וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תו שמח, תו ירוק - רק כך תצליח ישראל במאבק בקורונה

חיים רמון

עודכן לאחרונה: 21.7.2021 / 17:57

הצעדים בהם נוקטת ממשלת ישראל כדי להתמודד עם המגיפה שהתפרצה שוב אינם מספיקים על מנת לעצור את העלייה בתחלואה, ועליה להחמיר אותם, ויפה שעה אחת קודם. על ישראל לפעול כמו בצרפת, ולא בריטניה, שם מתמרצים את האנשים להתחסן באמצעות הגבלות

מדיניות ממשלת ישראל דומה להתנהלות של אותו בעל כלב שנאמר לו שהוא חייב לקצץ את זנבו של הכלב ומרוב רחמים עליו החליט כל פעם לקצץ כל פעם חתיכה קטנה במקום לקצץ בבת אחת.

את הצעדים שממשלת ישראל תעשה, במוקדם או במאוחר, היה עדיף לעשות כבר לפני שבועיים. זה תו ירוק במלוא מובן המילה - לא תו שמח. אין שום דבר שמח במגיפה הזו. גם לא תו עצוב. פשוט תו ירוק. במקומות סגורים ציבוריים נכנסים רק אנשים מחוסנים ואנשים שעברו בדיקה מהירה שנערכת במקום. הדבר הזה היה מקטין את מספר הנדבקים, אבל היה גורם לתופעה נוספת: שאלה שלא התחסנו עד היום, בעיקר בציבור המבוגר, היו הולכים להתחסן. שזה הדבר החשוב - מגיפה מנצחים עם חיסונים. כך היה עם פוליו, כך היה עם חצבת. רק חיסונים.

בישראל יש כ-600 אלף איש שלא התחסנו מעל גיל 40. אם הם היו מתחסנים היינו קרובים מאוד לחיסון עדר, צריך לתמרץ אותם להתחסן.

לגבי ילדים מתחת לגיל 12, הבדיקות המהירות ייעשו על חשבון הקניונים ובתי המלון ובמחיר מאוד מוזל. דיברתי עם אחדים מהם. אין להם שום בעיה לשאת בעלויות. ואם אחרי כל זה יתברר שנגרמו נזקים לעסקים, אז המדינה צריכה לסייע להם. אני מניח שהם יהיו מינוריים לחלוטין. ברור שבישיבה מחר או בישיבה בשבוע הבא זה מה שיחליטו, אז למה להתמהמה, או בשפתו של נפתלי בנט כשהיה באופוזיציה - מה אתם עושים? השתגעתם?

מתחם חיסונים של קופת חולים כללית, פתח תקווה, 15 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
מגיפה מנצחים עם חיסונים. מתחם חיסונים בפתח תקווה, תחילת השנה/ראובן קסטרו

בשפתה של איילת שקד כשהייתה באופוזיציה: אי הטיפול בנתב"ג הוא "אוטוסטרדה של נגיפים". והיא צדקה אז, והממשלה טועה היום. והדבר הכי חשוב הוא - לא טסים למדינות אדומות אלא באישור ועדת חריגים, ולא מדינות כתומות. טסים למדינות ירוקות בלבד, וכל היתר באישור ועדת חריגים. וכל מי שחוזר מחו"ל, עליו לעשות בדיקה לפני שהוא עולה למטוס ובדיקה כשהוא יורד. עליו לשבת יומיים-שלושה בבית, ואז, רק כשהוא יוצא שלילי, הוא יכול לחזור לחיים.

מי שמפר את הבידוד או הוראות כמו התו הירוק וכדומה - עליו לקבל קנסות והליכים פליליים, כי זו עבירה על חוק בריאות העם, שקובע 3 שנות מאסר למי שמפיץ מחלה.

כל אלה הם צעדים שיביאו לכך שנוכל "לחיות לצד המגיפה", והם לא פוגעים כמעט בעסקים. וכל מי שכתוצאה מהמהלכים ייפגע, אם זה מורי דרך, או בתי מלון - צריך לסייע להם. הן ברמה של העסק והן ברמה של הפרט, אם זה בהארכת החל"ת ועוד.

עוד בוואלה!

הורוביץ: "שנת הלימודים תיפתח כסדרה - נקים מערך בדיקות לילדים על חשבון המדינה"

לכתבה המלאה
עומסים בנתב"ג 18 ביולי 2021. ראובן קסטרו
"אוטוסטרדה של נגיפים" לדבריה של שקד. נתב"ג/ראובן קסטרו

המודל שלנו הוא לא בריטניה. שם עושים ניסוי שיכול להסתיים בצל"ש או בצל"ג (ציון לגנאי). אני לא חושב שמדינת ישראל ברמת החיסונים שלה צריכה לעשות את זה. במודל שלנו צריך להיות לא לונדון אלא פריז. צרפת היא מדינה שהחברה מרביתה מתנגדת לחיסונים. לכל סוגי החיסונים, לא רק קורונה. ולמרות זאת החליט נשיא צרפת עמנואל מקרון שכדי לעודד חיסונים יש להנהיג תו ירוק כמעט באופן קיצוני. אתה לא יכול לרדת לשתות את הקפה עם הקרואסון שלך בפינה השכונתית אם אתה לא מראה בדיקה. זה המודל שצריך להיות גם בישראל.

למזלנו אנחנו מחוסנים ברמה מהגבוהות בעולם. הטיפול בקורונה עכשיו הוא הרבה יותר קל מאשר כשלא היו חיסונים, וצריך לעשות את הצעדים האלה שמאפשרים חיים כמעט מלאים לצד הקורונה. אם לא ננקוט בהם כאן ועכשיו, אנו עלולים להידרש בצעדים חריפים בהרבה.

הכותב הוא חבר כנסת ושר לשעבר במפלגות העבודה וקדימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully