וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה מתואמת: כוחות אמריקניים בעיראק ובסוריה הותקפו ברקטות ומל"ט

2 חיילים אמריקנים נפצעו קל מירי רקטות של מיליציה שיעית על בסיס במערב עיראק, בעוד שהכוחות הכורדיים בסוריה הודיעו כי הפילו מל"ט בסמוך למתקן שבו מוצבים כוחות אמריקניים. מאז התקיפה האווירית נגד המיליציות בגבול, הן הגבירו את מתקפותיהן נגד יעדים אמריקניים

שריפה במחוז אנבאר במערב עיראק אחרי מתקפת רקטות לעבר בסיס עין אל-אסד, 7 ביולי 2021. רויטרס
שריפה במחוז אנבאר בעקבות מתקפת הרקטות היום/רויטרס

לפחות 14 רקטות פגעו היום (רביעי) בבסיס שבו מוצבים כוחות אמריקניים וזרים במערב עיראק, ושני חיילים אמריקנים נפצעו קל. זאת במקביל לסיכול מתקפת מל"ט על ידי הכוחות הכורדיים בסוריה באזור שגם בו יש נוכחות אמריקנית. השיגורים הםחלק מגל בלתי-פוסק בתקופה האחרונה נגד יעדים אמריקניים בשתי המדינות שבהן פועלות מיליציות שיעיות פרו-איראניות.

המיליציות השיעיות הפרו-איראניות הבטיחו להגיב אחרי שארבעה מאנשיהן נהרגו בתקיפות אוויריות של ארצות הברית נגד יעדים שלהן בגבול סוריה-עיראק בחודש שעבר. וושינגטון עדכנה את מועצת הביטחון של האו"ם כי התקיפות נועדו להרתיע את המיליציות ואת טהראן מלבצע או לתמוך במתקפות נוספות נגד כוחות או מתקנים אמריקניים. איראן מכחישה את מעורבותה במתקפות האלו, וגינתה את הפעולה האמריקנית נגדן, השנייה מאז כניסתו של ג'ו ביידן לבית הלבן בפברואר.

גורמים בצבא עיראק אומרים כי קצב המתקפות נגד הבסיסים האמריקניים במדינה, באמצעות רקטות ומל"טים ממולכדים, הוא חסר תקדים. רק אתמול אמרו גורמים כורדיים כי מל"ט תקף את הבסיס האמריקני בנמל התעופה בארביל, בירת החבל בעיראק. ביום שני פגעו שלוש רקטות בעין אל-אסד, מבלי שגרמו לנפגעים, שעות אחרי שהופל מל"ט בסמוך לשגרירות האמריקנית בבגדאד.

בווידאו: תיעוד של התקיפה האמריקנית בגבול עיראק-סוריה/מתוך טוויטר

אחרי המתקפה היום, דווח תחילה כי נפצעו שלושה אנשים, אך קולונל וויין מרוטו, דובר של הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש, עדכן כי היו רק שני פצועים קל. הוא כתב בטוויטר כי הרקטות פגעו בבסיס ובסמוך לו. גורמים אמריקניים אמרו כי היו אלו חיילים, שסבלו משריטות ומזעזוע מוח.

ארגון בשם "גדודי הנקמה של מוהנדס" קיבל אחריות על השיגורים היום בעיראק. הארגון, הקרוי על שמו של מפקד המיליציות בעיראק שחוסל לצד הגנרל האיראני קאסם סולימאני בתקיפת מל"ט אמריקני בבגדאד בינואר אשתקד, להביס את "הכיבוש האכזרי".

בסוריה, הכוחות הסוריים הדמוקרטים אמרו כי לא נגרם נזק מתקיפת המל"ט במתקן הנפט אל-עומר במזרח סוריה. באזור, הגבול עם עיראק, שוגרו רקטות לעבר כוחות אמריקניים בשבוע שעבר. בצבא ארצות הברית טרם התייחסו לתקיפה האחרונה בסוריה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מיליציות פרו-איראניות הנוכחות באזור אחראיות לשיגורי הרקטות לעבר הכוחות האמריקניים בסוריה. הם נותרו במדינה למרות הניצחון של דאעש על מנת לסייע לכוחות הכורדיים בהגנה על שדות הנפט במזרח המדינה.

ההסלמה מתרחשת במקביל לשיחות הלא ישירות הנערכות בווינה בין ארצות הברית לאיראן על חזרתן לקיום תנאי הסכם הגרעין, שממנו פרש נשיא ארצות הברית הקודם דונלד טראמפ ב-2018. טרם נקבע סבב שיחות חדש בין המעצמות, שננעלו ב-20 ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully