וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: עצרנו רשת של סוכני מוסד שתכננה פעולות חבלה

עודכן לאחרונה: 27.7.2021 / 12:52

המשרד לביטחון המדינה הודיע כי חברי החוליה נעצרו בגבול המערבי של המדינה, כשברשותם רובים, אקדחים ורימוני יד. עוד נטען כי הם תכננו להצית מהומות במדינה ולהוציא לפועל התנקשויות. בחודשים האחרונים האשימה טהראן את ישראל בכמה פעולות חבלה נגד תכנית הגרעין שלה

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בנאום וירטואלי בפני סטודנטים בטהראן, 11 במאי 2021. רויטרס
חמינאי נואם בפני סטודנטים בטהראן, מאי/רויטרס

איראן הודיעה היום (שלישי) כי היא עצרה בגבולה המערבי רשת של סוכני מוסד שתכננה פעולות חבלה במדינה ולערער את יציבותה. לפי ההודעה, הרשת החזיקה בכמות גדולה של כלי נשק ותחמושת, כולל אקדחים, רובים ורימוני יד, שבאמצעות תכננו להצית מהומות ולהוציא לפועל התנקשויות.

"הישות הציונית ניסתה שוב ושוב לבצע פעולות חבלה, במקביל לבחירות האחרונות", הודיע המשרד. בבחירות בחודש שעבר נבחר איש הדת הקיצוני איברהים ראיסי לנשיא הבא, והוא ייכנס לתפקידו בחודש הבא.

בחודשים האחרונים ייחסו בטהראן לישראל פעולות חבלה שונות נגד תכנית הגרעין, כולל תקיפת מפעל לייצור צנטריפוגות באמצעות מל"ט, חבלה במתקן העשרת האורניום בנתנז וחיסול מוחסן פחריזאדה, הנחשב לאבי תכנית הגרעין הצבאית במדינה.

בווידאו: הפגנות במחוז חוזסתן, איראן/טוויטר

איראן מאשימה לעתים קרובות את ישראל, ארצות הברית וערב הסעודית בניסיון לערער את יציבותה באמצעות מחאות ופעולות אלימות.

ההודעה היום הגיעה לאחר כמעט שבועיים של מחאה על מחסור במים, בעיקר בדרום-מערב איראן, שהפכה פוליטית והתפשטה לאזורים אחרים במדינה. המשטר מאשים גורמים חמושים בפרוץ עימותים במהלך ההפגנות, אך ארגוני זכויות אדם טוענים כי כוחות הביטחון פתחו באש לעבר המפגינים וכמה מהם נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully