וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על סערת בן אנד ג'ריס: "החרם על ישראל - סוג חדש של טרור"

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 18:31

הנשיא אמר את הדברים בטקס אזכרה לראשי הממשלה והנשיאים בעבר בבית הנשיא בירושלים. בין הנוכחים בטקס היו גם ראש הממשלה בנט, יו"ר הכנסת לוי והשופטת חיות. "אין לי ספק כי כל ראשי ממשלת ישראל לדורותיהם, היו מגיבים בחריפות לחרם של בן אנד ג'ריס נגדנו", אמר הרצוג

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא הערב (רביעי) דברים בטקס האזכרה לראשי ממשלה ונשיאים לשעבר. הטקס נערך בבית הנשיא בירושלים, בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, יו"ר הכנסת מיקי לוי ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

הרצוג אמר בתגובה להחלטת ענקית הגלידות בן אנד ג'ריס כי החרם נגד ישראל הוא סוג חדש של טרור. "הטרור הזה מנסה לפגוע באזרחי ישראל ובכלכלת ישראל. אין לי ספק כי כל ראשי ממשלת ישראל לדורותיהם, היו מגיבים בחריפות לקריאות החרם המתועבות נגדנו".

נשיא המדינה, יצחק הרצוג במהלך הצהרה בטקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי וראשי ממשלות ישראל שהלכו לעולמם בבית הנשיא 21 יולי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מצטרף לביקורת. הרצוג/פלאש 90, יונתן זינדל
בווידאו: טקס האזכרה לנשיאים, ראשי ממשלה שהלכו לעולמם/צילום: לע"מ

הנשיא המשיך בנאומו והזכיר את ראש הממשלה יצחק שמיר ש"היה אביה מולידה של ממשלת האחדות, כמושג וכמעשה. דווקא הוא, מפקד הלח"י, איש ארץ ישראל השלמה בכל רמ"ח איבריו, התעקש גם כשלא היה חייב להקים ממשלות אחדות והוביל אותה להישגים מרשימים בנחישות ובעקביות".

"אנחנו נוטים לחשוב היום שזה או-או, או להיות אידיאולוג או להיות איש אחדות, שהרי אחדות דורשת פשרה. אבל לא היה אידיאולוג אישי ימין מובהק כמו יצחק שמיר ולא היה איש אחדות קיצוני כמוהו", הוסיף. הרצוג פנה לראש הממשלה בנט ואמר לו: ​"אדוני ראש הממשלה, אני יודע שאתה וחבריך לממשלה חושבים בדיוק כך, ואני מייחל, עבור כל העם בישראל שככה תעשו ותפעלו, למען אחדות ישראל כולה".

ראש הממשלה נפתלי בנט נאם גם הוא ואמר כי "בכל יום בו אני עושה את דרכי למשרדי בלשכת ראש הממשלה, מלווים אותי בכניסה התצלומים של ראשי הממשלה שהיו ואינם עוד. את מקל השליחים שאחזו הם בשעתם - קיבלתי לידיי אך לאחרונה, ובחרדת קודש אני נושא אותו".

עוד בוואלה!

מפעל בן אנד ג'ריס בישראל: "העובדים מעוטף עזה ומכל הדרום, רק רוצים להתפרנס"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך הצהרה בטקס האזכרה הממלכתי המשותף לנשיאי וראשי ממשלות ישראל שהלכו לעולמם בבית הנשיא. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"מבטיח שנמשיך להעלות על נס את תרומתם ומורשתם של אבות האומה". בנט/מערכת וואלה!, אתר רשמי

"הקשר בין נשיאי ישראל לראשי הממשלה ידעו לאורך שנים עליות ומורדות", המשיך בנט. "אבל קשר חזק ביניהם מהווה מקור עוצמה בעולם, ומקור לחוסן פנימי בתוך מדינת ישראל. אני שמח, אדוני הנשיא, שכיום הקשר הזה חזק ואיתן".

ראש הממשלה סיים את דבריו ואמר כי "בשם ממשלת ישראל, אני מבטיח שנמשיך להעלות על נס את תרומתם ומורשתם של אבות האומה, ונפעל מתוך תחושת שליחות ואחריות על בסיס היסודות האיתנים שהם הותירו לנו".

ביום שני, חברת הגלידה בן אנד ג'ריס הודיעה כי לא תמכור את מוצריה ב"שטחים הפלסטינים הכבושים". "אנחנו מאמינים שזה לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו למכור גלידה של 'בן אנד ג'ריס' בשטחים הפלסטיניים הכבושים", נמסר בהודעה מטעמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully