וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-300 אלף מתים מקורונה בהודו - שליש מהם בתוך חודש

המגיפה ממשיכה להכות במדינה שאינה רואה אור בקצה המנהרה. מספר המאובחנים גבוה מ-26 מיליון ובתי החולים ממשיכים לסבול ממחסור בתרופות ובחמצן. מומחים מעריכים כי שיעור התמותה גבוה בהרבה מהנתונים הרשמיים, עד כדי מיליון קורבנות

עובד רפואה מטפל בחולה הסובל ממחלקת הקורונה במחלקת טיפול נמרץ בפאתי ניו דלהי, הודו, 21 במאי 2021.. רויטרס
רק בארה"ב ובברזיל תועדו יותר מתים מקורונה. מחלקת קורונה בבית חולים בפאתי ניו דלהי/רויטרס

מספר המתים מנגיף הקורונה בהודו עלה ליותר מ-300 אלף, בעוד שהמדינה ממשיכה להתקשות לבלום את המגיפה. מומחים מזהירים שמספר המתים האמיתי עשוי להיות גבוה בהרבה מכיוון שרבים ממקרי המוות אינם רשומים באופן רשמי.

בנוסף לכך, הודו אבחנה 26 מיליון מקרים - שנייה רק ​​לארצות הברית - וכעת היא מוקד המגיפה העולמית. רק בארצות הברית ובברזיל תועדו יותר מתים מקורונה, ובתוך פחות מחודש נרשמו כשליש מכלל המתים מהנגיף בהודו. הגל השני הקטלני הקריס בשבועות האחרונים את מערכת הבריאות בהודו, כשבתי חולים מתקשים להתמודד עם זרם החולים ועם המחסור בתרופות חיוניות ובאספקת חמצן.

במהלך הימים האחרונים, זינוק במספר מקרי המוות מזיהום של פטריות קטלניות הקשורות לטיפול בקורונה הוסיפו למשבר הכללי. במקומות מסוימים, אפילו במשריפות אין עוד מקום לגופות והן נאלצו להתרחב לאתרים מאולתרים בגנים ציבוריים. במקביל, גם מבצע החיסונים מקרטע ולא מתקדם בקצב משביע רצון על מנת להקל על המשבר החמור.

נתוני התמותה בהודו לוקים בחסר, ומקרי מוות ביתיים בדרך כלל לא מתועדים, במיוחד באזורים כפריים. על פי דיווחים, עיתונאים סופרים בעצמם גופות בחדרי המתם כדי לנסות ולהשיג תמונה מלאה יותר. חלק מהמודלים מעריכים כי ייתכן שכבר מיליון איש מתו מהווירוס בהודו.

ד"ר מוראד בנג'י, מתמטיקאי מאוניברסיטת מידלסקס בלונדון שעוקב מקרוב אחרי המגיפה, צופה שהיא טרם הגיעה לשיאה. "אפילו כשמספר המתים יתחיל לרדת, אנחנו צריכים להיזהר מלהסתמך על כך יותר מדי עד שנפסיק לשמוע דיווחים על מספר רב של מתים באזורים הכפריים", אמר ל-BBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully