וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהחודש הבא: בני 18 ומעלה יחוסנו במנות של מודרנה

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 18:21

משרד הבריאות עדכן את קופות החולים באמצעות דף הנחיות כי מ-1 באוגוסט, אפשר יהיה להתחיל לחסן במנות של החברה, למעט נערים בגילאי 18-12. זאת, מאחר שה-FDA עדיין לא אישר חיסון ילדים במודרנה, וכך גם כל מי שחוסן במנה ראשונה של פייזר

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) לקופות החולים כי מ-1 באוגוסט, ניתן לחסן בחיסונים של חברת מודרנה בני 18 ומעלה. נערים ימשיכו להתחסן בפייזר עד להודעה חדשה.

בהנחיות עבודה של המשרד לקופות החולים, נכתב כי כל אזרח שמעל גיל 18, שלא חוסן עדיין נגד נגיף הקורונה, יוכל להתחסן החל מאוגוסט רק בחיסוניה של חברת מודרנה. במקביל, ילדים עד גיל 18, ימשיכו להתחסן בחיסונים של חברת פייזר. זאת, מאחר וה-FDA עדיין לא אישר לחסן ילדים במודרנה.

במידה ואדם חוסן נגד הנגיף במנה ראשונה של חברת פייזר, המנה השנייה תהיה גם היא של פייזר, ולא שלא מודרנה.

בווידאו: בנט בישיבת הממשלה מודיע שמשלוח החיסונים נגד הקורונה יוקדם ל-1 באוגוסט/צילום: רוני כנפו

בתחילת השבוע אמר גורם במינהל המזון והתרופות האמריקני, FDA, כי אישור החירום לחסן ילדים מתחת לגיל 12 עשוי להגיע כבר בחורף. לדבריו, בסוכנות מקווים להגיע בהקדם האפשרי לאישור מלא של החיסון לילדים, ולהחליף את אישור החירום.

על אישור החירום אמר כי "זהו קושי עבור משפחות מסוימות שנותרו מהססות" להתחסן. הוא הסביר כי "החיסונים שנמצאים בשימוש מנוהלים באישור שימוש חירום ולא קיבלו אישור מלא על ידי ה-FDA. אישור מלא, אם יגיע במהירות לאחר סבב החירום, עשוי להקל על החשש הזה".

עוד בוואלה!

לא תו שמח, תו ירוק - רק כך תצליח ישראל במאבק בקורונה | חיים רמון

לכתבה המלאה
חיסון לקורונה, מתחם קופ"ח כללית בירושלים,25 בפברואר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
קופות החולים יוכלו להזמין את החיסונים ממשרד הבריאות כבר בשבוע הבא/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

ה-FDA אישר עד כה חיסונים לקורונה רק לבני 12 ומעלה. שתי יצרניות החיסונים מודרנה ופייזר הוציאו לפועל ניסויים בחיסונים לילדים מתחת לגיל 12 במהלך חודש מרץ. תוצאותיהם צפויות להגיע בסתיו, ולאנשי המינהל יידרש זמן לבחון את הבקשות לאישור. לפי הגורם, במינהל דורשים שישה עד ארבעה חודשי מעקב של ילדים מתחת לגיל 12 שהשתתפו בניסויים - זמן ארוך יותר ממה שנדרש עבור אישור החיסון למבוגרים.

לפני כעשרה ימים, ראש הממשלה נפתלי בנט הכריז על סגירת עסקה עם חברת פייזר, שתקדים את משלוח החיסונים שאמור היה להגיע בספטמבר-אוקטובר - לאוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully