וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת בן אנד ג'ריס: לא נמכור גלידה בהתנחלויות

בהודעת החברה נמסר כי לא יחודש הרישיון של הזכיינית הישראלית שמסתיים בסוף השנה הבאה, ושמאפשר לשווק גלידה גם ב"שטחים הפלסטיניים הכבושים", כלשונם. "אנחנו מאמינים שזה לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו", כתבו והודיעו כי שיווק הגלידה בישראל יימשך בהסדר חדש שיגובש

חברת הגלידה בן אנד ג'ריס הודיעה היום (שני) כי לא תמכור את מוצריה בהתנחלויות. "אנחנו מאמינים שזה לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו למכור גלידה של 'בן אנד ג'ריס' בשטחים הפלסטיניים הכבושים", נמסר בהודעה מטעמם.

בהודעת החברה נמסר כי לא יחודש הרישיון של הזכיינית הישראלית שלהם שמסתיים בסוף השנה הבאה ושמאפשר לשווק גלידה גם בהתנחלויות. בהודעה נמסר כי שיווק הגלידה בישראל יימשך בהסדר חדש שיגובש. החברה מסרה כי עדכון נוסף מטעמה יינתן בקרוב.

על פי הודעת הזכיין הישראלי, בן אנד ג'ריס קיבלה אישור למהלך מיוניליבר העולמית, התאגיד המחזיק ביצרנית הגלידות. עם זאת, יוניליבר היא גם הבעלים של מותגים ישראלים בולטים נוספים: גלידות שטראוס וכן כל מוצרי תלמה, שנמכרים על ידה בשוק הישראלי. כמו גם מוצרי בייגל את בייגל, בלו בנד ועוד וכן מוצרי טיפוח פינוק ודאב.

בן & ג'ריס. וידלר,
"לא עולה בקנה אחד עם הערכים שלנו למכור בשטחים הפלסטיניים הכבושים". גלידות של בן אנד ג'ריס/וידלר

המערכת הפוליטית הגיבה בסערה להודעת החברה. שרת הפנים איילת שקד כתבה בטוויטר: "והגלידה שלכם לא עולה בקנה אחד עם הטעם שלנו. נסתדר בלעדיכם". ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, כתב בטוויטר כי "עכשיו אנחנו הישראלים יודעים איזו גלידה לא לקנות".

ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד): "נפסיק לקנות את הגלידה של בן אנד ג'ריס בישראל, ביהודה ושומרון - ובכל מקום אחר בעולם".

יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה בירך בטוויטר את הודעת החברה. "אנו מקבלים בברכה את עמדתה העקרונית של בן אנד ג'ריס וקוראים לכל החברות לתרום לצדק ולשלום על ידי כך שהן יפעלו בהתאם לעקרונות המנחים של האו"ם בנושא עסקים וזכויות: הגנה, כבוד ותיקון".

ממועצת יש"ע נמסר בתגובה כי "לצערנו, חברת גלידות החליטה להחרים את יהודה, שומרון ובקעת הירדן ובשל כך לגרום לפיטוריהם של מאות עובדים ישראלים בדרום. אין צורך לרכוש מוצרים מחברות אשר מחרימות מאות אלפי אזרחי מדינת ישראל, בגלל המקום שבו הם בחרו לגור".

מחברת בן אנד ג'ריס ישראל נמסר כי "בן אנד ג'ריס העולמית החליטו לשלא לחדש את ההסכם איתנו בעוד כשנה וחצי מכיוון שאנו סירבנו לדרישתם להפסיק למכור בכל רחבי ישראל. אנו קוראים לממשלת ישראל ולציבור הצרכנים - לא לאפשר להחרים את ישראל - זוהי פעולה חסרת תקדים מצד יונילבר, הבעלים של בן אנד ג'ריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באיזור הדרום.

עובדים במפעל בן אנד ג'ריס. נאור רהב, מעריב
עובדים במפעל בן אנד ג'ריס/מעריב, נאור רהב

מיוניליוור ישראל נמסר בתגובה: "אנו מודעים להחלטת בן אנד ג'ריס ומבקשים להבהיר: ליוניליוור ישראל אין כל קשר למותג בן אנד ג'ריס בישראל, המנוהל על ידי זכיין ומתחרה של יוניליוור בשוק הגלידות המקומי. ההחלטה של בן אנד ג'ריס התקבלה על ידי הדירקטוריון העצמאי של בן אנד ג'ריס העולמית".

החברה הוסיפה כי "יוניליוור ישראל גאה מאוד בהיסטוריה שלה בישראל ומחויבת לחלוטין לנוכחותה בארץ. החברה מעסיקה כ-2,000 עובדים במטה, במערך הלוגיסטי, ובעיקר במפעלים שלנו בערד, עכו, צפת וחיפה ורק בעשור האחרון השקיעה יוניליוור בפעילותה בישראל למעלה ממיליארד שקלים. החברה תמשיך להשקיע באנשיה, במותגיה ובעסקיה בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully