וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת ויוון מחייבות צוותים רפואיים להתחסן, ר"מ הולנד מתנצל על ההקלות

שתי המדינות החוות זינוק במספר המקרים, הנקשרים לווריאנט הדלתא, הודיעו על חובת חיסונים בקרב המגזר הרפואי. בצרפת יהיה צורך בתעודת מתחסן או בדיקה שלילית כדי להיכנס למקומות רבים, וביוון יחלו לחסן בני 15 עד 17. ראש ממשלת הולנד, התנצל אחרי שיא שנתי במספר הנדבקים

צרפת הודיעה אתמול (שני) כיה היא תחייב את כל הצוותים הרפואיים במדינה להתחסן נגד נגיף הקורונה עד ספטמבר, אחרת הם מסתכנים באיבוד פרנסתם. הדרישה תהיה תקפה לרופאים, אחיות, עובדי משרדים ומתנדבים, והנשיא עמנואל מקרון אמר כי החל מחודש הבא, תותנה הכניסה לחנויות, ברים, בתי קולנוע ונסיעות ארוכות ברכבת בהצגת תעודת מתחסנים או תוצאת בדיקה שלילית עדכנית.

"אני מודע למה שאני מבקש מכם, ואני יודע שאתם מוכנים להתחייבות הזאת, משום שזו חלק מתחושת החובה שלכם", אמר מקרון בנאום ששודר בטלוויזיה. אישורי הבריאות כבר נדרשים בכמה מקומות, כולל במועדונים שנפתחו מחדש לראשונה בסוף השבוע האחרון, ועתה יהיה צורך להציגם במקומות נוספים. בנוסף לכך, כדי לעודד אנשים להתחסן, בדיקות הקורונה שהיו עד היום בחינם יותנו בתשלון אלא במקרים של מרשם מרופא.

לאחר ההכרזה של מקרון, האתר לקביעת תורים לחיסונים קרס. צרפת, כמו מדינות רבות באירופה ובעולם, חווה זינוק בתחלואה בעקבות התפשטות וריאנט דלתא, שמקורו בהודו. קבוצת מדענים המייצת לממשלת צרפת בנושאי בריאות הזהירה ביום שישי מפני גל רביעי שיכה במדינה בחודשים הקרובים, ואמרה כי יש צורך לחסן 95% מהאזרחים כדי לבלום את התפשטות הנגיף. עם זאת, רק קצת יותר ממחצית מהאוכלוסייה קיבלה מנת חיסון אחת, ופחות מ-40% קיבלו את שתיהן.

צעירה מתחסנת נגד קורונה בחיסון של חברת פייזר בצרפת, 12 ביולי 2021. רויטרס
צעירה מתחסנת נגד קורונה בחיסון של חברת פייזר בצרפת, 12 ביולי 2021/רויטרס

גם יוון הודיעה על חובת חיסונים לעובדים מסוימים, עם המשך העליה במספר הנדבקים במהלך עונת התיירות החיונית לכלכת המדינה. "המדינה לא תיסגר שוב בגלל כמה אנשים מסוימים", אמר ראש הממשלה קיריאקוס מיצואטקיס בנאום שבו הכריז על הצעדים והגבלות חדשות. "לא יוון היא שבסכנה, אלא יוונים לא מחוסנים".

הוא אמר כי עובדי בתי אבות יידרשו להתחסן מידית, בעוד שהצוותים הרפואיים יצטרכו לקבל את הזריקות החל מ-1 בספטמבר. בנוסף לכך, רק לקוחות מחוסנים יורשו להיכנס למתחמים סגורים בברים, בבתי קולנוע ובמקומות אחרים. יותר מ-5.2 מיליון מתוך 11 מיליון אזרחי המדינה קיבלו לפחות מנה אחת של חיסון, כש-41% מכלל האוכלוסייה מחוסנת לגמרי. הממשלה הציעה תמריצים שונים, כולל מזומנים ואיטרנט סלולרי חופשי, על מנת לעודד את הצעירים להתחסן. השבוע יחלו חיסונים לבני 15 עד 17.

בהולנד, ראש הממשלה מארק רוטה התנצל על "טעות בשיפוט" אחרי שביטול רוב ההגבלות לפני שלושה שבועות הוביל לשיעור ההדבקה הגבוה ביותר מאז תחילת השנה. ביום שישי כבר הוחזרו הגבלות מסוימות על הברים, המסעדות ומועדוני הלילה, ולמחרת אובחנו עשרת אלפים מקרים חדש - הנתון הגבוה ביותר מאז דצמבר. עם זאת, המספרים לא תורגמו לגידול במספר המאושפזים, משום שרובם אובחנו בקרב צעירים.

יותר מ-46% מהאוכלוסייה הבוגרת בהולנד מחוסנת לחלוטין, ויותר מ-77% קיבלו לפחות מנה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully