וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השריף" שהפך ליעד: מפקד המשטרה הבכיר שלפי החשד היה אימת הפרוטקשן של הצפון

הוא נודע כאדם שחתר למגע וניהל מרדפים עיקשים עם העבריינים באזור. לצד נוכחות פיזית מאיימת, נטייה לעישון סיגרים ומחמאות שקיבל, הסתבך בעבר בפרשה סביב קשרים מיניים שקיים עם שוטרות. מעצרו של מפקד התחנה לשעבר, שהוארך בחשד לסחיטה ותקיפת שוטר, הותיר את חבריו בהלם

בית משפט השלום בקריית שמונה האריך היום (חמישי) עד יום שני את מעצרו של מפקד תחנת המשטרה לשעבר, שנחשד בקשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים ותקיפת שוטר באזור הצפון. בשלב זה לא התיר בית המשפט לפרסם את פרטיו.

עו"ד מיכאל כרמל, סנגורו של החשוד, מספר שמרשו מכחיש את כל המיוחס לו. "אני מאמין שביום שני הלקוח שלי ישוחרר ויתברר שכל המעצר הזה הוא לא נכון, ושאף אחת מהחשדות שמיוחסות לו אינן מחזיקות מים. הוא איש שומר חוק", הוא אומר. "הוא בהלם מהמעצר הזה, הוא יודע שהמשטרה יודעת שהם טועים ושהוא לא מעורב בעבירות האלה".

מכריו וחבריו של החשוד נותרו בהלם לאחר שנודע להם על מעצרו. מדובר בקצין שהיה מוערך מאוד, אהוב על מפקדיו ופקודיו ושבימינו מנהל חברת שמירה. במשטרה ניבאו לו בעבר עתיד מזהיר. "עצוב, תראה לאן הוא הגיע", אמר עליו שוטר ותיק, שמכיר אותו היטב ושירת עמו בתחנה.

דיון בבקשת המשטרה להארכת מעצר לחשודים בסחיטת דמי חסות, בימ"ש שלום ק"ש 

15 ביולי 2021. אלי אשכנזי
כמפקד תחנה רכש מהר מעמד של "שריף מקומי". דיון הארכת מעצרו של החשוד, היום/אלי אשכנזי

החשוד הוא סגן ניצב (בדימוס) בשנות החמישים לחייו, שהיה כבר קצין מוערך כשהגיע לשורות המשטרה מהימ"מ, שם היה מפקד צוות מאז גיוסו בתחילת שנות התשעים. הוא עבר הכשרות רבות, התקדם בתפקידים לאורך השנים עד שנעשה למפקד התחנה במהלך העשור הקודם.

כמפקד תחנה רכש מהר מעמד של "שריף מקומי", שמכיר את כולם ושכולם מכירים אותו. הוא מוכר כמי שחותר למגע ונהג לצאת הרבה לזירות. בתקופה שהיה מפקד תחנה העסיק את העבריינים של העיר והאזור יומם ולילה תוך ביצוע חיפושים, מרדפים, עיכובים ומעצרים. הוא טיפוס בולט בשטח הן במידותיו הפיזיות והן בנוכחותו בכלל, שנראה פה ושם במקומות בילוי באזור, ולא פעם נצפה עם סיגר עבה בפה.

זו לא ההסתבכות הראשונה שלו. לפני ארבע וחצי שנים הורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים על רקע קשריו המיניים עם שוטרות בתחנה, בזמן שפיקד עליה. הקשרים האלה התקיימו הן במסגרת שגרת העבודה, והן מחוץ לשעות העבודה במקומות מפגש שונים. אחת מהשוטרות האלה הייתה שוטרת שח"מ בת 19, חיילת בשירות חובה הצעירה ממנו ביותר מעשרים שנה. כמו כן נפגש עם שוטרת סיור בת 31, ועם מפעילת בסיס מתנדבים של תחנה, בת 28. הוא סייע להן בדרכים שונות בתוך המשטרה.

שלטי חברת שמירה מחוץ לאגמון מרקט 
15 ביולי 2021. תמונות גולשים
שלטי חברת השמירה של החשוד מחוץ לקפה נמרוד בגליל, עליו ירו אלמונים בשבוע שעבר/תמונות גולשים

חשיפת האירועים הללו סיימה את הקריירה שלו במשטרה. בבית משפט נגזרו עליו 12 חודשי שירות לתועלת הציבור, בהיקף של מאות שעות, וכן פיצוי של עשרות אלפי שקלים למתלוננות. עם פרישתו עבר להתגורר בקיבוץ עם משפחתו, שם פתח את חברת השמירה שלו.

במשפטו העידו לטובתו סגן מפקד תחנה במשטרה, קצין מודיעין ובילוש וגורמים נוספים. הם סיפרו עליו הן כמפקד והן כחבר, שיבחו את מעלותיו הרבות ויוצאות הדופן, ציינו את תרומתו רבת השנים למשטרה ולביטחון הציבור, את מקצועיותו הרבה, חריצותו, אומץ ליבו, נחישותו, וכן בפן האישי, היותו מפקד וחבר העוזר לכל אדם. מנגד, בית המשפט ציין התנהלות שיטתית שבבסיסה מרכיב מיני ורצון בקרבה פיזית, ציין את הפגיעה בשוטרות המתלוננות, לא קיבל את הטענה כי היה מדובר רק בטשטוש גבולות וקבע כי מעשיו "פגעו ופוגעים באופן משמעותי וקשה בתדמיתה של משטרת ישראל ומלמדים על נורמות פסולות ומשחיתות".

בעל חברת שמירה החשוד בגביית דמי חסות,
15 ביולי 2021. תמונות גולשים
המשטרה יושבת לו על הגב כבר כמה שנים. החשוד/תמונות גולשים

אחרי ההרשעה, ביקשו המשטרה והמשרד לביטחון פנים לבטל את רישיון הנשק שלו, ולמעשה גם את יכולתו לנהל חברת שמירה, תוך שכבר אז טענו כי קיים חומר חסוי הקושר אותו לגורמים עברייניים. הוא טען אז כי מדובר ב"קשקוש שאינו ראוי אפילו לדיו שהודפס".

המשטרה יושבת לו על הגב כבר כמה שנים, והוא אף זומן למשרדי היחידה. שם הטיחו בו החוקרים כי הוא "מקושר לעבריינים ולא משתף פעולה עם משטרת ישראל בקשר לעבירות רכוש וסחיטה הידועות לו". הוא סבור שהוא הנסחט על ידי משטרת ישראל, שרוצה להפוך אותו למודיע, וטען כי חוקרים הטיחו בו כי הוא "אינו משתף את משטרת ישראל במידע שמגיע אליו במסגרת עבודתו". הוא טוען כי יד ימין במשטרה לא יודעת מה עושה יד שמאל, כיוון שהפעילות שלו בתחום השמירה שקופה לחלוטין ומתועדת על ידי חוזי התקשרות עם לקוחות ומדווחת באופן מידי לכל רכז מודיעין השייך לאזור הפעילות שלו.

שריפת מכוניות בחניון ורד הגליל, 12 ביולי 2021. אלי אשכנזי
"מאפיינים של פשיעה מאורגנת". מכוניות שרופות בורד הגליל/אלי אשכנזי

המעצר הגיע ברקע מספר אירועים המיוחסים לגביית דמי חסות שאירעו בתקופה האחרונה בצפון. בליל שני עלו באש חמישה כלי רכב בחניון בית הארחה בוורד הגליל ומחקירה ראשונית של המשטרה עלה חשד להצתה. ב"חוות הנופש ורד הגליל" הביעו הלם מהתקרית ואמרו כי "אנשים קמו בבוקר וראו שאין להם רכבים". בשבוע שעבר בוצע גם ירי לעבר סניף "קפה נמרוד" במתחם הקניות באגמון החולה.

לפני כשבועיים סניף של רשת המסעדות BBB בראש פינה ספג איומים לאחר שקליעים הונחו בכניסה לעסק. כוחות משטרה הגיעו לזירה בעקבות תלונה של בעלי המקום, אודות תחמושת שנמצאה סמוך לדלת הכניסה וכן חלון שנסדק כתוצאה ממכה.

כמו כן, באותו שבוע אירעה תקרית חמורה יותר במהלכה בוצע ירי מסיבי לעבר מסעדת "כביש 90" שבצומת מחניים. הירי התבצע במהלך הלילה שבין שבת לראשון, אחרי סגירת המסעדה, ובתוכה שהו באותו הזמן כמה עובדים, שלא נפגעו מהירי. עם זאת, מהירי נוקבו ונופצו זגוגיות בחלונות המסעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully