובדת לילות כימים למען הבריאות של כולנו. היא מקבלת את מלוא הגיבוי ממני וממשרד הבריאות, וכך ימשך. ואגב, על גבר לא היו מדברים ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully