וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הנוער התחסנו לקורונה ברגע האחרון; מהיום: מתחסנים חדשים לא יקבלו חיסוני פייזר

ניידות התחסנות פוזרו בחופים ובמוקדי בילוי, ועודדו את הנערים והנערות להתחסן ביום האחרון בו יוכלו לקבל את המנה הראשונה עד ספטמבר: "יהיה לי יותר קל לטוס". במהלך הסופ"ש אובחנו יותר מ-750 מאומתים ולראשונה מהיום - מתחסנים חדשים לא יקבלו חיסוני פייזר

בני נוער רבים הגיעו אתמול (שבת) למוקדי החיסון נגד נגיף הקורונה שהיו פזורים ברחבי המדינה. היה זה היום האחרון בו הנערים והנערות יוכלו לקבל את מנת החיסון הראשונה עד ספטמבר - שכן תוקפו של מלאי החיסונים הנוכחי בישראל של חברת פייזר יפוג בסוף החודש, וכך לא יהיה ניתן להספיק ולהתחסן במנה השנייה. לשם כך, במקביל לפעילות המרפאות, פוזרו ניידות התחסנות בחופים ובמוקדי הבילוי השונים, ובהן פעלו צוותי קופות החולים כדי לעודד התחסנות, ברקע ההתפשטות המחודשת. בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי במהלך סוף השבוע אובחנו 775 מאומתים חדשים לווירוס.

לראשונה: לא ניתן להתחסן במנות של פייזר

החל מהיום, לראשונה מאז החל מבצע החיסונים, החיסונים של חברת פייזר לא יהיו זמינים עוד למתחסנים חדשים - אלא רק לאלו הנדרשים להשלמת החיסון.

מעתה, אלו שירצו להתחסן יקבלו את החיסון הדומה של חברת מודרנה. עם זאת, החיסון לגילאי 15-12 מאושר רק עבור חברת פייזר, כך שבני הנוער שירצו להתחסן לא יוכלו לעשות זאת עד לקבלת המשלוח של 700 אלף מנות חיסוני פייזר, שצפוי להגיע במהלך ספטמבר ואוקטובר. המלאי יגיע לישראל במסגרת עסקת החילופים עם דרום קוריאה, שתקבל מישראל כמות מנות חיסון דומה עד סוף החודש.

ניידת התחסנות בחיפה, 10 ביולי 2021. אגף חופים בעיריית חיפה, אתר רשמי
בני נוער נוספים שירצו להתחסן יאלצו לחכות עד ספטמבר. ניידת חיסון בחיפה, אתמול/אתר רשמי, אגף חופים בעיריית חיפה
ניידת החחסנות לקורונה בחיפה, 10 ביולי 2021. אגף חופים בעיריית חיפה, אתר רשמי
ניידת חיסון בחיפה, אתמול/אתר רשמי, אגף חופים בעיריית חיפה

בין בני הנוער שניצלו את השבת להתחסן נמצאת בת אל טבק, תושבת קריית ים בת ה-13, שהתחסה בניידת של קופת חולים מכבי בחוף דדו בחיפה. "לא התחסנתי עד היום כי לא חשבתי שצריך, אבל היום הבנתי שאם עכשיו תתפרץ המחלה אז יהיה לי יותר קל אם אני צריכה לטוס. הבנתי שאם לא היום אז לא יהיה מתי - כי מחר החיסונים יהיו פגי תוקף", היא מספרת לוואלה!. "לא המתנתי הרבה זמן והחיסון טיפונת כאב, אבל חשבתי שזה יהיה קצת יותר כי אני מאוד לא אוהבת מחטים".

"זה סבבה שעשו את זה קרוב אלינו ונגיש", אמרה לינור דיבי, תלמידת בית הספר לנזירות בחיפה בת ה-14, ומתגוררת בשכונת סטלה מאריס, שהגיעה לחוף במיוחד עבור החיסון. "ברגע ששמעתי שזה שם ביקשתי מאמא ואבא ללכת להתחסן. הגיעו עוד ארבעה ילדים מהשכבה שלי. לא פחדתי. רציתי כבר מזמן להתחסן. עד היום לא הייתה לנו אפשרות ועכשיו כשהיה מיד הלכנו".

"עכשיו אני והחברים שלי נוכל להנות מהחופש הגדול עם פחות חששות, לא לשים מסיכה ולעשות ספורט חופשי", דיבי אמרה.

נערים באו להתחסן בתיכון מקיף נשר. 10 ביולי 2021. עיריית נשר, אתר רשמי
נערים באו להתחסן בתיכון מקיף בנשר. אתמול/אתר רשמי, עיריית נשר

חיליק אמסלם, מנהל אגף החופים בעירייה, אמר: "הצבת הניידת בחוף הים, להיכן שמגיעים אלפי בני נוער", מצטרפת למאמצי עיריית חיפה לסייע במניעת התפשטות המגיפה, לרבות מאמץ להנגשת החיסונים בכל זמן ובכל מקום".

עיריית נשר הפעילה גם היא מוקדם חיסונים, שפעל בשיתוף מד"א בין השעות 22:00-17:00 באשכול הפיס ברחוב השיטה בעיר. ראש העיר רועי לוי הגיע למתחם, ואמר לוואלה!: "כמו בכל תקופת הקורונה החלטנו לקחת אחריות ובשיתוף עם מגן דוד אדום פתחנו כאן בעיר עמדת חיסונים. אני קורא לנוער ולכל תושבי נשר בואו להתחסן כדי לשמור על העיר ועם הקרובים לנו".

יניב ונטע אביטל, תושבי העיר שסיימו את לימודי החטיבה, מספרים כי הם שמחו כששמעו שהעירייה פתחה מתחם חיסונים שפעל אתמול בעיר לכל קופות החולים. "אני מתנדבת בנוער מד"א", סיפרה נטע, "ועכשיו ששמענו שמלאי החיסונים הולך ואוזל החלטנו לבוא כדי להישמר".

בווידאו: ראש עיריית נשר רועי לוי קורא לכולם ללכת להתחסן לקורונה/קדיט: עיריית נשר
הנער אחמד שחאדה והנערה יוסרא דחלה  מתחסנים לקורונה במתחם כללית בנצרת. 10 ביולי 2021. דוברות כללית, אתר רשמי
נערה מתחסנת לקורונה במתחם כללית בנצרת, אתמול/אתר רשמי, דוברות כללית
נער מתחסן בנצרת, 10 ביולי 2021. דוברות קופת חולים כללית, אתר רשמי
נער מתחסן בנצרת, אתמול/אתר רשמי, דוברות קופת חולים כללית

על פי נתוני משרד הבריאות המעודכנים לאתמול, בגילאי 15-12 היו 11% מחלימים ועוד 29% מחוסנים - כך שנותרו 352 אלף בני נוער שלא חוסנו או החלימו. זה נתון גדול יותר ממה שקיוו במשרד הבריאות, ששאפו לפחות ל-50% מחוסנים בגילאים האלו כדי למגר את ההתפרצות הנוכחית.

בפילוח לקופות החולים, מכבי מובילה בשיעור המתחסנים בקרב בני הנוער, כשנכון להיום כבר חוסנו או קבעו תור יותר מ- 51% מבני הנוער החברים בקופה. מדובר על כ-75 אלף בני נוער, כשישנם עוד 9% מחלימים בקבוצה הזו. בקופת חולים לאומית יש את אחוז המחלימים הגדול ביותר, 20%, לצד 30% מחוסנים ועוד 3% שצפויים להתחסן במהלך היממה הקרובה.

המנכ"לית הנכנסת של מכבי, סיגל דדון-לוי אמרה: "אנחנו עדים בימים האחרונים לעלייה בתחלואה, וכדי להגן על הילדים ולמנוע המשך התפרצות אנחנו קוראים לבני הנוער לבוא ולהתחסן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully