וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפי בני אדם יצאו מנתב"ג בשיא עונת התיירות; אש: בודקים אפשרות להגביל את הטיסות

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 18:16

כמעט 22 אלף ישראלים ייצאו במהלך היום מנתב"ג לחופשות בחו"ל, במקביל להמשך ההתפרצות המחודשת של הקורונה והעלייה בחולים הקשים. מנכ"ל משרד הבריאות הודיע על דחייה נוספת בכניסתם של תיירים, והביע חשש מהמצב: "זה לא הזמן לטוס לחו"ל, ובכל זאת המספרים בנתב"ג גדלים"

בווידאו: פרופ' אש אומר שזה לא הזמן לטוס לחו"ל/צילום: לע"מ

21,700 בני אדם צפויים לעבור במהלך היום בנתב"ג עבור חופשות בחו"ל - כך נמסר היום (ראשון) מרשות שדות התעופה. זאת, במקביל להמשך העלייה במספר המאומתים לנגיף הקורונה בישראל, וחשש משרד הבריאות מהתחלואה שעלולה להיווצר בשל התנועה הרבה במעברי הגבול.

"זה לא הזמן לטוס לחו"ל, ובכל זאת המספרים בנתב"ג הולכים וגדלים", אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, וציין כי "אנחנו בודקים מה אפשר לעשות כדי להגביל את הטיסות". עוד אמר כי תהיה דחייה נוספת בכניסתם של תיירים מחוסנים לגבולות ישראל: "זה לא יקרה ב-1 באוגוסט. ההתפרצות בכל העולם וגם אצלנו לא מאפשרת לפתוח לתיירות".

מרשות שדות התעופה נמסר כי בסך הכול יעברו במהלך היום בנתב"ג 37,000 נוסעים. 4,100 מאותם נוסעים יוצאים לטורקיה, שמוגדרת כמדינה כאדומה, במסגרת חג הקורבן. עוד נמסר כי במעבר הגבול בטאבה, עברו היום בערך 2,000 נוסעים.

עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עומסים גדולים בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

"אנחנו לא רוצים להגיע למספר גבוה של חולים קשים, ולכן אנחנו נציע לקבינט להרחיב את התו הירוק באופן מלא", אמר אש בהצהרה לתקשורת. "יש הערכות שונות בקשר לסגר. אנחנו לא רוצים להגיע לסגר ולכן אנחנו רוצים לעשות את הפעילות עכשיו, שתהיה פעילות טובה". עוד אמר כי במשרד הבריאות פועלים להנגיש את בדיקות הקורונה המהירות בבתי המרקחת.

"בדיון בקבינט נשמעות דעות שונות, אין אמת מוחלטת", ציין אש, "אנחנו כאנשי מקצועי חושבים שצריך לפעול עכשיו כדי למנוע צעדים קשים אחר כך. מקווה שיאמצו את ההמלצות שלנו". הוא הוסיף כי במשרד הבריאות מעוניינים לפתוח את שנת הלימודים כסדרה: "אני מקווה שנעמוד במטרה הזאת. אנחנו בדיון עם משרד החינוך לראות כיצד לפתוח את השנה בצורה בטוחה. יש כל מיני אפשרויות".

עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו
עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עומסים בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

לדברי אש, "יש להניח שהיעילות של החיסון נפגעה. אנחנו מנתחים כדי ללמוד האם זה בגלל הזמן שעבר או בגלל המוטציות. אין לי תשובה לזה כרגע". מנכ"ל משרד הבריאות ציין כי כוונה בשלב הזה להחזיר את השימוש באיכוני שב"כ לצורך מעקב אחר מבודדים: "נכון לעכשיו אנחנו מתמקדים בחקירות אפידמיולוגיות אנושיות".

עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עומסים בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו
עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עומסים בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו
עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
עומסים בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

אש התייחס לכך שב-8 באוגוסט אמורה להתחיל שנת הלימודים במגזר החרדי והחרד"לי, ואמר כי "הפתרון יהיה משולב עם בדיקות וחיסונים. בימים הקרובים נצא עם תכנית יחד עם משרד הדתות. עוד דיבר על נסיעתם הצפויה של ישראלים לאומן שבאוקראינה במהלך החגים, ואמר כי המשרד בוחן את המתווה גם כן מול משרד הדתות. "היציאה תהיה על בסיס רמת התחלואה באותו זמן. אני מקווה שבזמן הזה רמת התחלואה תרד ולא נצטרך לנקוט בעוד צעדי הגבלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully