וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב בין משרדי הבריאות והחינוך נמשך: "ההצעה לבידוד של יומיים בלתי אפשרית"

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 17:30

מנכ"ל משרד הבריאות הביע התנגדות להצעה של שאשא ביטון לפתיחת השנה בבתי הספר. "לא נקבל אותה, יהיו עוד הרבה נדבקים בכיתות", טען. הוא הביע דאגה ממספר החולים הקשים בקורונה, וכן משיעור ההתחסנות הנמוך בחברה הערבית: "חוששים מהתפרצות"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הבהיר היום (שני) כי המתווה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון לפתיחת שנת הלימודים עדיין לא סוכם. לדבריו, במשרד מתנגדים להצעה לחייב את הנחשפים לחולה מאומת בבידוד של 48 שעות, כשהיציאה ממנו תתאפשר בכפוף לבדיקה שלילית. "אנחנו לא מקבלים אותה, זה ישחרר הרבה תחלואה ויהיו עוד הרבה נדבקים בכיתות", הבהיר.

אש סיפר כי במשרד בוחנים פתרונות חלופיים לפתיחת השנה בבתי הספר כסדרה, בהם כמה בדיקות לנדרשים בבידוד. הוא הכריז כי החל מ-8 באוגוסט ילדים לא יידרשו לשלם כדי להיבדק לקורונה. "בשלב הזה לא מחוסנים יעברו בדיקת PCR, למעט ילדים שלא נדרשים לבדיקות", הוסיף. "אנחנו רוצים שתוך זמן קצר הבדיקות המהירות יהיו חלופה לבדיקות PCR".

בווידאו: פרופ' אש מתייחס למתווה הלימודים/צילום: לע"מ

אש הביע דאגה ממספר החולים המאושפזים במצב קשה, שחצה את המאה, לצד הירידה ביעילות החיסון מול תחלואה קשה. "קבינט הקורונה אישר את התו הירוק במטרה לבלום את הקורונה. אנחנו מקווים שנשיג את המטרה", אמר.

עם זאת, הצביע הצביע גם על מגמה חיובית במאבק במגיפה. "אני שמח לשמוע על היענות גוברת של בני הנוער להתחסנות, בין אם זה כדי להיכנס למקומות של תו ירוק ובין אם להימנע ממחלה. מקווה שזה יימשך. החיסון הוא הכלי החשוב ביותר בהתמודדות עם ההתפרצות הזו".

לדבריו, קיים חשש להתפרצות קורונה בחברה הערבית. "בחברה הערבית 10% מהילדים בני 12 עד 15 התחסנו, בהשוואה ל-40% בחברה הכללית", הסביר. בהתייחס לשאלת המנה השלישית, אמר כי "נתזמן את הגעת המשלוחים עם פייזר כשנחליט על מנת הדחף. זה תלוי לאיזה אוכלוסייה הולכים בחיסון השלישי וכמה נצטרך לחסן".

עוד בוואלה!

הקרב העל הבידוד: המחלוקות בממשלה על מתווה פתיחת הלימודים

לכתבה המלאה
חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
"לא מקבלים את ההצעה". תלמידים בפתח תקווה/ראובן קסטרו

המתווה שהציע משרד החינוך, הנחשב מקל ביחס לשנת הלימודים הקודמת, מעורר התנגדות בקרב בכירי משרד הבריאות. המחלוקת העיקרית בין המשרדים נסובה סביב משך הבידוד לתלמידים שבאו במגע עם חולה מאומת. מול הצעתה של שאשא ביטון - בידוד של 48 שעות - משרד הבריאות דורש תקופת בידוד רגילה של שבוע.

מחלוקת המשמעותית נוספת היא בעניין עידוד החיסונים בבתי הספר. בעוד משרד הבריאות מבקש לעודד את התלמידים דרך הבאת ניידות חיסונים למערכת החינוך, שרת החינוך מסרבת לייצר לחץ על ההורים ולהציב את החיסונים כתנאי לכניסה לבתי הספר. פער נוסף קיים בעניין היישובים הכתומים והאדומים, כשבמשרד החינוך מעוניינים לאפשר למנהלי בתי ספר להחליט אם להפעיל למידה מרחוק ולהחזיר קפסולות במקרה של עלייה בתחלואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully