וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל התפרצות חדשה במלבורן: סגר במדינת ויקטוריה באוסטרליה

27.5.2021 / 12:22

ההגבלות על שבעה מיליון תושבים יימשכו שבוע, אחרי התפרצות ראשונה זה שלושה חודשים. "הנגיף מתפשט אצלנו מהר יותר מאי-פעם", אמר ראש ממשלת ויקטוריה. הרשויות סבורות כי המוטציה ההודית אחראית על הזינוק במספר הנדבקים

אנשים ממתינים בתור לבדיקת קורונה במלבורן, אוסטרליה. 27 במאי 2021. רויטרס
אזרחים ממתינים בתור לבדיקת קורונה. מלבורן אוסטרליה. אמש/רויטרס

המדינה השנייה המאוכלסת ביותר באוסטרליה, ויקטוריה, תיכנס היום (חמישי) לסגר בן שבוע, לאחר התפרצות חדשה של נגיף הקורונה בשטחה. הסגר ייאלץ שבעה מיליון תושבים להישאר בבתיהם וזאת עקב הקושי של הרשויות להשיג שליטה על ההתפרצות. הסגר הכללי יחל היום בחצות, ובמהלכו התושבים יידרשו להישאר בבתיהם פרט ליציאה לצורך שירותים חיוניים, קניית אוכל, פעילות גופנית והתחסנות לנגיף.

"קיבלנו הוכחות לכך שאנו מתמודדים עם הנגיף, שעתה מתפשט מהר יותר משאי פעם תועד אצלנו", אמר ראש הממשלה של המדינה ג'יימס מרלינו לתקשורת. עוד אמר כי אותרו יותר מעשרת אלפים מקרים של אנשים שהיו במגע ישיר או עקיף עם מאומתים לנגיף, והם יצטרכו להיכנס לבידוד. "המספר הזה ימשיך לגדול ולהשתנות".

מספר הנדבקים בהתפרצות החדשה במלבורן עלה ל-26 אחרי 12 מקרים נוספים הלילה, בעוד שמספר האתרים שנחשפו לחולים עלה ליותר מ-150. כמה מהמגעים של הנדבקים ביקרו במקומות צפופים כמו אצטדיונים ואחד ממרכזי הקניות הגדולים ביותר במדינה, וקיים חשש מפני התפרצות משמעותית לפני החורף.

בדיקת קורונה במלבורן, אוסטרליה, 25 במאי 2021. רויטרס
בדיקות קורונה. מלבורן אוסטרליה. שלשום/רויטרס

ראש מערך בריאות הציבור בוויקטוריה, ברט סאטון, אמר כי הוא צופה מקרים נוספים בימים הקרובים, ככל הנראה מאחר שהווריאנט שזוהה לראשונה בהודו הוא ככל הנראה מדבק יותר מהזנים המקוריים של הנגיף. ראש ממשלת ויקטוריה, מרלינו, אמר כי הווריאנט יכול להוביל להדבקת אדם אחר תוך יום אחד בלבד, בהשוואה לחמישה או שישה ימים שנדרשו לזנים הראשוניים.

בשל ההתפרצות, ניו זילנד האריכה היום את הקפאת הסכם הפטור מבידוד עם ויקטוריה עד 4 ביוני. השר האחראי לטיפול בקורונה בניו זילנד, כריס היפקינס, אמר כי כל מי שביקר במלבורן מאז 20 במאי נדרש להיכנס לבידוד בביתו עד שתוצאות הבדיקה שלו יצאו שליליות. במקביל, מדינות אחרות באוסטרליה הגיבו בהגבלות במעברי הגבול שלהן עם ויקטוריה.

הסגר בוויקטוריה מגיע כמה ימים אחרי שהרשויות הטילו מחדש הגבלות על בירת המדינה מלבורן, הכוללת הגבלה על התקהלויות וחובת עטיית מסיכות במסעדות, בתי מלון ומקומות סגורים עד 4 ביוני.
הרשויות קושרות את ההתפרצות האחרונה, הראשונה במדינה אחרי יותר משלושה חודשים, לנוסע שנדבק במוטציה ההודית, אף שמסלול ההדבקה עדיין לא ברור. אותו אדם קיבל תוצאות שליליות מבדיקה שעבר במדינת דרום אוסטרליה והמשיך למלבורן החודש, אך הוא אובחן חיובי לקורונה שישה ימים לאחר הגעתו.

הסגר על ויקטוריה בשנה שעברה היה אחד ההדוקים והממושכים ביותר בעולם. יותר מ-800 מתושבי המדינה מתו מקורונה, כ-90% מכלל מקרי המוות באוסטרליה מאז פרוץ המגיפה. בזכות איתור מגעים מהיר, סגרים ממוקדים ואמצעי ריחוק חברתי הדוקים, הצליחה אוסטרליה לשמור על שיעורי תחלואה ותמותה נמוכים יחסית למקומות אחרים בעולם, עם קצת יותר מ-30 אלף נדבקים ו-910 מתים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully