וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות קורונה בכפר האולימפי בטוקיו, שר הבריאות בבריטניה נדבק

שני ספורטאים מאותה מדינה ואותו ענף אובחנו חיוביים, וביפן חוששים מהתפרצות קשה עם תחילת המשחקים בעוד פחות משבוע. בלונדון, ראש הממשלה ג'ונסון ושר האוצר ייכנסו לבידוד אחרי שבאו במגע עם שר הבריאות.

הכפר האולימפי, אולימפיאדת טוקיו 2020. רויטרס
שוטרים בכפר האולימפי בטוקיו/רויטרס

חמישה ימים בלבד לפני פתיחת האולימפיאדה, המארגנים בטוקיו אמרו היום (ראשון) כי שני מתחרים השוהים בכפר האולימפי נדבקו בנגיף הקורונה. שני הספורטאים הם מאותה מדינה ומאותו ענף, אך הם לא זוהו על ידי המארגנים.

ביפן חוששים שזרם הזרים שיגיעו למשחקים, אף שאלו יתקיימו ללא קהל, יחריפו את ההתפרצות במדינה. בסך הכול, דווח היום על עשרה מקרים חדשים הקשורים לאולימפיאדה, כולל ספורטאי שלישי שאינו שוהה בכפר האולימפי, לעומת 15 מקרים אתמול.

בווידאו: התפרצות קורונה בכפר האולימפי בטוקיו, שר הבריאות בבריטניה נדבק/צילום: רויטרס

בבריטניה, שר הבריאות סג'יד ג'אוויד אובחן חיובי לנגיף הקורונה, אך הוא אמר כ הוא סבל מתסמינים קלים אחרי שהתחסן פעמיים. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ושר האוצר, שהיו עמו במגע, ייכנסו לבידוד אחרי שבתחילה תכננו להמשיך לעבוד במקביל לבדיקות יומיות. הם נאלצו לחזור בהם בעקבות ביקורת מצד האופוזיציה.

ג'אוויד, שנמצא בתפקיד שלושה שבועות בלבד, תומך בתכנית של ג'ונסון לפתוח מחדש את המשק ולבטל את ההגבלות החל ממחר, זאת על אף התפרצות מחודשת. השניים אומרים כי מבצע החיסונים המוצלח של הממלכה הצליח לשבור את הקשר בין ההידבקות בווירוס לתמותה ממנו.

בריטניה חיסנה שני שלישים מאזרחיה הבוגרים, אבל היא לא מחסנת ילדים. חלק מהמדענים מזהירים כי התכנית של הממשלה מסוכנת בשל המספר המשמעותי של לא מחוסנים והעובדה שחיסונים אינם יעילים ב-100%, במיוחד מול וריאנט הדלתא שזוהה לראשונה בהודו.

הפגנה נגד מגבלות קורונה חדשות בפריז, צרפת, 17ביולי 2021. רויטרס
מספר המקרים החדשים שוב בעלייה. הפגנה נגד חובת החיסונים בפריז, אתמול/רויטרס

מעבר לתעלה, אלפים הפגינו אתמול בצרפת במחאה נגד התכנית של הנשיא עמנואל מקרון לחייב צוותים רפואיים להתחסן ולהציג תעודות מתחסן או בדיקות שליליות בכניסה למקומות בילוי. המפגינים אמרו כי זאת פגיעה בחופש הבחירה שלהם.

"לכולם יש זכות על הגוף שלהם. לנשיא של הרפובליקה אין שום זכות להחליט על בריאותי האישית", אמרה מפגינה בפריז, שהזדהתה בתור קריסטל. הפגנות נערכו גם בערים גדולות אחרות, כמו מארסיי, ליון וליל, ואליהן הגיעו גם תומכי מחאת "האפודים הצהובים".

ראש ממשלת צרפת, ז'אן קסטקס, אמר במהלך ביקור באנגלה שבדרום-מערב המדינה כי החיסונים הם הדרך היחידה לנצח את הווירוס. "אני שומע את ההסתייגויות שעולות, אבל אני חושב שעלינו לשכנע את כל האזרחים שלנו להתחסן, בכל מחיר, כי זאת הדרך הטובה ביותר להתמודד עם משבר הבריאות הזה", אמר קסטקס.

למרות היקף ההפגנות, סקר שפורסם ביום שישי הראה כי יותר מ-60% מהצרפתים מסכימים עם חיסון החובה של הצוותים הרפואיים והצגת תעודות בריאות בחלק מהמקומות הציבוריים.

מספר הנדבקים היומי בצרפת צנח מיותר מ-42 אלף באמצע אפריל לפחות מ-2,000 בסוף יוני, אך לאחרונה הוא זינק מחדש ל-11 אלף. כ-55.1% מהצרפתים קיבלו לפחות מנה אחת מהחיסון ו-44.2% קיבלו את שתיהן - שיעור שאינו מספיק לבלימת התפשטות הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully