וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"את הגלידות לא נקנה, לא יודעים לגבי השאר": הצרכנים מבולבלים אחרי הכרזת החרם

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 16:58

למרות הכרזת בן אנד ג'ריס העולמית על החרמת ההתנחלויות, חברת האם יוניליוור, שעל מדפיה בישראל מצויים שלל מוצרי מזון וניקיון, טרם פרסמה כל התייחסות בנושא. הקונים במרכולים כבר הבהירו כי את מותג הגלידות הם לא ירכשו, אך לגבי שאר מוצרי התאגיד אין התייחסות נחרצת

ביום שאחרי הודעת בן אנד ג'ריס העולמית על כוונתה להפסיק את מכירת מוצריה בשטחי יהודה ושומרון, הצרכנים מבהירים כי בכוונתם להשיב בחרם נגדי ולא לרכוש את המוצרים. עם זאת, נראה כי רבים מהם עדיין אדישים לשאר מוצרי תאגיד יוניליוור ואינם ממהרים לזנוח הרגלים ישנים.

יוניליוור משמשת כחברת האם למותגים שונים בעולם המזון. בין מוצריה המוכרים על המדפים ניתן למנות מוצרי מזון מבית תלמה, בהם קורנפלקס תלמה, כריות, שוגי, עוגי, בלו-בנד, מזולה, מיונז תלמה, מיונז הלמנס, קנור, גלידת שטראוס (מגנום, סולרו, קורנטו), כפלי, קליק ועוד. בנוסף תחתיה גם מותגי ניקיון וטיפוח כמו בדין, דאב ופינוק. עד כה לא התפרסמה כל תגובה מצד יוניליוור למהלך בו נקטה בן אנד ג'ריס העולמית, אף ששאר מותגיה נמכרים בגדה המערבית.

בווידאו: התגובות בסופר לחרם של בן אנד ג'ריס/צילום: שי מכלוף
מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
לא ברור אם מדובר בבלבול או בחוסר ידיעה. מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס/ראובן קסטרו
מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה/ראובן קסטרו

לא ברור אם מדובר בבלבול או בחוסר ידיעה, אבל בכל הקשור להתנהגות הצרכנים בישראל, נראה כי מרביתם החליטו ליישר קו: בשיחות עמם הם קוראים להחרים את הגלידות האהובות של בן אנד ג'ריס, אף שהזכיין הישראלי הודיע כי הוא מתנער מהחברה העולמית, בעוד היחס לשאר החברות פחות נחרץ.

מוצרי בן אנד ג'ריס בסניף אושר עד בבת הדר 20 ביולי 2021. שי מכלוף
מוצרי בן אנד ג'ריס בסניף אושר עד בבת הדר 20 ביולי 2021/שי מכלוף

"את הגלידות אני לא אקנה", אמר קלימן מסילתי בסניף אושר עד ביישוב בת הדר. "לגבי שאר המוצרים - מה שאפשר - אקנה כמה שפחות. אנסה לראות אם יש תחליפים. חורה לי כל החרם הזה, מי שמחרים אותי אני מחרים אותו". לעומתו, שרה סבח, נוקטת עמדה פחות ניצית. "אין לי בעיה לקנות מהמוצרים שלהם, אני חיה עם המיונז שלהם כבר שבעים שנה, ואמשיך לקנות".

צרכנים אחרים שהעידו על עצמם כיותר מודעים לתסבוכת המותגים, החליטו להחיל את החרם על בן אנד ג'ריס גם על שאר המותגים. "אני אשתדל לא לקנות את כל המוצרים של יונילויור", אמר אחד מהם. "רק תחליפים. מי שמחרים לא נשמור על כבודו ועל הרווחים שלו".

אבי זינגר, מנכ"ל מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
אבי זינגר, מנכ"ל מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס/ראובן קסטרו

דברים ברוח דומה אמרה תמר, שלפרנסתה עובדת במרכול, ומכירה היטב גם את שאר המוצרים. "יש להם מדפים גודלים בסופר - אבל אני לא אקנה אותם. הם מחרימים את יהודה ושומרון? אני מחרימה אותם".

אגב מדפי המוצרים, דיילת החברה שעמדה סמוך אליהם העידה כי למרות ההצהרות, אין שינוי בתנועת הקונים. "באתי בבוקר והכול היה ריק", הסבירה. "אנשים המשיכו לקנות את המוצרים שלנו כרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully