וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיסונים לא מספיקים: עוצר יוטל ברחבי צרפת, בתי הספר ייסגרו

עודכן לאחרונה: 1.4.2021 / 8:59

מקרון הודיע כי התקנות שהוטלו במוקדי ההדבקה יורחבו לכלל האזורים, ויימשכו ארבעה שבועות. "אם לא נפעל עכשיו - נאבד את השליטה", הזהיר. המדינה רושמת שיאים במספר המאובחנים ומתקרבת למאה אלף מתים, ברקע בעיות באספקת מנות החיסון באיחוד האירופי

בווידאו: מקרון הכריז על סגר נוסף בצרפת/צילום: רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון הכריז אמש (רביעי) כי תקנות הסגר השלישי שחלו באזורים מסוימים יורחבו לכל המדינה, בעקבות עלייה בתחלואה. ההגבלות, שהוטלו עד כה על 19 אזורים שבהם מתגוררת שליש מאוכלוסיית המדינה, יימשכו מיום ראשון למשך ארבעה שבועות.

"אנחנו לא חייבים לנעול את עצמנו בבתים, אבל אנחנו צריכים להגביל את המגע בינינו", אמר בהצהרה שהועברה בשידור חי. "ניסינו לדחות את היום הזה כמה שאפשר, אך לצערנו עכשיו הוא הגיע. אם לא נפעל עכשיו - נאבד את השליטה".

נשיא צרפת עמנואל מקרון, 31 במרץ 2021. רויטרס
"ניסינו לדחות את היום הזה כמה שאפשר". מקרון, אתמול/רויטרס

הנשיא הודיע כי נוסף על ההגבלות הנוכחיות, ייסגרו בתי הספר ומעוני היום לשלושה שבועות - עד 26 באפריל. למרות הצעד, הוא הצדיק את ההחלטה להשאיר את מערכת החינוך פתוחה מאז סיום הסגר הראשון בשנה שעברה, בצל הביקורת המתעצמת בשבועות האחרונים. "בתי הספר לא באים בחשבון", הבהיר.

המעבר בין מחוזות שונים בצרפת ייאסר במשך תקופת הסגר, והעוצר שהתחיל ב-19 האזורים מדי ערב ב-19:00 יורחב לכל המדינה.

מספר המאובחנים היומי בצרפת הכפיל עצמו מפברואר לקרוב ל-40 אלף, ומספר המאושפזים במחלקות טיפול נמרץ חצה את ה-5,000 ביום שלישי - יותר מהשיא שנרשם בסגר השני. שלשום, מניין המתים במדינה הגיע ל-95,337 מפרוץ המגיפה, מה שגרם למקרון להזהיר כי המדינה עשויה לעלות למאה אלף מתים בימים הקרובים.

הקמת מתחם חיסונים לקורונה באצטדיון סטאד דה פראנס שליד פריז, צרפת, 31 במרץ 2021. רויטרס
ניסיון להאיץ את המבצע. מתחם חיסונים באצטדיון סטאד דה פראנס/רויטרס

מנגד, מקרון אמר כי בתי קפה וחלק מאירועי התרבות יוכלו להיפתח "תחת הגבלות הדוקות" החל מאמצע מאי: "בזכות החיסונים, סופו של המשבר נמצא באופק". הוא ציין כי מטרת הממשל היא "להאיץ את המבצע כמה שאפשר", והבטיח כי בני 60 ומעלה יוכלו להתחסן מ-16 באפריל ובני 50 ומעלה מ-15 במאי.

תכנית הרכש של החיסונים באיחוד האירופי הביאה לשיעורי התחסנות נמוכים, ו-11% בלבד מאזרחי צרפת קיבלו את המנה עד 29 במרץ. זאת בהשוואה ל-45% בבריטניה, שהתנתקה מהאיחוד ובחרה בתכנית נפרדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully