וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג שרד 10 ימים על עצים בניסיון לחמוק מדוב שניסה לטרוף אותם

19.7.2021 / 23:12

אנטון ונינה בוגדנוב ברחו מדוב חום שניסה לטרוף אותם ונאלצו לשהות על עצים במשך עשרה ימים לפני שחולצו. הם מספרים כעת על החוויה הטראומתית, בה כמעט נכנעו לגורלם המר

מרדף יוצא דופן של דוב שרדף אחרי גבר מפוחד שטיפס על עץ/יוטיוב

בני הזוג אנטון ונינה בוגדנוב סיפרו השבוע על החוויה הטראומתית ביותר שעברו בחייהם - כשנתקעו בלב יער באזור קמצ'טקה שבסיביר ונאלצו לשרוד חבוקים על עץ במשך עשרה ימים ולילות בלי אוכל ומים - בניסיון לחמוק מדוב חום שניסה לטרוף אותם.

אנטון ונינה נסעו לאזור עם המעיינות התרמיים כשתכניתם הייתה לבלות שם את הלילה ולחזור לביתם למחרת. כ-18 קילומטרים משם, הם נתקעו בשלולית בוץ עמוקה עם רכב המיצובישי פאג'רו שלהם ולא הצליחו להזעיק סיוע. הם העבירו את הלילה ברכב התקוע ולמחרת יצאו להליכה לכיוון מרכז התיירות במעיינות באנייה, בתקווה שיצליחו להזעיק משם חילוץ לרכבם. השניים ידעו שקיים באיור איום אפשרי מפני דובים וכתבו על השמשה הקדמית של רכבם: "עזבנו לכיוון הבסיס. שני אנשים". על אף הניסיון להתריע על מיקומם, אף משלחת חיפוש לא נשלחה לעברם מאז שנעלמו. הזוג הגיעו עד למחצית הדרך לבסיס, כשהבחינו פתאום בדוב חום גדול הצועד מאחוריהם.

צפו בהם משחזרים את רגעי האימה

נינה שיחזרה את המקרה ל-The Siberian Times: "הדוב הלך מאחורינו ולא הבחנו בו ישר. הוא היה שקט לגמרי. בעלי היה הראשון שראה את הטורף. בהתחלה הפחדנו את הדוב והוא חזר לאחור, אבל אז הוא החל לרוץ אחרינו". השניים רצו 200 מטרים במורד לכיוון נהר, שם טיפסו על עץ. "הדוב כמעט הרג את בעלי", סיפרה נינה, "זרקתי את בקבוק המים שלי לעבר החיה כדי להסיח את דעתה ואנטון הצליח לטפס על העץ". שעה לאחר מכן הדוב זינק וניסה לטפס בעצמו על העץ. השניים ניסו להבהיל אותו וזרקו לעברו את תרמיליהם. לצערם, התיקים הכילו את המזון שלהם - ממנו נהנה הדוב. "היה לו את כל האוכל שלנו. הוא שמר עלינו מקרוב במשך יומיים", שיתפה נינה.

אנטון ונינה בוגדנוב שהו על עצים במשך עשרה ימים בניסיון לחמוק מדוב. The Siberian Times, צילום מסך
אנטון ונינה חמקו מהדוב בשארית כוחותם/צילום מסך, The Siberian Times

את היומיים הבאים העבירו השניים על ענפי העץ, כשהם נרדמים בתורות. בזמן שהאחד ישן, השני מתצפת על הדוב. לצערם הדוב סירב להניח להם והמתין בסבלנות עד שארוחת הצהריים שלו תוגש לשולחן. "הבנו שאין לנו את היכולת להישאר על העץ בלי אוכל או מים", אמרה נינה, "אבל הדוב לא השאיר אותנו לבד לרגע". בניסיון נואש לרדת מהעץ, הם קרעו ענפים וצעקו לעבר הדוב. הוא התרחק מספיק כדי שהם יוכלו לרדת מטה ולרוץ לנהר. "כמעט טבעתי שם, אבל אנטון שלף אותי החוצה", סיפרה נינה, "הדוב היה מאחורינו ונסחף קצת בזרם". השניים הצליחו לחצות לגדה השנייה ולנוח על האדמה, אך למרבה ההפתעה הדוב הצליח לעבור גם הוא והמשיך לרדוף אחריהם. השניים שוב נאלצו לטפס על עץ כדי לחמוק מהדוב, שם נשארו יומיים נוספים.

הרכב של אנטון ונינה בוגדנוב תקוע בשלולית עמוקה. The Siberian Times, צילום מסך
הרכב שלהם נותר תקוע בשלולית בוץ עמוקה/צילום מסך, The Siberian Times
אנטון ונינה בוגדנוב השאירו הודעה על הרכב. The Siberian Times, צילום מסך
והם השאירו עליו הודעה לכל מקרה שיגיע חילוץ/צילום מסך, The Siberian Times

במהלך ששת הימים הקרובים נינה ואנטון עשו את דרכם לאט לאט למכוניתם. הם עברו מעץ לעץ, כ-500 מטרים ביום, עד שהצליחו להגיע בשארית כוחותייהם אל הרכב. "התקדמנו מרחקים קצרים בכל פעם. כשאחד מאיתנו ישן על הענפים, השני היה שומר". אנטון הוסיף: "מנענו אחד מהשני ליפול לידיים שלו. לא ממש ישנו. פשוט חיבקנו אחד את השני חזק, היה קר מאוד".

אנטון ונינה בוגדנוב שהו על עצים במשך עשרה ימים בניסיון לחמוק מדוב. The Siberian Times, צילום מסך
השניים הצליחו לחזור לרכבת והמתינו לחילוץ שכבר היה בדרכו אליהם/צילום מסך, The Siberian Times

11 יום לאחר שהשניים יצאו למסע הנורא הזה - לאחר שבילו לילה אחד ברכב ועוד עשרה בין העצים - הצליחו השניים לחזור לרכבם. רק בלילה האחרון שלהם, הדוב ויתר והלך לחפש אחר טרף אחר. "ברגע שהגענו לרכב שמענו רעשים של רכבים מתקרבים", אמרה נינה, "התחלתי לבכות מאושר כשראיתי אנשים". ארתור, אחד מאנשי החילוץ, סיפר כי מצא את בני הזוג שוכבים באפיסת כוחות ברכבם זמן קצר לאחר שחזרו לרכב. השניים פונו לטיפול רפואי ושוחררו לביתם.

בשנה האחרונה נרשמו בקמצ'טקה ארבע תקיפות של דובים על אנשים, כששני אנשים אבדו את חייהם. באזור יש כ-23,000 דובי בר, אוכלוסיית הטורפים הגדולה ביותר ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully