וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון יקל בהגבלות הקורונה: "צריך ללמוד לחיות עם הנגיף"

5.7.2021 / 20:32

ראש ממשלת בריטניה הודיע כי השלב האחרון ביציאה מהסגר יתבצע כמתוכנן ב-19 לחודש בזכות מבצע החיסונים, אף שהכיר בעלייה הצפויה בתחלואה מהווריאנט ההודי. לא תהיה עוד חובת עטיית מסיכות ושמירת מרחק, אלא "אחריות אישית". המועדונים והפאבים ייפתחו מחדש אחרי סגר ממושך

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מודיע על הקלות בהגבלות הקורונה, 5 ביולי 2021. AP
הודה שהסרת ההגבלות תוביל לעלייה במספר הנדבקים. ג'ונסון/AP

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אישר היום (שני) כי ממשלתו תבטל את החוק הדורש לעטות מסיכות ולשמור על מרחק בהמשך החודש, אף שהודה שהסרת ההגבלות תוביל לעלייה גבוהה עוד יותר במספר הנדבקים החדשים. לדבריו, התקנות יוחלפו ב"אחריות אישית" עם יישום הצעד האחרון בתכנית ליציאה מהסגר, שאמור לצאת לדרך ב-19 ביולי.

עם זאת, ג'ונסון ציין כי החלטה סופית תתקבל בעוד שבוע. "אנחנו חייבים ללמוד לחיות עם הנגיף", אמר המנהיג השמרני, שחלה בעצמו בתחילת השנה שעברה ואף אושפז בטיפול נמרץ. זהו שינוי משמעותי בטון של מי שעד לא מכבר צייר את הקורונה כאויב שיש למגרו.

משמעות השינויים היא שהאזרחים יוכלו להשליך את המסיכות אחרי חודשים של אכיפת עטייתן, אף שבתי עסק ואמצעי תחבורה עדיין עשויים לבקש להשתמש בהן וההמלצה היא להמשיך ולעטות אותן בחלק מהמקומות סגורים. בנוסף לכך, מועדני הלילה יוכלו להיפתח מחדש אחרי 16 חודשים של סגר, והלקוחות יוכלו ללגום אלכוהול על הבר, כשלא יהיה צורך עוד בשימוש באפליקציות לסריקת נתונים בעת כניסה למסעדה או לפאב.

הממשלה אף תפסיק להנחות על עבודה מהבית כשניתן, והמעסיקים יקבלו את ההחלטה אם להחזיר את עובדיהם למשרדים. השינויים תקפים לאנגליה, כשחלקים אחרים בממלכה - סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד - פועלים לפי אסטרגיות יציאה משלהם, הדומות לאלו של אנגליה.

הפגנה של מתנגדי הגבלות הקורונה מחוץ לפרלמנט בלונדון, בריטניה, 21 ביוני 2021. AP
המתנגדים לסגר רואים את הנזקים הכלכליים שהוא מסב. הפגנה נגד הגבלות הקורונה בלונדון, בחודש שעבר/AP

יותר מ-128 אלף איש מתו מהווירוס בבריטניה, המניין הגבוה ביותר במערב אירופה, ומספר הנדבקים חוזר לעלות בשל וריאנט דלתא (ההודי) של הקורונה. בשבוע החולף מספר המאובחנים היומי הגיע ל-25 אלף, לעומת כ-2,000 מוקדם יותר השנה, אך מספר המתים נותר יציב ונמוך, עם פחות מכ-20 ביום.

גורמים בבריאות הציבור אמרו כי מבצע החיסונים החליש את התמותה, אף שלא לחלוטין. 86% מהמבוגרים בממלכה קיבלו לפחות מנת חיסון אחת, ו-64% מחוסנים לגמרי. הממשלה מתכננת לתת חיסונים לכל בני ה-18 ומעלה עד אמצע ספטמבר.

ג'ונסון הודה כי שיעור הנדבקים, האשפוזים והמתים יעלה שוב אחרי הסרת ההגבלות. "אני רוצה להדגיש כבר מעכשיו שהמגיפה רחוקה מלהסתיים", אמר ג'ונסון, שהעריך כי מספר המאוחבנים היומי יגיע ל-50 אלף עד 19 ביולי. "עלינו להיערך, בעצב, לעוד מתים מקוביד".

"המסיכות הן אמצעי קריטי"

ההחלטה של ג'ונסון תתקבל בברכה על ידי חלק מהמחוקקים במפלגתו, המתנגדים לסגר ורואים את הנזקים הכלכליים שהוא מסב כחמורים יותר, ועל ידי הצהובונים בממלכה, שהגדירו את 19 ביולי כ"יום החירות".

עם זאת, מומחים קראו לנהוג באיפוק ואמר כי הפסקת השימוש במסיכות ושמירת מרחק באותו הזמן עשויה להיות מסוכנת. הפסיכולוג סטיבן רייכר, חבר בוועדת היעוץ המדעית של הממשלה, אמר כי יש להשאיר במקומן הגבלות פרופורציונלית נגד הווירוס.

"אני חושב שאנחנו זקוקים למסר ברור מאוד ואני חושב שבמקומות מסוימים - מקומות צפופים ללא אוורור ראוי - המסיכות הן אמצעי קריטי", הוא אמר ל-BBC.

ממשלת בריטניה, שאכפה את אחד מהסגרים הממושכים בעולם, הסירה את רוב ההגבלות באנגליה בסדרת צעדים שהחלה עם פתיחת בתי הספר במרץ. השלב הרביעי והאחרון נדחה מהחודש שעבר בשביל לאפשר ליותר אנסים להתחסן מול ההתפשטות של וריאנט דלתא.

במפלגת הלייבור מהאופוזיציה אמרו כי על הממשלה לנהוג בזהירות רבה יותר, ואף שהם תומכים ביציאה מהסגר, הם קוראים להמשך עטיית המסיכות ומעקב אחרי מגעים מקומיים בין הנדבקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully