וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: "מי שנוסע לחו"ל מסכן את עצמו ואת משפחתו"

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 17:53

פרופ' אש אמר את הדברים ברקע יציאתם של עשרות אלפי ישראלים לחו"ל, למרות מצב התחלואה המחמיר וקריאותיהם של בנט ואנשי המשרד שלא לטוס. עם זאת, הורוביץ אמר כי אין תכנית לסגור את נתב"ג. לדברי אש, כשישראל תגיע ל-2,000 חולים ביום, יהיו עליות של 30 חולים קשה ביום

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הזהיר היום (שני) מנסיעה לחו"ל של ישראלים ברקע החשש מהחמרה בתחלואה בקורונה. זאת, ברקע יציאתם של עשרות אלפי ישראלים לחו"ל למרות מצב התחלואה המחמיר וקריאותיהם של בנט ואנשי המשרד שלא לטוס.

"מי שנוסע לחו"ל מסכן את עצמו ואת משפחתו", אמר אש. "כשאתם נוסעים לחו"ל, דעו לכם שהרשימה של המדינות האדומות יכולה להשתנות. יכול להיות שנסעתם למדינה שלא מחויבת בחיסון, אבל כשתחזרו היא תהפוך לכזאת", הוסיף.

אש התייחס ליעילות זן הדלתא ואמר כי הוא מעריך שלא יהיה שינוי דרמטי."יש ירידה ביעילות החיסון מול הדלתא, אך הוא עדיין יעיל מולו. זה עדיין הדבר הכי יעיל ונכון. על פי נתונים ראשוניים, היעילות כנגד מחלה קשה נשמרת מעל 90% גם מול הדלתא", ציין.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש. ניב אהרונסון
פרופ' אש/ניב אהרונסון

מנכ"ל משרד הבריאות אמר כי מקדם ההדבקה עולה "כך שאם היום אנחנו על 800 מאומתים ביום, בעוד שבועיים יהיו לנו פיקים שנהיה מעל 2,000 מאומתים ביום. כשנגיע ל-2,000 ביום - יהיו 30 חולים קשים ביום. בעוד היום יש בין 15-10 ביום".

עוד בוואלה!

עשרות אלפי בני אדם יצאו מנתב"ג בשיא עונת התיירות; אש: בודקים אפשרות להגביל את הטיסות

לכתבה המלאה
בווידאו: פרופ' אש מבהיר שכל מי שטס לחו"ל מסכן את עצמו ואת משפחתו/צילום: לע"מ

לפי נתוני משרד הבריאות, ביממה האחרונה אובחנו 829 חולים בנגיף הקורונה. מתוכם 64 מאושפזים במצב קשה - עלייה של חולה אחד לעומת היממה הקודמת. מתוך החולים הקשים - 32% אינם מחוסנים. במקביל הפרסמו נתונים על ייבוא התחלואה מנתב"ג לפיהם 106 שבים מחו"ל אובחנו בנגיף, מתוכם 78 מחוסנים.

מוקדם יותר היום כינס שר הבריאות ניצן הורוביץ דיון בהשתתפות שרים נוספים ובכירי משרד הבריאות, נציגי האוצר ונציג המל"ל לדיון במתווה התו הירוק. המתווה יובא כדרישת המשרד במסגרת דיון קבינט הקורונה שיתכנס במהלך היומיים הקרובים. לצד זאת, הורוביץ הבהיר כי בשלב זה אין כוונה כלשהי לסגור את נמל התעופה בן גוריון ולעצור את הפעילות בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully