וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה דוחה בחודש את ההקלות בשל התפשטות הווריאנט ההודי

עודכן לאחרונה: 15.6.2021 / 10:22

ג'ונסון אמר כי הוא פועל עתה כדי למנוע את מותם של אלפי אנשים נוספים, כשהחליט לעכב את פתיחתם המחודשת של הפאבים, המסעדות והמועדונים שתוכננה לשבוע הבא. "מתבקש שנחכה עוד קצת", אמר ראש הממשלה. בריטניה רוצה לנצל את הזמן כדי להאיץ את קצב החיסונים

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון דחה אמש (שני) בחודש את התכנית להסיר את רוב הגבלות הקורונה שנותרו במקומן, בשל התפשטות וריאנט מדבק יותר. הוא הזהיר כי אלפי אנשים עלולים למות ללא פעולה עתה, ופתיחתם המחודשת של הפאבים, המסעדות, המועדונים נדחתה מיום שני הבא ל-19 ביולי.

"אני חושב שזה מתבקש שנחכה עוד קצת", אמר ראש הממשלה במסיבת עיתונאים. "לפי מצב העניינים כרגע, והמידע שאני רואה, אני משוכנע שלא נצטרך יותר מארבעה שבועות". הזמן הנוסף ישמש להאצת מבצע החיסונים בבריטניה, שכבר עתה הוא אחד המתקדמים ביותר בעולם, עם קיצור הזמן המומלץ בין שתי המנות לבני 40 ומעלה, מ-12 שבועות לשמונה שבועות. המצב ייבחן מחדש ב-28 ביוני, אף שדובר של ג'ונסון אמר כי לא סביר שיוחלט להקדים את ביטול ההגבלות.

בשבועות האחרונים נרשמה עלייה מהירה במספר המקרים החדשים שנקשרו לווריאנט דלתא, שזוהה לראשונה בהודו. מומחי בריאות סבורים כי הוא מדבק ב-60% יותר מאשר הזנים הדומיננטיים הקודמים. מדענים מזהירים כי הווריאנט עשוי לגרום לגל שלישי.

מפלגת הלייבור שבאופוזיציה תקפה את הממשלה על הדחיה, ואמרה כי היא סגרה לאט מדי את הגבולות בפני הבאים מהודו. ההגבלות של ג'ונסון נוגעות אנגליה, כשהממשלים המקומיים בסקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד קובעים מדיניות משלהם. למרות העיכוב, הממשלה הסירה חלק מההגבלות על מספר האורחים שמורשים להשתתף בחתונות, ותמשיך לאפשר קהל באירועי ספורט ובהופעות תיאטרון.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון במסיבת עיתונאים בנושא עיכוב מתן הקלות קורונה, 14 ביוני 2021. רויטרס
מומחים מזהירים מגל שלישי. ג'ונסון, אתמול/רויטרס

אתמול רשמה בריטניה 7,742 מקרים חדשים ושלושה מקרי מוות. ג'ונסון אמר כי מספר המאוחבנים החדשים גדל בכ-64% בשבוע וגם מספר המאושפזים ביחידות טיפול נמרץ בבתי החולים נמצא בעלייה. "אם נהיה זהירים עכשיו, יש לנו סיכוי להציל אלפים רבים של חיים בארבעת השבועות הבאים באמצעות חיסון של מיליוני אנשים נוספים", אמר ראש הממשלה.

בריטניה רשמה כ-128 אלף מתים מאז תחילת המגיפה, המספר השביעי בגובהו בעולם. ההחלטה אתמול התבססה על מודל מדעי שהראה כי אם הפתיחה המחודשת תצא לדרך כמתוכנן, בכמה תרחישים שיעור המאושפזים יכול להגיע לזה שנרשם במרץ שעבר, כשבממשלה חששו שמערכת הבריאות עומדת בפני קריסה.

"העיכוב בארבעת השבועות יכול להפחית את השיא - יהיה אשר יהיה - בין 30% ל-50%", אמר היועץ המדעי הראשי של הממשלה, פטריק וואלנס. מחקרים הראו כי הווריאנט ההודי מכפיל את הסיכון לאשפוז, אך שתי מנות חיסון עדיין מספקות הגנה חזקה פניו.

בשונה ממרץ אשתקד, החולים צפויים להיות צעירים יותר, שדורשים טיפול קצר יותר ונמצאים בסכנת חיים פחותה. למרות זאת, החשש מפני לחץ גובר על מערכת הבריאות משמעותו שהממשלה לא הגיעה ליעדים שהציבה כדי לפתוח מחדש את ענף המסעדנות והאירוח.

ג'ונסון אמר כי אין בשלב זה תכנית להגדיל את הסיוע הכלכלי לעסקים בשל העיכוב. הממשלה תומכת בחל"תים של שני מיליון איש והתכנית אמורה להימשך עד סוף ספטמבר. אבל החל מיולי, העובדים יצטרכו לשלם 10% מהסכום, ו-30% בספטמבר. בענף התיאטרון מזהירים כי אלפי משרות בסכנה ללא סיוע נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully