וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד סמלי, ביידן הודיע על תום הפעילות הקרבית בעיראק עד סוף השנה

נשיא ארה"ב וראש ממשלת עיראק סיכמו על המהלך, 18 שנים לאחר שפלשה ארצות הברית למדינה. "שיתוף הפעולה שלנו נגד הטרור ימשיך, גם כשאנו עוברים לשלב החדש הזה", אמר ביידן, וציין כי הכוחות שיוותרו במדינה ימשיכו לסייע לצבא המקומי להגן על עצמו מול השאריות שנותרו מדאעש

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וראש ממשלת עיראק מוספא אל-כאזימי סיכמו אמש (שני) על תום הפעילות הקרבית האמריקנית בעיראק עד סוף השנה. זאת, 18 שנים לאחר שפלשה ארצות הברית למדינה. "התפקיד שלנו בעיראק יהיה להיות זמינים, להמשיך להתאמן, לסייע, לעזור ולהתמודד עם דאעש ככל שיידרש, אבל עד סוף השנה לא נהיה יותר בפעילות מבצעית", אמר ביידן לעיתונאים במהלך מפגש עם אל-כאזימי בבית הלבן.

"שיתוף הפעולה שלנו נגד הטרור ימשיך, גם כשאנו עוברים לשלב החדש הזה", אמר ביידן לאל-כאזימי. ראש הממשלה העיראקי השיב לו כי "היחסים בינינו חזקים היום מתמיד. שיתוף הפעולה שלנו הוא למען הכלכלה, איכות הסביבה, הבריאות, החינוך, התרבות ועוד". הוא הדגיש כי אין צורך בכוחות קרב זרים בעיראק.

כיום ישנם 2,500 חיילים אמריקנים בעיראק, המסייעים לכוחות המקומיים להתמודד עם שאריות ארגון דאעש שנותרו במדינה. מספר החיילים האמריקנים במדינה עשוי להישאר על כנו, אך מטרתם היחידה של הכוחות תהיה לאמן ולסייע לצבא העיראקי להגן על עצמו, במהלך שעיקרו סמלי ונתפס כניסיון לסייע לאל-כאזימי.

כוחות מצבא ארצות הברית מתגברים את האזור בבגדאד, עיראק. 03 בינואר 2020.. רויטרס
כוחות אמריקניים בשגרירות ארה"ב בבגדאד, ינואר/רויטרס

הנוכחות האמריקנית בעיראק חזרה לשיח בעקבות חיסולו של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, בתקיפה אמריקנית בבגדאד בשנה שעברה. מפלגות פוליטיות הקשורות לאיראן דרשו את נסיגתם של כל כוחות הקואליציה בראשות ארצות הברית שנאבקות בדאעש, למרות שהארגון הג'יהאדיסטי עדיין מהווה איום.

בשנים האחרונות התקיפו מיליציות שיעיות בסיסי צבא עיראקיים שבהם התארחו כוחות של הקואליציה, בניסיון ללחוץ עליהם לעזוב. מוקדם יותר החודש, לפחות 14 רקטות פגעו בבסיס שבו מוצבים כוחות אמריקניים וזרים במערב עיראק, ושני חיילים אמריקנים נפצעו קל.

עוד בוואלה!

מתקפה מתואמת: כוחות אמריקניים בעיראק ובסוריה הותקפו ברקטות ומל"ט

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נפגש עם ראש ממשלת עיראק בבית הלבן, 27 ביולי 2021. אוולין הוקשטיין, רויטרס
"שיתוף הפעולה שלנו נגד הטרור ימשיך". ביידן ואל-כאזימי בבית הלבן, אמש/רויטרס, אוולין הוקשטיין

עבור הנשיא האמריקני, ההכרזה מסמלת את סיומה של מלחמה נוספת שהחלה תחת הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש, לאחר שמוקדם יותר השנה אמר כי ארצות הברית תשלים את נסיגתה מאפגניסטן עד 11 בספטמבר.

כוחות הקואליציה בהובלת ארצות הברית פלשו לעיראק בשנת 2003 על מנת להפיל את משטרו של הנשיא דאז, סדאם חוסיין, ולסכל אמצעים להשמדה המונית, שלאחר מכן לא נמצאה עדות לקיומם. הלוחמים יצאו מהמדינה ב-2011, וחזרו לבקשת ממשלת עיראק כדי לסייע להם להתמודד עם האיום שהציב דאעש על המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully