וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייזר: נבקש אישור חירום מה-FDA למנת חיסון שלישית

עודכן לאחרונה: 9.7.2021 / 7:47

בחברה טוענים כי החיסון עשוי להכפיל את רמת הנוגדנים בגוף פי חמישה עד עשרה במידה שהוא ניתן בתוך 12 חודשים ממתן המנה השנייה. בקשת החברה מגיעה על רקע נתונים המצביעים על כך שכשרמת הנוגדנים יורדת מעט לאחר שתי מנות חיסון, פוחתת ההגנה מול זן ה"דלתא"

חברת פייזר הודיעה הלילה (שישי) כי תבקש ממינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) אישור חירום לחיסון נוסף, שלישי במספר, נגד נגיף הקורונה. זאת, מכיוון שהמנה השלישית שמפתחים בחברה, צפויה להיות יעילה יותר נגד זן ה"דלתא" ותוכל להעלות באופן דרמטי את רמת הנוגדנים בגוף, במידה שהיא ניתנת בתוך 12 חודשים ממתן המנה השנייה של החיסון.

בתוך כך, מחקרים ממדינות רבות הראו כי חיסוניהן של פייזר וחברות אחרות שנמצאים בשימוש נרחב, מגנים בצורה טובה מפני זן ה"דלתא".

חיסון של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. 24 בפברואר 2021. רויטרס
יכפיל פי חמישה עד עשרה את כמות הנוגדנים בגוף/רויטרס

בחברה מדגישים כי גם שתי מנות של חיסון הן יעילות לפיתוח רמות גבוהות של נוגדנים נגד כל הזנים של הנגיף, אך הוסיפו כי נוגדנים באופן טבעי מתמעטים עם הזמן, ולכן נעשים מחקרים כדי לדעת אם ומתי יהיה צורך בחיסון שלישי.

המדען הראשי של פייזר, ד"ר מיקאל דולסטן, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי נתונים ראשוניים ממחקר של החברה, מצביעים על כך שרמות הנוגדנים של אנשים עולות פי חמישה עד עשרה לאחר מנה שלישית, בהשוואה לזריקה השנייה.

בנוסף, דולסטן הצביע על נתונים של ישראל ובריטניה המציגים את חיסון פייזר כ"מנטרל היטב את גרסת הדלתא". ההנחה, לדבריו, היא שכשהנוגדנים יורדים מעט, זן ה"דלתא" יכול בסופו של דבר לגרום למחלה קלה.

"אישור ה-FDA יהיה רק צעד ראשון - זה לא אומר אוטומטית שבארצות הברית יחסנו במנה שלישית", הזהיר ד"ר וויליאם שפנר, מומחה לחיסונים במרכז הרפואי של אוניברסיטת ונדרבילט בנשוויל. "רשויות בריאות הציבור יצטרכו להחליט אם הוא באמת נחוץ, במיוחד מהסיבה שמיליוני אנשים טרם התחסנו".

עוד בוואלה!

בנט שוחח עם מנכ"ל פייזר: דנו בעסקאות להחלפת חיסונים עם מדינות שונות

לכתבה המלאה
בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה, נחמן אש/צילום: לע"מ

"החיסונים נועדו להרחיק אותנו מבית החולים למרות זן ה'דלתא' המדבק", אמר שפנר. הוא מוסיף כי מתן מנה נוספת יהיה "מאמץ עצום בשבילנו בזמן שאנחנו שואפים להשיג לאנשים את המנה הראשונה". ממינהל המזון והתרופות נמסר הלילה כי אמריקנים שחוסנו לחלוטין אינם זקוקים לזריקה נוספת נגד נגיף הקורונה בשלב זה. "אנו ערוכים למנה נוספת אם וכאשר המדע יוכיח כי הם נחוצים".

במקביל, חוקרים ממכון פסטר בצרפת דיווחו על ראיות חדשות לכך ששתי מנות חיסון הן קריטיות. בבדיקות מעבדה, בהן נלקחו מנות דם מכמה עשרות אנשים לאחר מנת החיסון הראשונה שלהם, נראה כי החיסון "כמעט ולא עיכב" את זן ה"דלתא" - כך דווח בכתב העת הבריטי "Nature". אולם כמה שבועות לאחר שקיבלו את המנה השנייה, זן ה"דלתא" נוטרל אצל מרבית המחוסנים.

בתחילת השבוע הבהיר משרד הבריאות כי אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. "יצוין כי אין למתן מנה שלישית פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגלוטוריות. משרד הבריאות מקדם מתן מנת חיסון נוספת לאנשים עם ירידה במערכת החיסון בהם הייתה תגובה נמוכה לפרוטוקול החיסון הרגיל", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully