וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרפתים חוזרים לחייך: בתי הקפה והמסעדות נפתחים אחרי חצי שנה

19.5.2021 / 12:33

צרפת יוצאת אט-אט מהסגר הממושך בזכות מבצע החיסונים המוצלח והירידה בתחלואת הקורונה, והתושבים יוכלו לחזור למנהג האהוב: שתיית קפה ויין עם חברים. בחודש הבא אמורות להתבטל כל ההגבלות האחרונות

בווידאו: צרפת פותחת ברים ומסעדות/צילום: רויטרס

בתי הקפה והמסעדות בצרפת נפתחו היום (רביעי) לראשונה אחרי חצי שנה שבמהלכה היו סגורים בשל הגבלות המאבק במגיפת הקורונה, שמנעו מהצרפתים מרכיב חיוני מאורח חייהם - שתיית קפה ויין עם חברים.

כחלק מההקלות, העוצר הלילי נדחה מ-19:00 ל-21:00, במקביל לפתיחת מוזיאונים, תיאטראות ובתי קולנוע, יחד עם מקומות ישיבה חיצוניים בבתי קפה. בין הראשונים שנהנה מהחופש המחודש היה הנשיא עמנואל מקרון, שישב בבית קפה עם ראש הממשלה ז'אן קסטקס, שבהמשך היום צפה בסרט בקולנוע. במקביל, השחקנית עמנואל ביאר הגיעה לבית קולנוע במרכז פריז, שבו הוצג סרטה האחרון, אחד מכמה עשרות סרטים שהופק במהלך הסגר.

צרפת היא לא המדינה הראשונה באירופה שהחלה לחזור למעין שגרה. איטליה, בלגיה, הונגריה ומדינות אחרות כבר החלו לפתוח מסעדות עם ישיבה בחוץ, בעוד שבפאבים בבריטניה החלו ביום שני לשתות ולאכול גם בחללים סגורים.

המסעדות בצרפת נסגרו בסוף אוקטובר, למשך הזמן הארוך ביותר בכל מדינה אירופית כלשהי פרט לפולין, שם נפתחו מחדש הברים והמסעדות לשירות בחוץ לאחר שבעה חודשים.

פתיחה מחודשת של בתי קפה ומסעדות לאחר הקורונה, שטרסבורג, צרפת, 19 במאי 2021. AP
לקוחות שותות מיץ תפוזים בבית קפה בשטרסבורג, היום/AP

חלק מבעלי בתי הקפה והמסעדות בצרפת השקיעו ימים ארוכים בהכנות לפתיחה היום, למרות התחזית לגשמים בחלקים נרחבים במדינה, כולל בבירה פריז. הממשלה עדיין התירה חלק מההגבלות על כנן. המסעדות יכולות להיות בתפוסה של עד 50% ממקומות הישיבה בחוץ ולהושיב עד שישה לקוחות סביב השולחן. התפוסה בבתי הקולנוע הוגבלה ל-35% ממקומות הישיבה, בעוד שמוזיאונים חייבים להקצות שמונה מ"ר לכל מבקר.

החל מ-9 ביוני, צרפת תדחה את העוצר ל-23:00 ותאפשר ישיבה במקומות סגורים במסעדות. השלב הסופי של תכנית היציאה מהסגר בשלושה שלבים מתוכנן ל-30 ביוני, עם סיום העוצר והסרת כל ההגבלות - בתנאי שמצב התחלואה יאפשר זאת.

פתיחה מחודשת של מוזיאון הלובר לאחר הקורונה, צרפת, 19 במאי 2021. AP
פתיחה מחודשת של מוזיאון הלובר בפריז, היום/AP
פתיחה מחודשת של בתי קולנוע לאחר הקורונה, פריז צרפת, 19 במאי 2021. AP
בית קולנוע בפריז/AP

צרפת רשמה יותר מ-108,000 מתים מקורונה, מהנתונים הגבוהים ביותר באירופה. ואולם, שיעורי התמותה, מספר המאושפזים בטיפול נמרץ ונדבקים נמצאים כעת בירידה.

"מה שחשוב הוא הדינמיקה", אמר שר הבריאות אוליבייה וראן ל- BFMTV. לדבריו, החיסונים "שינו את המצב". כ -40% מהאוכלוסייה הבוגרת בצרפת קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון.

למרות התחזיות הסוערות וההגבלות, צרפתים רבים צפויים לנצל את החופש המחודש שלהם. "נעשה מאמצים רבים כדי לאכוף (את הכללים), לשפר את הסיכויים שלנו ולהישאר פתוחים לטווח הרחוק", אמר ג'רום הפלין, הבעלים של לה פונטייה, ביסטרו בפריז, שהשקיע 20 אלף אירו בהקמת מרפסת חיצונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully