וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד הבריאות: 422 אובחנו אתמול, לא יכול להגיד שהאירוע בשליטה

עודכן לאחרונה: 12.7.2021 / 10:53

פרופ' נחמן אש אמר בריאיון ל-103FM כי למרות שהתחלואה במגמת עלייה " אנחנו לא ממליצים כרגע על חזרה לקפסולות בבתי הספר". אש אמר לקראת כינוס קבינט הקורונה מחר כי "אנחנו מחפשים דברים שלא יגבילו את הפעילות אלא שהיא תהיה יותר בטוחה"

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר (שני) כי הוא אינו יכול לקבוע נחרצות כי מצב התחלואה בישראל נמצא בשליטה, אך לפי שעה אין המלצה להחמיר בהגבלות. ביממה האחרונה 422 איש נמצאו כמאומתים חדשים לקורונה, חלקם מחוסנים. כמו כן, מצבם של תשעה חולים החמיר וכעת הוא מוגדר כקשה.

"כל עוד המגמה בעלייה אני לא יכול להגיד שזה בשליטה. היינו רוצים שיותר אנשים יבואו להתחסן, הבאנו עוד מנות, החיסון זה באמת הפתרון לסיטואציה הזאת. אבל צריך הרבה יותר מתחסנים בגלל ווריאנט הדלתא", אמר אש בריאיון ל-103FM לקראת כינוס קבינט הקורונה.

LIVE
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש. ניב אהרונסון
פרופ' אש/ניב אהרונסון

עם זאת, לדבריו של אש עוד אין כוונה ברורה להחמיר בהגבלות. בעניין הקפסולות הוא ציין כי "לא ממליצים על זה כרגע, תלוי ברמת התחלואה באותה העת". עוד הוא אמר כי "החלטת הקבינט הייתה לעקוב אחרי מספר החולים הקשים והמספר הזה הוא נמוך כך שההתבלטות לגבי הגבלות, אנחנו מחפשים דברים שלא יגבילו את הפעילות אלא שהיא תהיה יותר בטוחה".

אש נשאל אודות אמון הציבור בגורמי הבריאות בעקבות האמירות כי ביום שבת יאזלו החיסונים. "זה היה אמיתי לגמרי, והתייחס ל-200 אלף מנות שקיבלנו והשגנו מפייזר, זה לא היה ברור מאליו וזה לא סוכם לפני כן. הנתון שנתנו לגבי מועד סיום ההתחסנות היה אמיתי לגמרי באותה העת, אמרנו לאורך כל הדרך שאנחנו עושים מאמצים להשיג עוד מנות והצלחנו. ברגע שהצלחנו היה צריך להודיע את זה אבל לא היה תרגיל כדי לעודד התחסנות".

אש דחה טענות כי ישראל חוששת לעשות שימוש בחיסוני חברת מודרנה בשל הסכמים מסחריים עם פייזר ואמר כי "אנחנו נשתמש בכל החיסונים שיש לנו, חשוב לנו להשתמש בחיסונים שיש לנו ונעשה את זה כאשר נמצא שזה נכון להשתמש בהם. הסברתי בעבר שיש מורכבות בשימוש עם שני חיסונים של חברות שונות, כי צריך לתת אותם בצורה אחרת אבל אולי הגענו לזמן שצריך להשתמש גם בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully