וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגל הרביעי: יולי טרם הסתיים, מספר המתים החודשי כמעט והוכפל

עודכן לאחרונה: 18.7.2021 / 19:35

נתוני התחלואה המתגברת מראים כי שבועיים בתוך יולי וכבר נרשמו 15 מתים מקורונה, 9 מהם מחוסנים, בעוד ביוני כולו נרשמו רק תשעה מתים שחלו בנגיף. משרד הבריאות הודיע: חולים אונקולוגיים יחוסנו במנה שלישית רק אחרי בדיקת נוגדנים. אש יישא הצהרה ב-17:00

כחודש עבר מאז תחילתה של התפרצות הקורונה המחודשת בישראל והנתונים מראים גידול משמעותי במספר המתים, שחלקם מחוסנים, בהשוואה לחודש שעבר. כך, שבועיים בתוך יולי כבר נרשמו 15 מתים מקורונה, תשעה מהם מחוסנים, בעוד ביוני לאורך כל החודש נרשמו רק תשעה חולים שמתו, כששניים מהם מחוסנים.

רוב מוחלט של הנדבקים שהגיף גבה את חייהם היו קשישים ובעלי מחלות רקע. עשרה מהחולים שמתו ביולי הם בגילאים 89-60, שלושה מהם בגילאי 59-30, ושנתיים בני יותר מ-90. מפרוץ הקורונה בישראל בשנה שעברה מתו בסך הכל 6,448 חולים. 85% מהם מעל גיל 60.

משרד הבריאות עדכן היום כי נוספו עוד 436 מאומתים, כאשר 51% מהם מחוסנים, 1% מחלימים ו-48% לא מחוסנים. 69 מהמאומתים ביום שבת היו חוזרים מחוץ לארץ, מתוכם 49 מחוסנים ושבעה תחלואה חוזרת.

עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
במשרד מבקשים לבלום כניסת וריאנטים. נתב"ג, היום/ראובן קסטרו

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן היום את תנאי מתן מנת החיסון השלישית והמליץ שלא לחסן חולים אונקולוגים בחיסון נוסף, אלא אם הם עברו בדיקת נוגדנים קודם ונמצא שרמת הנוגדנים נמוכה.

במשרד הבריאות התריעו בפני שרי קבינט הקורונה כי אם לא יינקטו צעדי בלימה, מספר המאומתים ילך ויגדל וכך גם החולים הקשים והמתים, זאת בהמשך לשחיקה ביעילותו של החיסון מול זן הדלתא. מטרת המשרד היתה שלא לאתגר את החיסון.

תורי ענק לבדיקות קורונה בככיר רבין, תל אביב 18 ביולי 2021. אבשלום ששוני, מעריב
רק שני חולים נזקקים למכונת אקמו. תורי ענק לבדיקות קורונה בכיכר רבין, היום/מעריב, אבשלום ששוני

לאור המצב, במשרד ביקשו להחמיר את האכיפה בנתב"ג ולבלום כניסת וריאנטים, אולם משלא עשו זאת בזמן, כעת לשיטתם צריך להגביר את ההגבלות. במשרד הבריאות יבקשו להחיל את התו הירוק המרוכך גם על בתי מלון, חדשי כושר ומסעדות.

ההתפרצות ניכרת גם בבתי החולים ברחבי הארץ. 119 חולי קורונה מטופלים מאושפזים נכון להיום בבתי חולים, מתוכם 62 במצב קשה, 26 בינוני והיתר קל. מתוך המטופלים: 61% מחוסנים, 3% בתהליך חיסון, 37% לא מחוסנים. מתוך החולים קשה ישנם 15 מונשמים. 40% מחוסנים, 7% בתהליך חיסון, 53% לא מחוסנים. רק שני חולים נזקקים למכונת אקמו, שניהם לא מחוסנים.

עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
נוסעים עם מסיכות בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

היום הודיע ראש הממשלה נפתלי בנט על תגבור מאמצי האכיפה למבודדים והגשת כתבי אישום למפרי הבידוד. מנתוני משרד הבריאות עולה כי רק שליש מהמבודדים - 36% - היו תחת פיקוח טלפוני או עברו ביקור בית. ניתנו 12 דוחות על הפרת בידוד בלבד, ו-21 דוחות על אי עטיית מסכה. זאת למרות שעל פי נתוני המשרד, 60% מהמבודדים אינם שומרים על בידודם כראוי. הנתונים מתייחסים למבודדים בטרם נכנסה לתוקף ההחלטה להרחיב את הבידוד למדינות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully