וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פייזר: ישראל חתמה גם עם חברת מודרנה על הסכם אספקת חיסונים לשנת 2022

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 4:37

המדינה רכשה סך הכל 18 מיליוני מנות חיסון לקורונה משתי חברות התרופות. החיסונים נקנו בסכום שנותר בעודפי התקציב, ולא דורש את אישור הממשלה. בהסכם שנחתם עם פייזר, סוכם גם על אופציית רכישה למיליונים נוספים

מבצע החיסונים לפועלים הפלסטיניים בישראל ובהתיישבות | מעבר מיתר 8 במרץ 2021. ראובן קסטרו
חיסון לקורונה של מודרנה./ראובן קסטרו

ישראל חתמה הערב (שני) עם חברת מודרנה על הסכם אספקת תשעה מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה עד סוף שנת 2022. זאת, לאחר שמוקדם יותר היום המדינה חתמה על הסכם דומה עם חברת פייזר. סך כל 18 מיליוני מנות החיסונים נרכשו בסכום שנותר בעודפי התקציב, ולא דורש את אישור הממשלה.

בהסכם של ישראל ופייזר, סוכם גם על קיומה של אופציית רכישה של עוד מיליוני מנות חיסון, וכי תשעת מיליוני החיסונים שנרכשו ואלו שנחתמו כאופציה יהיו מותאמים לטיפולים בווריאנטיים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום בתגובה על ההסכם עם פייזר כי "היו כמה מכשולים בישראל שהיינו צריכים להתגבר עליהם, ומצאנו דרך להתגבר עליהם. אם לא יהיו הפתעות בדמות וריאנט קורונה שהחיסונים לא מתגברים עליו". נתניהו הוסיף כי "פירוש הדבר שבקרוב מאוד יהיו לנו די והותר חיסונים, גם למבוגרים וגם לילדים. ישראל שוב תוביל את העולם במאבק נגד הקורונה. לא יהיו יותר סגרים - יצאנו מזה".

מבצע החיסונים לפועלים הפלסטיניים בישראל ובהתיישבות | מעבר מיתר 8 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מבצע החיסונים לפועלים הפלסטינים במעבר מיתר. חודש שעבר/ראובן קסטרו

המשבר עם רכישות החיסונים החל בעקבות חוסר היכולת להגיע להסכמות בממשלה. זאת, לאחר שכחול לבן ביקשו לאשר מינוי שר משפטים, בעקבות פקיעת כהונתו של יו"ר המפלגה בני גנץ כממלא מקום בתחילת החודש, כתנאי להעברת כספים לרכישת החיסונים.

מכחול לבן נמסר היום כי "כפי שאמרנו כל הזמן, יש כסף לקניית חיסונים, לא צריך להגדיל את הגירעון על גבם של אזרחי ישראל". כחול לבן עוד תקפו כי "שוב הוכח שאי-מינוי שר משפטים נובע אך ורק משיקולים אישיים משפטיים של ראש הממשלה, תוך פגיעה אנושה בתפקוד הממשלה ובמערכות שלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully