וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החרם של בן אנד ג'ריס, בנט שוחח עם מנכ"ל יוניליוור העולמית: "נפעל נגדכם"

עודכן לאחרונה: 20.7.2021 / 11:28

ראש הממשלה שוחח עם מנכ"ל החברה המחזיקה בבן אנד ג'ריס והבהיר כי להחלטה על החרם יש השלכות חוקיות במדינת ישראל. סמנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל בריאיון ל-103FM: "בכיר בחברה העולמית אמר שראה תמונת פלסטינית שותה משלולית בגלל המפעל שלנו"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח היום (שלישי) עם מנכ"ל חברת יוניליוור העולמית המחזיקה בבעלות בן אנד ג'ריס, ויצא נגד החלטת החברה להפסיק למכור "בשטחים הפלסטינים הכבושים". בנט הבהיר לאלן ז'ופ כי הוא "רואה בחומרה רבה את ההחלטה להחרים את ישראל", והוסיף כי מדובר "בצעד אנטי ישראלי מובהק".

בנט הדגיש בפני ז'ופ כי ישראל תפעל נגד החברה בעקבות המהלך החריג. "מבחינתה של ישראל מדובר במעשה שיש לו השלכות חמורות, חוקיות ואחרות, והיא תפעל באופן תקיף כנגד כל פעולה של חרם המופנה כנגד אזרחיה", אמר בנט.

בווידאו: מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל - "לא היינו מוכנים להפסיק לספק גלידות בכל רחבי ישראל"/עריכה: אביעד בללי
מקרר גלידות בן אנד ג'ריס. ניצן גריב, מערכת וואלה
"אנחנו נפרדים מהחברה האמריקנית ואנחנו זכיין ישראלי". גלידת בן אנד ג'ריס/מערכת וואלה, ניצן גריב

בד בבד, סמנכ"ל בן אנד ג'ריס בישראל אמר היום בריאיון ל-103FM כי הנהלת החברה העולמית הייתה בהידברות עם ארגוני ה-BDS במהלכה אותם ארגונים הציגו בפני בכיריה תמונה שקרית.

"זה מכל הכיוונים והצורות, גם באיומים וגם בפגישות ובכל מיני אמירות של חצאי אמיתות", אמר הסמכ"ל אורי קנדלר. "אני למשל התמודדתי עם אחד מהבכירים בבן אנד ג'ריס שהראה לי תמנוה של אישה ששותה מים משלולית והוא אומר שהסבירו לו שזה בגלל המפעל שלנו בקרית מלאכי שמשתמש בבאר שלה. לך תסביר לו מה זה קשור למציאות ולאמת. מבחינתו זו האמת".

קנדלר הזכיר: "חשוב שהציבור בישראל ידע, אנחנו נפרדים מהחברה האמריקנית ואנחנו זכיין ישראלי שיש לו מפעל בקרית מלאכי. אנחנו מעסיקים כ-160 עובדים, פועלים בארץ 30 שנה ואנחנו קונים את התוצרת שלנו ברכש מקומי ואנחנו עצמאים. אנחנו הצטערנו לשמוע את ההודעה של בן אנד גריס' העולמית. במשך חודשים ארוכים אנחנו מתנגדים לזה ומסבירים להם שהם לא צריכים לנקוט עמדה פוליטית שהם לא מבינים".

ישיבת ממשלה בכנסת 19 ביולי 2021. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
השלכות חוקיות. בנט, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

לדבריו, "הלחץ הופעל במשך שנים, אבל הם תמיד עמדו בזה ואמרו שאנחנו חברה בישראל שפועלת כמו שצריך, והפרידו בין הפעילות שלנו לפעילות הפוליטית בישראל. הבינו שזה מורכב. לאחרונה, לאור המבצע האחרון שהיה במאי, הם הפכו צד וה-BDS שכנע אותם בצדקת דרכם והם לקחו צד באופן חד צדדי ואנחנו אלה מתמודדים עם זה עכשיו".

קנדלר הבהיר כי אין בכוונת החברה לפעול בהתאם להצהרות 'בן אנד ג'ריס': "אנחנו לא מוכנים לעבור על החוק הישראלי ולהחרים שטחים או אזורים בתוך המדינה. חלק מהגורמים הרשמיים במדינה היו מעורבים, עדיין מעורבים, ואנחנו מקווים שיצליחו לשנות את ההחלטה שלהם". סמנכ"ל החברה ציין כי בכוונתם להמשיך ולהפיץ את הגלידה בכל שטחי המדינה, "אנחנו נמשיך לעבוד ולייצר. אם הצרכן הישראלי לא יחרים אותנו ויתמוך בנו, אז לא תהיה סכנת פיטורים ואנחנו נסתדר".

רמי לוי, בעל השליטה ברשת המרכולים "רמי לוי שיווק השקמה", קרא בריאיון ל-103FM שלא להחרים את הזכיין הישראלי. "לדעתי כל ההודעה הזאת היא הודעה פופוליסטית. אם נסתכל לעומק העניין נבין שיוניליוור היא גם הבעלים של שטראוס ועל זה אף אחד לא מדבר. הם שולטים כמעט ב-50% מהשוק בלי קשר, אני רוצה לחזק את היצרן בארץ ואני אומר - תייצר את אותה גלידה". לדבריו, "במידה החרם הזה יתפתח אני חושב שהצרכן יהיה מספיק חכם להבין מה צריך לעשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully