וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות אישר לחסן לקורונה גילאי 5 עד 11 הנמצאים בקבוצות סיכון

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 19:22

המשרד עדכן את קופות ובתי החולים כי בעקבות התפרצות זן הדלתא, ניתן לחסן במקרים חריגים בהם קיימת סבירות גבוהה לתחלואה קשה ואף תמותה. בין המצבים בהם ישקלו לתת את החיסון: דיכוי חיסון חמור, השמנת יתר, מחלת ריאות כרונית ומצבי ממאירות. ההנחיה תחול מ-21 באוגוסט

משרד הבריאות עדכן היום (שלישי) את קופות ובתי החולים כי ניתן לחסן גם ילדים בגילאי 11-5 במקרים חריגים, בהם קיימת סבירות גבוהה לתחלואה קשה ואף תמותה בעקבות הדבקה בזן הדלתא. ההנחייה החדשה תחול מ-21 באוגוסט.

במסמך שהעביר המשרד לקופות החולים המסמך פורטו המצבים בהם ניתן לשקול את מתן החיסון, בהם מצב דיכוי חיסון חמור, השמנת יתר חמורה, מחלת ריאות כרונית קשה, מצבי ממאירות פעילה, אי-ספיקת לב או יתר לחץ דם ריאתי ואנמיה חרמשית.

המשרד הורה את קופות החולים לקיים ניטור פעיל אחר תופעות הלוואי שיופיעו בסמיכות לקבל החיסון, זאת "לאור מיעוט הנתונים לגבי חיסון קבוצת גיל 11-5 שנים". בנוסף, על פי נתונים שהתקבלו מחברת פייזר, מינון מנת החיסון לקבוצת גיל זו הינו 1.0 מ"ל במקום 3.0 מ"ל למבוגרים.

ילד מתחסן לקורונה במתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקוה, 21 ביוני 2021. ראובן קסטרו
אושר לחסן גילאי 11-5 במצב דיכוי חיסון חמור. נערה מתחסנת/ראובן קסטרו

אמש מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הביע דאגה ממספר החולים המאושפזים במצב קשה, שחצה את המאה, אך עם זאת, הצביע גם על מגמה חיובית במאבק במגיפה, בדגש על חיסון הנוער. "אני שמח לשמוע על היענות גוברת של בני הנוער להתחסנות, בין אם זה כדי להיכנס למקומות של תו ירוק ובין אם להימנע ממחלה. מקווה שזה יימשך. החיסון הוא הכלי החשוב ביותר בהתמודדות עם ההתפרצות הזו".

עוד בוואלה!

בנט: יכול להבין את מי שחשש להתחסן בהתחלה, אבל עכשיו העובדות ברורות

לכתבה המלאה
בווידאו: פרופ' אש מתייחס למתווה הלימודים/צילום: לע"מ

לקראת פתיחת שנת הלימודים, פרופ' אש הדגיש כי המתווה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון עדיין לא סוכם. לדבריו, במשרד מתנגדים להצעה לחייב את הנחשפים לחולה מאומת בבידוד של 48 שעות, כשהיציאה ממנו תתאפשר בכפוף לבדיקה שלילית. "אנחנו לא מקבלים אותה, זה ישחרר הרבה תחלואה ויהיו עוד הרבה נדבקים בכיתות", הבהיר.

אש סיפר כי במשרד בוחנים פתרונות חלופיים לפתיחת השנה בבתי הספר כסדרה, בהם כמה בדיקות לנדרשים בבידוד. הוא הכריז כי החל מ-8 באוגוסט ילדים לא יידרשו לשלם כדי להיבדק לקורונה. "בשלב הזה לא מחוסנים יעברו בדיקת PCR, למעט ילדים שלא נדרשים לבדיקות", הוסיף. "אנחנו רוצים שתוך זמן קצר הבדיקות המהירות יהיו חלופה לבדיקות PCR".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully