וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל יוניליוור: "מחויבים לעסקים בישראל, ההחלטה של בן אנד ג'ריז עצמאית"

22.7.2021 / 15:37

אלן ג'ופ הסתייג מההודעה של חברת הגלידות כי תפסיק למכור את מוצריה בגדה המערבית, אך לא ציין אם יחייב אותה לבטל את החלטתה השנויה במחלוקת. לדבריו, ההסכם מול בן אנד ג'ריס כולל עצמאות רחבה בנוגע למדיניות החברתית שלה, ויוניליוור מכבדת את ההסכם: "זה נושא רגיש"

מנכ"ל חברת יוניליוור אמר היום (חמישי) כי ענקית המוצרים "מחויבת לחלוטין" להמשך עשיית עסקים בישראל, והרחיק את עצמו מההודעה של חברת הגלידות בן אנד ג'ריז להפסיק למכור את מוצריה בגדה המערבית.

עם זאת, המנכ"ל, אלן ג'ופ, לא ציין אם יוניליוור תחייב את חברת הגלידות לבטל את החלטתה השנויה במחלוקת. בשיחת ועידה עם משקיעים, אמר ג'ופ כי בן אנד ג'ריז, שלה יש היסטוריה ארוכה של אקטיביזם חברתי, קיבלה את ההחלטה בעצמה.

מפעל הגלידות בן אנד ג'ריס, באר טוביה, 20 ביולי 2021. ראובן קסטרו
גלידות במפעל בבאר טוביה. השבוע/ראובן קסטרו

הוא ציין כי במסגרת הסכם הרכישה משנת 2000, חברת הגלידות שמרה על עצמאות רחבה בנודע למדיניות החברתית שלה, וכי יוניליוור מכבדת את ההסכם הזה. "באופן ברור, מדובר בנושא מורכב ורגיש שמעורר רגשות חזקים", אמר. "אם יש מסר אחד שאני רוצה להדגיש בשיחה הזאת, הוא שיוניליוור עודנה מחויבת לחלוטין לעסקים שלנו בישראל".

עסקים אלו כוללים מפעל חדש בעלות 41 מיליון דולר ומשרדים ומתקנים תאגידיים המעסיקים כ-2,000 איש. המנכ"ל הדגיש כי "אין לנו כוונה" להיקלע לסוגיות רגישות כאלו לעתים קרובות.

אלן ג'ופ, מנכ"ל יוניליוור העולמי. רויטרס
מדובר בנושא מורכב ורגיש שמעורר רגשות חזקים". ג'ופ/רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח בשלישי עם ג'ופ והבהיר לו כי הוא "רואה בחומרה רבה את ההחלטה להחרים את ישראל", והוסיף כי מדובר "בצעד אנטי ישראלי מובהק".

בנט הדגיש בפני ג'ופ כי ישראל תפעל נגד החברה בעקבות המהלך החריג ואמר כי "מבחינתה של ישראל מדובר במעשה שיש לו השלכות חמורות, חוקיות ואחרות, והיא תפעל באופן תקיף כנגד כל פעולה של חרם המופנה כנגד אזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully