וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסונים מתעכבים, ואירופה נכנסת לסגרים והגבלות

היבשת נכנסת לחג הפסחא בצל עלייה במספרי הנדבקים בקורונה והתקדמות איטית במבצע החיסונים. באיטליה יוטל סגר והאפיפיור יעביר דרשה בפני כיכר ריקה, בצרפת התקנות יכללו את סגירת בתי הספר, ובבריטניה עולה החשש מקרישי דם בחיסוני אסטרהזניקה עם 30 מקרים חדשים ושבעה מתים

בווידאו: מדינות אירופה עוצרות את השימוש בחיסוני הקורונה של אסטרהזניקה/צילום: רויטרס

חג הפסחא יצוין מחר (ראשון), ובאירופה יחגגו שנה שנייה ברציפות עם הגבלות מחמירות. מבצע החיסונים נגד קורונה מדשדש, עם עיכובים במשלוחים ומקרים נוספים של קרישי דם בחיסוני אסטרהזניקה, ומדינות רבות הודיעו על תקנות חדשות כדי לנסות ולהיאבק בנגיף עד שהשפעתו תורגש.

איטליה נכנסה לסגר של שלושה ימים למשך החג, כדי לנסות ולהצר מעט את הזינוק במספר החולים במדינה. כל האזורים במדינה מוגדרים עתה "אדומים", ומספר המאומתים לנגיף זינק במהלך הגל השלישי לכ-20 אלף ביום. תנועה לא חיונית נאסרה, אך ניתן לקיים את ארוחת חג הפסחא עם שני בגירים נוספים. הממשלה האיטלקית הודיעה כי המשטרה תתוגבר במהלך החג ב-70 אלף שוטרים נוספים, כדי לפקח על אכיפת ההגבלות.

הכנסיות במדינה יישארו פתוחות, אך למתפללים נאמר כי עליהם להשתתף בטקסים רק באזורי מגוריהם. זו השנה השנייה ברציפות בה יעביר האפיפיור פרנציסקוס את דרשת הפסחא שלו כשכיכר פטרוס הקדוש ריקה מאדם. גם לאחר החג חלק מאזורי המדינה יישארו תחת מגבלות נוקשות, לפחות עד סוף החודש. בסך הכול, יותר ממאה אלף בני אדם מתו מהנגיף באיטליה, ולפחות 3.6 מיליון נמצאו כחיוביים לנגיף מאז פרצה המגיפה.

מתחם חיסונים בצפון אירלנד, 1 באפריל 2021. רויטרס
מתחם חיסונים בצפון אירלנד/רויטרס

בבריטניה נודע היום כי שבעה בני אדם שקיבלו את החיסון נגד הקורונה של חברת אסטרהזניקה מתו עקב היווצרותם של קרישי דם - כך מסרה סוכנות התרופות הבריטית. בסך הכול, זוהו כ-30 מקרים של קרישי דם בקרב אנשים שקיבלו את החיסון במדינה, מתוך כ-18 מיליון שהתחסנו עד ל-24 במרץ. למרות זאת, סוכנויות הבריאות שבו והדגישו כי היתרונות שבהתחסנות עולים על הסיכונים.

עוד נמסר מהסוכנות כי טרם ברור אם מדובר בצירוף מקרים או שאכן יש קשר לחיסון, אך בחלק ממדינות העולם, בהם גרמניה, צרפת והולנד, כבר החליטו להגביל את השימוש בחיסון, וכי הוא יינתן בשלב זה רק לאנשים מבוגרים. בשלב זה עדיין מתבצעות חקירות בכדי לקבוע עם החיסון של אסטרהזניקה גורם לקרישי הדם הנדירים, אך מוקדם יותר החודש אמרה סוכנות התרופות האירופית כי החיסון "בטוח ויעיל".

בצרפת, מגבלות חדשות יכנסו לתוקף ברחבי המדינה החל מ-19:00, והן כוללות הגבלות תנועה במסגרתה ניתן להתרחק עד עשרה ק"מ ממקום המגורים. הגבלות אלה כבר קיימות בפריז ובכמה מחוזים אחרים, וביום רביעי הודיע ראש הממשלה עמנואל מקרון על הרחבתן.

מקרון גם החליט להרחיב את האזורים שבהם מוטל עוצר לילי לכל המדינה. עם זאת, בצעד מפתיע, אמר מקרון כי תהיה "סובלנות" לאנשים המעוניינים לחרוג ממגבלת העשרה ק"מ בסוף השבוע של הפסחא.

אנשים בפריז סמוך למגדל אייפל, צרפת, 1 באפריל 2021. AP
ההגבלות מתרחבות. עוברי אורח סמוך למגדל אייפל, פריז/AP

בבלגיה, חופשת הפסחא נערכת רשמית החל מהיום ועד 18 באפריל, אך היא החלה שבוע קודם לכן עבור תלמידים והוריהם. הממשלה סגרה את בתי הספר החל מה-26 במרץ כחלק מהידוק ההגבלות המתמשכות שלה.

בנוסף, בניסיון למנוע עלייה בהדבקות, הממשלה שמרה גם על איסור נסיעות ומעבר בין יישובים או יציאה מגבולותיה. מהלך זה ספג ביקורת על ידי הנציבות האירופית. במדינה קיים גם איסור על תיירות, אך מותר לערוך טיולי יום או כמה ימים מחוץ לבית. מתחמי נופש, מלונות ואתרי קמפינג פתוחים, אך מסעדות וברים נשארו סגורים.

חברת הרכבות הבלגית SNCB אמרה כי לרגל חג הפסחא היא מצמצמת פעילותה באזור החוף ל-50%, כאשר רק מושבים צמודי-חלון זמינים.

הולכי רגל עם מסיכות ברומא, איטליה, 1 באפריל 2021. רויטרס
נכנסה לסגר של שלושה ימים למשך החג. הולכי רגל עם מסיכות ברומא, היום/רויטרס

גרמניה עצמה מאפשרת הגעת ויציאת אזרחים במהלך החג, אך על הנוסעים להציג בדיקת קורונה שלילית לפני העלייה לטיסה נכנסת, בין אם האזור ממנו הם מגיעים הוגדר כבעל תחלואה גבוהה.

אפשרות של יציאה לנופש או לטיולים נאסרה, בעוד מלונות ברחבי המדינה רשאים לארח רק מטיילים למטרות "הכרחיות ולא תיירותיות", כמו אנשים בנסיעות עסקים. אותו כלל חל גם על אתרי קמפינג. ההתהקלות בתוך בתים במהלך הפסחא מותרת רק למספר אנשים שלא עולה על חמישה, מעל גיל 14, ואסור לערבב יותר משני משקי בית באותו מפגש.

למרות הסגרים, ספרד ויוון מקבלות תיירים

ספרד, החווה את תחילתו של גל רביעי של תחלואה, נמצאת תחת מצב חירום שכולל עוצר לילי שחומרתו משתנה בין אזור לאזור לפי רמת תחלואה.

במדינה יש הגבלת נסיעה בין מחוזות למעט מקרי חירום. התקנות הנוקשות מונעות מאזרחים רבים את טיולי חג הפסחא וכן כינוסים משפחתיים לכבוד החג.

הגבלות התנועה הצליחו להרגיז אזרחים מסוימים שכן בניגוד לספרדים, המדינה מאפשרת תיירות חוץ ואזרחי מדינות אירופיות אחרות רשאים לנסוע לספרד בטיסות או דרך הים בהצגת בדיקת קורונה שלילית.

ביוון, החל מיום שני חנויות קמעונאיות קטנות יפתחו מחדש תחת מדיניות לפיה צרכנים יצטרכו לתאם מראש הגעה לחנות, והבילוי יהיה תחום בזמן. ברים ומסעדות נותרים סגורים כאשר ממשלת המרכז-ימין מאיימת להגביר את העונשים על עסקים שיאפשרו ללקוחות להתקהל עם משקאות מחוץ לעסק.

עם זאת, יוון הקלה את הגבלות התנועה והחל מהיום אנשים יכולים לנסוע מעבר לגבולות העיר או היישוב שלהם. המדינה החלה לקבל תיירים, והטפטוף הראשון הגיע בסוף השבוע מגרמניה ובריטניה לכרתים עם אזרחים שהציגו תעודת התחסנות או בדיקת קורונה שלילית. בזמן שהמלונות סגורים, רובם שוהים בדירות שכורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully