וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האימה: "סופות טורנדו" של יתושים צמאי דם ותאבי סקס הכו ברוסיה

29.7.2021 / 0:43

תושבי חצי האי קמצ'טקה ברוסיה יצאו באומץ רב לרחובות כדי לתעד סופות טורנדו של מיליוני יתושים צמאי דם שמחפשים נקבה להזדווג איתה. עד ראייה מספר: "הם נעים לאורך כמה מאות מטרים, בקושי יכולתי לראות את הדרך"

סרטון שצולם בחצי האי קמצ'טקה, רוסיה, ופורסם בידי רשת החדשות East2West מציג נחיל עצום של יתושים המקיף את החוף המזרחי שליד ים ברינג, החלק הצפוני ביותר של האוקיאנוס השקט, ויוצר "סופות טורנדו" אימתניות של יתושים.

הסרטון מציג מספר עמודי טורנדו של החרקים מוצצי הדם, כשמרחוק ניתן לטעות ולחשוב שמדובר פשוט בפסולת ולכלוך הנסחפים בסערה - אך מבט מקרוב חושף מציאות אפוקליפטית למדי. אלכסיי, מאוסט-קמצ'טסק, סיפר ל-East2West כי במהלך נסיעה הבחין במספר "עמודי ענק" של חרקים המפוזרים לאורך כמה מאות מטרים. הוא סיפר: "בקושי יכולתי לראות את הדרך. לא העזתי לפתוח את החלון. עמודי יתושים ענקיים נראו בכל מקום אליו הסתכלתי. יכולתי לראות כמה מהם מתפרקים רק כדי ליצור סופת טורנדו חדשה. זה נראה כאילו הם נוגעים בעננים".

ככה זה נראה

צפו בתיעוד המטריד (לא לבעלי לב חלש):

כלי תקשורת מקומיים בקמצ'טקה דיווחו על מיליוני החרקים שהכו באזור, אולם לטענת מומחים מדובר בתופעה מוכרת. האנטומולוגית לודמילה לובקובה אמרה ל-Siberian Times: "אלה יתושים זכרים המסתובבים סביב אחת ממספר נקבות בכדי להזדווג - אין בזה שום דבר רע. היתושים הזכרים אינם תוקפים בני אדם".

המקומיים מספרים כי הם רגילים לנחילים אלה, אולם השנה מספרם גדל באופן משמעותי. דיווחים קודמים על סופות יתושים הסבירו כיצד שינויי האקלים בסיביר מניעים כמות גדולה של יתושים למקום מאחר שעליית הטמפרטורות מספקת להם עונת זיווג ממושכת.

דיווחים על נחילי חרקים אימתניים מדווחים בכל העולם ובכל ימות השנה, כשמספר הדיווחים רק עולה בשנים האחרונות. בשנת 2019 דווח על המוני שפיריות במערב התיכון שכמותם גדלה עד כדי כך שהמסה נקלטה על ידי מכ"ם שירות מזג האוויר הלאומי. באותה שנה דווח גם על "מכת ארבה" שהרסה חלקי גידול רבים במזרח אפריקה והחריפה את משבר הרעב המתמשך באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully