וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות, לחץ על משקיעים וסנקציות בארה"ב: התכנית הישראלית למלחמה בבן אנד ג'ריס

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 22:52

הממשלה הקימה צוות משימה בין משרדי שינהל קמפיין לחץ על חברת הגלידה וחברת האם שלה יוניליור, במטרה לפתוח בדיאלוג על שינוי ההחלטה שלא למכור בהתנחלויות. במקביל, משרד החוץ הנחה את נציגויות ישראל בצפון אמריקה ואירופה בנושא: "לעורר פעולות מחאה בעלות נראות פומבית"

הממשלה הקימה צוות משימה מיוחד של משרד החוץ, משרד הכלכלה, משרד המשפטים ומשרדי ממשלה נוספים שינהל קמפיין לחץ מאסיבי על בן אנד ג'ריס וחברת האם שלה יוניליוור. זאת, במטרה לגרום להן לפתוח במו"מ עם ישראל על שינוי ההחלטה בעניין ההתנחלויות - כך אמרו לוואלה! גורמים ישראלים בכירים. אתמול (שני) התקיים במשרד החוץ דיון של צוות המשימה הבין משרדי.

בשבוע שעבר הודיעה חברת הגלידה האמריקנית כי החל מסוף שנת 2022 לא תשווק את מוצריה בהתנחלויות הישראליות בגדה המערבית, ותמשיך לשווק אותם בתוך גבולות מדינת ישראל. ההחלטה הגיעה אחרי עשור בו הצליחה ישראל לבלום את המהלך. תאגיד המזון הבריטי יוניליוור שבן אנד ג'ריס נמצאת בבעלותו לא נענה לבקשותיה של ממשלת ישראל להטיל וטו על ההחלטה, לפני שזו פורסמה ב-19 ביולי.

מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
שיתפו פעולה עם תנועת ה-BDS. בן אנד ג'ריס/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר, שלושה ימים אחרי פרסום ההחלטה, שלח משרד החוץ לכל נציגויות ישראל בצפון אמריקה ואירופה מברק, בו הנחה לפתוח בקמפיין לחץ נגד החברה ונגד תאגיד יוניליוור. "יש לנצל את 18 החודשים עד כניסתה לתוקף של ההחלטה כדי לשנות אותה", נכתב במברק. "השאיפה היא להפעיל לחץ צרכני, תקשורתי, רשתי ופוליטי לאורך זמן על יוניליוור העולמית ובן אנד ג'ריס על מנת להוביל לפתיחה בדיאלוג עם החברה".

הנציגויות הישראליות בצפון אמריקה ובאירופה התבקשו על ידי משרד החוץ לעודד ארגונים יהודיים, ארגוני הסברה פרו-ישראליים וקהילות אוונגליסטיות לארגן הפגנות מול משרדי בן אנד ג'ריס ויוניליוור, וכן להפעיל לחץ על משקיעים וקניינים של שתי החברות.

עוד בוואלה!

מנכ"ל יוניליבר: "מחויבים לעסקים בישראל, ההחלטה של בן אנד ג'ריז עצמאית"

לכתבה המלאה
בווידאו: טקס האזכרה לנשיאים, ראשי ממשלה שהלכו לעולמם/צילום: לע"מ

משרד החוץ ביקש מהנציגויות לפעול כדי שכמה שיותר גורמים יפרסמו הודעות גינוי פומביות נגד יוניליוור ובן אנד ג'ריס ולעורר "פעולות מחאה בעלות נראות פומבית - הצהרות, מאמרים, פניה לגורמי מפתח בחברות וצעדי מחאה נוספים". הנציגויות הונחו להשתמש ברשתות החברתיות כדי להדהד את צעדי המחאה האלה, להעביר את הנראות שלהם וכך לעודד פעולות דומות נוספות.

שגרירות ישראל בוושינגטון והקונסוליות הישראליות ברחבי ארצות הברית הונחו לדחוף להפעלת חקיקה נגד BDS במדינות האמריקניות השונות נגד בן אנד ג'ריס ויוניליוור, ולפנות למשרדי כל המושלים אליהם השגריר בארצות הברית גלעד ארדן כבר שלח מכתב בנושא, לוודא שהוא התקבל.

מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
מפעל בן אנד ג'ריס המקומי בבאר טוביה/ראובן קסטרו

הדיפלומטים הישראלים התבקשו לחזור על המסרים הישראליים, לפיהם בן אנד ג'ריס ויוניליוור נכנעו ושיתפו פעולה עם תנועת ה-BDS "שחלקים ממנה מונעים על ידי אנטישמיות", וכן להדגיש כי החלטת החברות "צבועה, נוגדת את ערכי האחריות החברתית ונודפת ריח רע של תרבות ביטול קיצונית".

"יש לפנות לפוליטיקאים בכל הרמות...", נכתב במברק. "משרדים של חברי קונגרס ידידותיים, מחוקקים מדינתיים - עם עדיפות לכאלה שכבר עסקו בחקיקה נגד BDS, ראשי ערים בעלי משקל ותובעים כלליים כדי להתייעץ לגבי דרכי פעולה חוקיות אפשריות".

בהנחיות שנשלחו לנציגויות ישראל בעולם התבקשו הדיפלומטים הישראלים לדווח ולהתריע מיד על כל מידע לגבי נסיון נוסף של ארגונים תומכי חרם לשחזר את ההצלחה מהצעד של בן אנד ג'ריס, ולקדם מהלכים דומים מול חברות בינלאומיות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully