וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת החיסונים: אירופה מחמירה את הגבלות הייצוא ומחריפה את החזית עם בריטניה

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 21:33

בבריסל החליטו להדק את ההגבלות על יצוא חיסוני הקורונה מחוץ לגוש, שמדינותיו סובלות ממחסור במנות וחוות התפרצות מחודשת. בממלכה מזהירים את האיחוד מפני "לאומנות חיסונים". בבלגיה וגרמניה הוכרז סגר לקראת הפסחא, אך מרקל ספגה ביקורת, וביצעה פניית פרסה: "זו טעות"

בווידאו: מדינות אירופה עוצרות את השימוש בחיסוני הקורונה של אסטרהזניקה/צילום: רויטרס

האיחוד האירופי הידק היום (רביעי) את ההגבלות על יצוא חיסוני הקורונה מחוץ לגוש, הכוללות בין היתר את הזכות לחסום משלוחים למדינות עם שיעורי חיסונים גבוהים יותר, כמו בריטניה, או לכאלו שלא חולקות את החיסונים שהן מייצרות. המהלך עשוי להחריף את המתיחות עם לונדון, שהזהירה את בריסל מפני "לאומנות חיסונים".

נציב הסחר של הגוש, ולאדיס דומברובסקיס, אמר כי האיחוד לא פועל נגד מדינה ספציפית, אך שלפי התקנות המתגבשות בריטניה תהיה אחת מאלו שהאיחוד ינסה להגיע להסדר עמן. בנוסף לממלכה, שפרשה מהאיחוד האירופי בתחילת השנה, גם ישראל, נורבגיה ושוויץ נוספו לרשימת המדינות שכל יצוא של חיסונים אליהן מתוצרת אירופית דורש אישור מיוחד. הפיקוח המהודק צפוי להשפיע בצורה הרבה ביותר על יצוא חיסוני אסטרהזניקה ואוקספורד, שלא עומדים בהתחייבות האספקה של החברה.

מתן חיסון לנגיף הקורונה בבריסל, בלגיה 23 במרץ 2021. רויטרס
חיסון נגד נגיף הקורונה בבריסל, אתמול/רויטרס

ההחלטה של הגוש האירופי מגיעה בזמן שהוא סובל הן ממחסור בחיסונים והן מהתפרצות מחודשת של הנגיף.

בלגיה הכריזה על סגר חלקי נוסף השבוע שבמסגרתו לא יפעלו מוסדות החינוך ועסקים לא חיוניים. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביטלה את התכנית להטיל סגר במהלך חג הפסחא יום אחד בלבד לאחר שהוכרזו ההגבלות. מרקל קראה לתכנית "טעות" ואמרה כי היא לוקחת "אחריות מלאה" לפניית הפרסה שביצעה.

עוד בוואלה!

הקורונה באירופה: סגרים והגבלות חדשות, מחאות והאטה בקצב החיסונים

לכתבה המלאה
מחלקת קורונה בבית חולים בבריסל, בלגיה 24 במרץ 2021. רויטרס
גל נוסף ביבשת, שסובלת ממחסור בחיסונים. מחלקת קורונה בבית חולים בבריסל/רויטרס

ההגבלות בגרמניה התגבשו בין הקנצלרית למנהיגי המחוזות בשיחות שנערכו ביום שני, כאשר אותן הגבלות מהודקות תוכננו להיכנס לתוקף בין התאריכים 5-1 באפריל. אך במדינה נסוגו מהתוכנית לבסוף לאחר משבר שעלה בזמן שיחות המשך שקיימו היום, וביקרות נוקבת שהפנו כלפיה בעלי חברות ומדענים.

אם היה יוצא לפועל, זה היה למעשה הסגר המחמיר ביותר במדינה מאז פרוץ הקורונה, כאשר מרבית החנויות היו נסגרות, ההתקהלויות היו נאסרות והגרמנים היו מתבקשים להישאר בבתיהם במשך חמישה ימים במהלך חג הפסחא. שירותי הדת היו מבוטלים והתכנסויות משפחתיות גדולות נאסרו.

אישה עוטה מסכה במהלך רכיבה על אופנעיים בלונדון 21 במרץ 2021. רויטרס
בממלכה מזהירים. רוכבת אופניים עם מסיכה בלונדון, השבוע/רויטרס

"הטעות הזו היא שלי בלבד. כל התהליך גרם לחוסר ודאות נוסף, שבגינו אני מבקשת מכל האזרחים לסלוח לי. היו לכך סיבות טובות אבל לא ניתן היה ליישם את התוכנית מספיק טוב בזמן הקצר הזה", אמרה מרקל.

ארמין לאשט, העומד בראש המפלגה הנוצרית-דמוקרטית הגרמנית של מרקל, אמר היום בישיבת הפרלמנט האזורי כי הסגר "אינו ניתן לאכיפה בצורה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully