וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורונה באירופה: סגרים והגבלות חדשות, מחאות והאטה בקצב החיסונים

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 7:36

על רקע העלייה בתחלואה, כ-21 מיליון תושבים נכנסו לסגר בצרפת, כשלפני כניסתו רבים ניסו "להימלט" מפריז לאזורים ללא הגבלות. גם בפולין הוטל סגר למשך 3 שבועות. חרף אישור השימוש בחיסון של אסטרהזניקה על ידי סוכנות התרופות, מדינות באירופה עדיין מהססות לחדש את המבצע

בווידאו: ראש ממשלת צרפת ז'אן קסטקס מקבל את חיסון אסטרהזניקה/צילום: רויטרס

מדינות אירופה הולכות על חבל דק שבין הטלת הגבלות למניעת התפשטות הווירוס לבין שמירה על גבולות פתוחים. צרפת ופולין, שבשתיהן מספר מקרי הקורונה טיפס בחדות בשבועות האחרונים, הטילו מחדש בימים האחרונים סגר והגבלות על האזרחים. הסגר משפיע על כ-21 מיליון אנשים שמתמודדים עם גל שלישי של הנגיף ב-16 אזורים בצרפת, כולל בעיר הבירה פריז.

בפולין, חנויות שאינן חיוניות, מלונות, ומוסדות תרבות וספורט סגורים כעת למשך שלושה שבועות לאחר שבמדינה נרשם המספר הגבוה ביותר של מאומתים לקורונה מאז נובמבר. גם בגרמניה מספר מקרי הקורונה מטפס בקצב אקספוננציאלי. הקנצלרית אנגלה מרקל הזהירה שישנה סבירות שהמדינה תיאלץ להטיל בקרוב סגר נוסף.

מבצע החיסונים באיחוד האירופי נעצר בשל עיכוב במשלוחים, זאת בנוסף להחלטת כמה מדינות להשהות את השימוש בחיסון הבריטי של אסטרהזניקה, בשל החשש מאירועים נדירים מאוד בהם הופיעו קרישי דם בקרב מיליוני המחוסנים. עם זאת, מרבית המדינות שהכריזו על השהיית החיסון באסטרהזניקה - כבר עדכנו כי ישובו להשתמש בו, לאחר שסוכנות התרופות האירופית פרסמה כי לא נמצא כל קשר בין החיסון למקרי קרישיות היתר.

נשים עם מסכות ליד מגדל אייפל, פריז, 18 במרץ 2021. AP
סגר למשך חודש. פריז, השבוע/AP

בתוך כך, הפגנות נגד מגבלות הקורונה נראו בכמה ערים אירופיות מרכזיות. באמסטרדם המשטרה השתמשה בתותחי מים נגד מפגינים כדי לפנותם מכיכר המוזיאון, מקום בו מתקיימות הפגנות רבות בחודשים האחרונים, ללא אישור המשטרה. בעיר קסל שבגרמניה, המשטרה הודיעה שהשתמשה בגז פלפל ואלות כדי לפזר מפגינים. בהייד פארק שבלונדון בוצעו מעצרים מפגינים במהלך מחאה נגד הסגר, וכאלף אנשים התקבצו כדי להפגין נגד הגבלות הקורונה בשוויץ. הפגנות נוספות נגד הסגרים תועדו בברלין, וינה והלסינקי.

בצרפת, הסגר החלקי נכנס לתוקף מיום שישי בחצות. לפי דיווחים מקומיים, הכרטיסים לרכבות מפריז לחלקים במדינה בהם לא חלות ההגבלות, כמו העיר ליון או מחוז בריטאני, אזלו שעות לפני כניסת הסגר לתוקפו. כמו כן, נרשמו פקקי תנועה כבדים בדרכי היציאה מהעיר.

ההגבלות החדשות במדינה אינן חמורות לעומת ההגבלות בסגרים הקודמים. חנויות ועסקים המוגדרים "לא חיוניים" נסגרו, אך בתי הספר נותרו פתוחים, כמו גם המספרות, ופעילות ספורטיבית הותרה במקומות פתוחים.

השפעת הסגר הנוכחי, שצפוי להימשך לפחות ארבעה שבועות, תורגש בעיקר באזור הבירה פריז, אזור העיר ניס וחלקים גדולים בצפון המדינה, בזמן שאזרחים רבים מביעים מורת רוח על קשיי הבירוקרטיה שמפעילה הממשלה. לפי אוניברסיטת ג'ון הופקינס בארצות הברית, יותר מ-4.2 מיליון אנשים אובחנו בקורונה בצרפת מפרוץ המגיפה, ויותר מ-92 אלף מתו.

בפולין, החל אמש סגר שיימשך שלושה שבועות, כשגורמי הבריאות במדינה הצדיקו את חיוניותו עקב עלייה בהתפשטות הווריאנט הבריטי של הנגיף, שאחראי ליותר מ-60% מהמקרים במדינה. לפי נתוני האוניברסיטה, יותר משני מיליון בני אדם נדבקו בקורונה במדינה מפרוץ המגיפה, וכמעט 49 אלף מתו ממנה. בגרמניה, שכנתה ממערב, הודיעו הרשויות כי החל מהיום מי שיחצה את הגבול מפולין יחוייב בהצגת בדיקת קורונה שלילית.

עוד בוואלה!

לאחר שבטיחותו אושרה מחדש - בעולם חוזרים להשתמש בחיסון אסטרהזניקה

לכתבה המלאה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון מתחסן במנה הראשונה של חיסון אסטרהזניקה לקורונה, לונדון, 19 במרץ 2021. רויטרס
עדיין מתקבל בהיסוס. בוריס ג'ונסון מתחסן בחיסון אסטרהזניקה/רויטרס

למרות שסוכנות התרופות האירופית ורגולטורים נוספים הודיעו כי התועלת של החיסון של אסטרהזניקה עולה על כל סיכון, חלק ממדינות אירופה עדיין ניגשות בהיסוס לחידוש מבצע החיסונים של החיסון שפותח בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת אוקספורד.

גרמניה חידשה את השימוש בחיסון, בעוד ראש ממשלת צרפת ז'אן קסטקס, שהתחסן היום בעצמו בחיסון, אמר כי יפעל להשיב אותו במהרה במדינתו. איטליה, הולנד וספרד מסרו מטעמן הודעות דומות. אולם פינלנד, שבדיה, נורבגיה ודנמרק, שהיתה בין המדינות שהחלו את שרשרת אירועי השהיית השימוש בחיסון, הודיעו כי יזדקקו לזמן נוסף כדי להכריע לגבי ההמשך. בתוך כך, אמש דווח בדנמרק כי שני אנשי צוות בבית חולים בקופנהאגן פיתחו קרישי דם לאחר קבלת מנת החיסון.

רשויות הבריאות בצרפת המליצו לאנשים מעל גיל 55 בלבד להתחסן בחיסון אסטרהזניקה. בבריטניה תקפו את ההחלטה, כשפרופסור ג'ון בל, מראשי צוות מבצע החיסונים במדינה, אמר לתחנת הרדיו BBC-4 כי ההחלטה "פוגעת באמון של האזרחים בקבלת חיסונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully