וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל בן אנד ג'ריס בישראל: "העובדים מעוטף עזה ומכל הדרום, רק רוצים להתפרנס"

לאחר הקריאות להחרים את הגלידה הפופולארית, בעקבות הודעת החברה העולמית כי תפסיק למכור ביהודה ושומרון, במפעל המקומי מבהירים כי המהלך יפגע בעובדים הישראלים. "הכול אצלנו כחול לבן, אל תחרימו אותנו". המנכ"ל זינגר: "ה-BDS נלחם בישראל, הם נכנעו ואנחנו נקלענו ככלי"

בווידאו: ביקור במפעל בן אנד ג'ריס בדרום אחרי חרם צרכנים בעקבות החלטת התאגיד/צילום: שי מכלוף, עריכה: ליר שפיגלר

160 העובדים במפעל "בן אנד ג'ריס" המקומי הממוקם בבאר טוביה קראו היום (שלישי) שלא להחרים את מוצרי החברה בישראל, לאחר שאמר הודיעה החברה העולמית כי תפסיק למכור את מוצריה בהתנחלויות. "זאת אי הבנה", אומרים העובדים, שחוששים שתיפגע פרנסתם.

עידן פלטי, מנהל חנות המפעל והאירועים של המפעל, סבור כי זו העת דווקא לחזק את המפעל והזכיין הישראלי - המתנגד באופן עקבי לתביעת החברה שלא לשווק את הגלידות ביהודה ושומרון. "המפעל נמצא בבאר טוביה, יש עובדים מכל הדרום וגם מעוטף עזה, אין סיבה להחרים אותנו. החלב ממחלבות בעוטף עזה, המוצרים מישראל, הכול כחול לבן, אם יעשו חרם זה יפגע לנו לעובדים ולמנהלים בפרנסה".

פלטי, תושב שדרות ואבא לשלושה ילדים, הוסיף: "אנחנו רק רוצים להתפרנס. אנחנו הזכיין הישראלי, מספקים לכל הארץ, גם לאריאל, אנחנו לא מחרימים שום מקום. גם הבעלים שלנו מתנגד לכל החרמה".

מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"זאת אי הבנה". מפעל בן אנד ג'ריס המקומי, באר טוביה/ראובן קסטרו
עידן פלטי, מנהל חנות מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"הכול כחול לבן", מנהל חנות המפעל פלטי, היום/ראובן קסטרו

אבי זינגר, הבעלים והמנכ"ל של החברה, אמר כי "כל מי שמדבר על חרם נגדנו לא מבין את הסיטאוציה. 160 עובדים בדרום, אנחנו לוקחים מוצרים כחול לבן. אנחנו נמצאים פה כבר 35 שנים, ובגלל לחץ שהחברה העולמית נכנעה לו הם פנו בדרישה להפסיק לשווק. ה-BDS נלחם נגד מדינת ישראל, הם נכנענו ואנחנו נקלענו ככלי".

"זה צריך להיות מאבק של כולנו וצרכים לחזק אותנו. יש עוד שנה וחצי עד לתום הזיכיון ואנחנו נמשיך לשווק כמו שעשינו עד עכשיו. אני מקווה שיהיה לחץ גדול מצד הציבור והממשלה, והחלטה הזאת תתבטל. זה לא רק מלחמה שלנו במפעל, הממשלה צריכה לתמוך בנו", זינגר סיכם.

אבי זינגר, מנכ"ל מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"כל מי שמדבר על חרם נגדנו לא מבין את הסיטאוציה". המנכ"ל זינגר במפעל, היום/ראובן קסטרו
מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"זה צריך להיות מאבק של כולנו וצרכים לחזק אותנו"/ראובן קסטרו

לאחר שאתמול הן בקואליציה והן באופוזיציה קראו להחרים את מוצרי בן אנד ג'ריס עם הכרזת החברה נגד מכירה באיו"ש - במהלך היום השרים והח"כים ריככו את עמדתם, כשעלתה הטענה כי הצעד יפגע בזכיינית הישראלית ועובדיה. בתוך כך, שרת הפנים איילת שקד צפויה לבקר מחר בבוקר במפעל "כדי להביע הזדהות ותמיכה עם הזכיין המקומי ומחאה על החלטת החברה העולמית להפסיק למכור את מוצריה מעבר לקו הירוק".

מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
בנט אמר כי יפעל נגד החברה בעקבות המהלך. מפעל בן אנד ג'ריס, באר טוביה/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח עם אלן ז'ופ, מנכ"ל חברת יוניליוור העולמית, המחזיקה בבעלות בן אנד ג'ריס, ויצא נגד החלטתה להפסיק למכור "בשטחים הפלסטינים הכבושים", לפי לשון הודעתה. בנט הבהיר לז'ופ כי הוא "רואה בחומרה רבה את ההחלטה להחרים את ישראל", והוסיף כי מדובר "בצעד אנטי ישראלי מובהק".

בנט עוד הדגיש בשיחה כי ישראל תפעל נגד החברה בעקבות המהלך החריג. "מבחינתה של ישראל מדובר במעשה שיש לו השלכות חמורות, חוקיות ואחרות, והיא תפעל באופן תקיף כנגד כל פעולה של חרם המופנה כנגד אזרחיה", אמר בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully