וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: שר הבריאות התפטר אחרי שנישק עוזרת והפר את הגבלות הקורונה

הנקוק הודה כי עבר על התקנות כשצולם מנשק ומחבק עוזרת שלו במשרד, והודיע על עזיבתו בשל זעם ציבורי ופוליטי. "הדבר האחרון שרציתי הוא שחיי הפרטיים יגרמו להסחת דעת"

בווידאו: שר הבריאות הבריטי מודיע על התפטרותו/מערכת וואלה!

שר הבריאות של בריטניה, מאט הנקוק, הודיע היום (שבת) על התפטרותו אחרי שתועד מפר את הגבלות הקורונה תוך שהוא מנשק ומחבק עוזרת במשרדו. הרומן המתועד גרם לזעם בקרב חבריו לממשלה ולמפלגה והציבור, החי תחת הגבלות נוקשות.

הנקוק שלח לראש הממשלה בוריס ג'ונסון מכתב התפטרות בעקבות החשיפה של "הסאן", ובו נראה השר הנשוי מתעלס עם אישה שאותה מינה לתפקיד רשמי לבחינת התנהלות משרדו. התיעוד צולם בחודש שעבר, כשעוד היה אסור לקיים קשר אינטימי עם מי שאינו מאותו בית. לפי הדיווחים, היועצת התפטרה גם כן.

ג'ונסון אמר אתמול כי הוא מקבל את התנצלותו של השר וכי מבחינתו הפרשה נסגרה, אך הלחץ על השר לא פסק. "אנחנו חייבים להיות כנים עם האנשים שהקריבו כל כך הרבה במגיפה הזאת כשאנחנו מאכזבים אותם כפי שעשיתי בהפרת ההגבלות", כתב הנקוק במכתבו שאת תוכנו הקריא גם בסרטון שפרסם. "אלו מאתנו שקבעו את החוקים האלו צריכים לקיים אותם ולכן התפטרתי".

ג'ונסון השיב כי הוא מצטער על מכתב ההתפטרות. "אתה צריך להיות גאה מאוד בשירותך", כתב ראש הממשלה. "אני אסיר תודה על התמיכה שלך ואני מאמין שתרומתך לשירות הציבורי רחוקה מלהסתיים".

שער "הסאן" עם תיעוד של שר הבריאות מאט הנקוק מנשק עוזרת במשרדו. רויטרס
שער "הסאן" עם תיעוד הנשיקה בין הנקוק לעוזרת שלו/רויטרס

מפלגת הלייבור מהאופוזיציה אמרה כי ייתכן שהנקוק הפר את הקוד המינסטריאלי, כשמינה מכרה ותיקה שלו לתפקיד ציבורי. יו"ר המפלגה, קיר סטארמר, הגיב בציוץ כי הנקוק צדק כשהתפטר, אך הוסיף: "בוריס ג'ונסון היה צריך לפטר אותו".

הנקוק עמד במרכז המאבק של הממשלה במגיפה, והופיע באופן קבוע בכלי התקשורת כדי לעדכן את הציבור על התקנות לבלימת הקורונה. שר הבריאות החדש יהיה סג'יד ג'אוויד, שר האוצר לשעבר. הוא נאלץ לעזוב את תפקידו בתחילת השנה שעברה בעקבות עימות עם יועצו הבכיר של ג'ונסון באותה תקופה, דומיניאק קאמינגס.

מחליפו של הנקוק יידרש להתמודד עם זינוק מחודש במספר הנדבקים בנגיף, שגבה את חייהם של 128 אלף מתים - בין הנתונים הגבוהים ביותר בעולם. הנקוק, שהיה בתפקיד במשך קרוב לשלוש שנים, ספג ביקורת רבה על התנהלות משרדו בימים הראשונים להתפרצות.

עם זאת, הממשלה השמרנית של ג'ונסון ניצחה על מבצע חיסונים מהר. 84% מהמבוגרים קיבלו לפחות מנת חיסון אחת ו-61% קיבלו את שתיהן, נתונים מרשימים בהשוואה למרבית מדינות העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully