וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג, תו ירוק ומדינות אסורות: ההחלטות הצפויות להתקבל בקבינט הקורונה

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 7:52

לאחר שהקבינט לא התכנס מזה שבוע, משרד הבריאות ימליץ לשרים להחיל את התו הירוק באופן מלא על עסקים, בהם חדרי כושר ומסעדות, וכן להרחיב את רשימת המדינות האסורות. במקביל, בנט הורה לאשר לילדים שטרם זכאים לחיסון כניסה חופשית לבתי עסק, עד הקמת מערך הבדיקות מהירות

קבינט הקורונה צפוי לדון היום (חמישי) בהגבלות חדשות, לאחר שלא התכנס בשבוע האחרון וברקע התפשטות זן הדלתא. בניסיונות לצמצם את התחלואה, במשרד הבריאות ימליצו לשרים להחיל את התו הירוק באופן מלא וכן להתמודד עם עומס הנוסעים הנכנסים והיוצאים מנתב"ג על ידי הרחבת רשימת המדינות האסורות.

לפי המסתמן, החלטה המרכזית של הקבינט תהיה להחיל את התו הירוק על כל בתי העסק, בהם חדרי הכושר ומסעדות, החל מיום רביעי הבא. עד אז, יישאר בתוקף "התו השמח", שמאפשר כניסה רק למחוסנים, מחלימים או בעלי בדיקת קורונה שלילית בתוקף של 72 שעות, בכנסים ואירועים הפועלים בחללים סגורים עם תפוסה של יותר ממאה אנשים.

קפה קדוש נפתח בירושלים אחרי הסגר, 7 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ילדים עד גיל 12 יוכלו להיכנס באופן חופשי וללא תו ירוק/פלאש 90, יונתן זינדל

עיקרי ההחלטות המסתמנות בקבינט

  • החזרת התו הירוק באופן מלא מיום רביעי
  • בעיית המאומתים החוזרים מנתב"ג: בשל מחלוקות פוליטיות, במשרד הבריאות לא צפויים לבקש בידוד של שבוע לכל החוזרים ארצה.
  • כניסת מדינות רבות נוספות לרשימת המדינות האסורות

עוד בוואלה!

החל מהחודש הבא: בני 18 ומעלה יחוסנו במנות של מודרנה

לכתבה המלאה
בווידאו: שרי הבריאות והספורט בפגישה עם מנהלי חדרי כושר/מערכת וואלה!

מאחר ולא ניתן להחיל את התו על ילדים עד גיל 12 שלא זכאים עדיין להתחסן, ומהווים חלק נכבד מההכנסות של אירועי התרבות והפנאי בחופש הגדול - בהוראת ראש הממשלה נפתלי בנט ושרים נוספים - ילדים בגילאים אלו יורשו כניסה באופן חופשי וללא תו ירוק. זאת, באופן זמני ועד שיוקם מערך הבדיקות המהירות של משרד הבריאות, שיאפשר בדיקות יותר זריזות וזולות.

במקביל, ידונו השרים בבעיית המאומתים החוזרים מנתב"ג. אולם, בשל מחלוקות פוליטיות, במשרד הבריאות לא צפויים לבקש בידוד של שבוע לכל החוזרים ארצה, אלא להוסיף עשרות מדינות לרשימת המדינות האסורות. בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורביץ הזהיר אתמול את הטסים כי בשובם לארץ הם עלולים להיכנס לבידוד כיוון שהמדינה אליה נסעו תהפוך לאדומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully